Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- 56 نفر از فارغ التحصیلان دوره کارشناسی دانشکده خبر، با موفقیت در آزمون کارشناسی سال 1396 در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی پذیرفته شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال‌ 1396 روزهای 7 و 8 اردیبهشت ماه برگزار شد و 56 نفر از فارغ التحصیلان دوره کارشناسی دانشکده خبر، موفق به ورود به دوره کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشکده خبر سال ۱۳۷۴ در پی نیاز سازمان خبرگزاریِ جمهوریِ اسلامی (ایرنا) به آموزش نیروهای تجربی با ۲۵ دانشجوی کارمند ایرنا کار خود را آغاز کرد.
نخستین گروه دانشجویان این دانشکده، دو سال بعد (۱۳۷۶) با مدرک کاردانیِ خبرنگاری فارغ‌التحصیل شدند و همزمان با ورود این دانش‌آموختگان به فضای حرفه‌ای شغلی، دانشکده توانست زیر نظر دانشگاه جامع «علمی - تکنولوژیِ» آن روزها (۱۳۷۶) از کنکور سراسری ۴۵ دانشجو در سه رشته‌ خبرنگاری، عکاسیِ خبری، مترجمیِ خبر انگلیسی با گزینش علمی، نخستین دانشجویان عام و رسمیِ خود را بپذیرد.
براساس شیوه گزینش علمی که از آن سال باب شد و تا سال ۱۳۸۵ ادامه داشت، سازمان سنجش به میزان سه برابر ظرفیت پذیرش، به دانشکده دانشجو معرفی می‌کرد.
با توجه به نیمه‌متمرکز بودن رشته، پس از انجام مصاحبه و گزینش علمی، یک‌سوم معرفی‌‌شدگان پذیرفته و ثبت‌نام می‌شدند.
از سال ۱۳۸۵ به بعد با اعلام دوره‌های پودمانی درعمل گزینش دانشجو کم‌رنگ شد و کمابیش تمامی متقاضیان ثبت نام می‌شدند.
در گذر زمان تعداد رشته‌ها از یک رشته‌ خبرنگاری به سه رشته‌ خبرنگاری با ۶ گرایش در دو مقطع کاردانی و کارشناسی،‌ عکاسی خبری و مترجمی خبر انگلیسی رسید و سپس با فراز و نشیب‌های صورت‌گرفته، ‌آموزش پودمانی لغو و رشته‌های ترمی گسترش یافت.
اکنون متقاضیان دارای دیپلم و پیش‌دانشگاهی با ثبت نام در سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی و انتخاب دانشکده خبر می‌توانند در ۱۳ رشته و سه مقطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کنند.
پایداریِ دانشکده خبر در گذر این سال‌ها مدیون خانواده‌ یک‌پارچه پیشکسوتان و دانشجویان دانشکده بوده ‌است.
سال ۱۳۸۴ شورای عالیِ اداری، خواهان انحلال مراکز آموزشیِ سازمان‌ها و نهادهای دولتی شد. دانشکده خبر نیز با سرعت به سوی انحلال پیش می‌رفت اما پس از واکنش رسانه‌ها و اقدامات دانشکده با دستور شخص رئیس‌جمهوریِ وقت، انحلال این دانشکده از دستور کار شورای عالیِ اداری مستثنا و موضوع منتفی شد.
به این ترتیب، دانشکده خبر همچنان متولی آموزش‌های خبری و رسانه‌ای با مالکیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در نهایت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوانده شد.
اکنون این دانشکده با یک هزار و هفتاد دانشجو در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد در 5 گروه آموزشی روابط عمومی، عکاسی، خبرنگاری، مترجمی زبان انگلیسی و رسانه های دیداری شنیداری، همچنان کانون اصلی و مرکزیِ خبرنویسی و شاخه‌های گوناگون آن است.
نخستین دوره‌ «خبرنگاریِ بین‌المللی» در مقطع کارشناسی‌ارشد از سال ۱۳۹۲ در دانشکده خبر راه‌اندازی شد.
فراهنگ **1071**1055
خبرنگار: زینب کارگر **انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در راستای نقش آفرینی دانشگاه‌ها در تمدن نوین اسلامی است گفت: مجوز راه اندازی این دانشکده برای دانشگاه مازندران کسب شده و مقدمات راه اندازی آن در حال انجام است.

حشمت الله علی نژاد افزود: رویکرد دانشکده فناوری‌های راهبردی، بین رشته‌ای و فرادانشکده‌ای است و نیازی به فضای زیر ساختی و اعضای جدید هیات علمی ندارد.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه چهار گروه ابزار‌های هوشمند، فناوری کوآنتوم، علوم شناختی و پدافند غیر عامل برای این دانشکده تدوین شده است ادامه داد: تربیت نیرو‌های متخصص در حوزه‌های مختلف و راهبردی کشور، تحقیق و پژوهش در حوزه‌های میان رشته‌ای با توجه به پیشرفت‌های نوین علمی دنیا و رفع نیاز‌های داخلی در بخش‌های مختلف از مهم‌ترین اهداف راه اندازی این دانشکده نوین است.

علی نژاد تاکید کرد: پذیرش دانشجو برای این دانشکده ازطریق ضوابط سازمان سنجش و آموزش کشور و به دو روش کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای پیوسته انجام می‌پذیرد.

او گفت: ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان نیز از دیگر امتیازاتی است که دانشجویان دانشکده فناوری‌های راهبردی از آن برخوردار می‌شوند.

یاد آور می‌شود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا کنون مجوز ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی را برای بیست دانشگاه کشور صادر کرده است.

زینب دیوارگر گزارش می دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد