Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: استانداردسازی 125 باب مدرسه معادل 50 درصد از مدارسی که نیاز به استانداردسازی سامانه سرمایشی و گرمایشی داشته اند، در این استان انجام شده است.

محسن پورگلیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مدارس شامل یک هزار و 200 کلاس درس با زیربنای 163 هزار مترمربع می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: استانداردسازی سامانه های سرمایشی و گرمایشی استان قم از سال 92 آغاز شده و تا چهار سال دیگر 50 درصد مدارس باقی مانده نیز استانداردسازی می شود.
وی با تاکید بر این که در هیچ مدرسه روستایی از بخاری گازی غیر استاندارد استفاده نمی شود، بیان کرد: استانداردسازی سامانه های گرمایشی مدارس روستایی که گازرسانی در آن ها انجام شده، به وسیله سامانه حرارت مرکزی و پکیج صورت گرفته است.
پورگلیان خاطرنشان کرد: در روستاهایی که گازرسانی صورت نگرفته، از سامانه گرمایشی اضطراری استفاده می شود و کلاس ها به بخاری های تابشی و برقی مجهز شده که این بخاری ها امنیت لازم را دارند ولی به دلیل مصرف بالای برق، به تدریج سامانه های گرمایش مرکزی جایگزین می شود.
طرح استانداردسازی سامانه های سرمایشی و گرمایشی مدارس کشور پس از حادثه مدرسه روستای شین آباد به دلیل استاندارد نبودن سامانه های گرمایشی مدرسه، طی قانون مصوب مجلس شورای اسلامی از سال 92 در کشور آغاز شد؛ استانداردسازی گرمایشی با احداث موتورخانه حرارت مرکزی و استانداردسازی سرمایشی نیز با کانال کشی و نصب کولر آبی انجام می شود
15 آذر 1391 یک کلاس درس مدرسه ابتدایی دخترانه روستای شین آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر دچار آتش سوزی شد و از 37 تن دانش آموزان آن 28 تن دچار سوختگی شدند که از این تعداد 2 دانش آموز جان خود را از دست دادند.
در سال تحصیلی جاری، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی مشغول به تحصیل شده اند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اگر قرار بر پیشرفت و تغییر باشد، همه مسائل از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد یقیناً توجه به دانش‌آموزان، معلمان و مدرسه می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کند.

علی اسماعیلی امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در برنامه متمرکز هفته گرامی‌داشت مقام معلم که در سالن همایش‌های بین المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی همه عناصر موثر بر روند تعلیم و تربیت استان زنجان، شاهد توفیقات و موفقیت‌های خوبی در یک سال گذشته در استان بودیم که مدیون تلاش جهادی آنان هستیم.

وی با اشاره به ارتقاء خوب مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در جایگاه رتبه‌بندی مناطق کلی کشور، افزود: منطقه‌ای داشتیم که بالای ۲۷۰ رتبه در سال گذشته جابه‌جایی داشت که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان اینکه در خصوص خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته، رتبه یازده کشوری را کسب کردیم، گفت: رتبه خروجی امتحانات نهایی در سال‌های گذشته حدود ۲۰ بود.

او در رابطه با توسعه و گسترش رشته‌های فنی- مهارتی در استان زنجان، افزود: رشته‌های فنی و مهارتی در استان گسترش و توسعه خوبی داشتند به نوعی که از برنامه‌ پیش‌بینی شده وزارت مطبوع درصد بیشتری داشت.

اسماعیلی در رابطه با رشد ساخت و ساز مدارس استان زنجان نیز اظهار کرد: طی سال گذشته اداره‌کل نوسازی مدارس استان زنجان حدود ۲۱۷ کلاس را به آموزش و پرورش استان تحویل داد که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی از جمله توجه به اردوها و اردوگاه‌ها، توسعه فضاهای تربیتی و غیره سبب تغییر فضای تربیتی حاکم در مدارس استان زنجان شده است، افزود: کسب رتبه‌های علمی، المپیادی، قرآنی، فرهنگی در استان زنجان در سطح کشور جهش مناسبی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ زمین چمن در مدارس زنجان افتتاح شده است، گفت: توزیع سالن‌ها و چمن‌های ورزشی غالبأ در مدارس محروم، روستایی و برای استفاده در مناطقی است که کمتر نسبت به این امکانات توجه شده بود، است.

او با اشاره به اینکه توزیع شیر بعد از سال‌ها در مدارس استان زنجان انجام شد که گامی در مسیر سلامت دانش‌آموزان بود، خاطرنشان کرد: اگر قرار بر پیشرفت و تغییر باشد، همه مسائل از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد؛ یقیناً توجه به دانش‌آموزان، معلمان و مدرسه می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کرده و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان