Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار هیات اقتصادی استان امیلیا رومانیای ایتالیا با معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت همکاری دو طرفه در زمینه های صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، علمی و گردشگری تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با اعلام اینکه آذربایجان شرقی آماده همکاری در زمینه های صنعتی با استان امیلیا رومانیای ایتالیا است گفت: آذربایجان شرقی چهارمین استان صنعتی کشور است وصنایع و کارخانجات بزرگی مثل پتروشیمی، نیروگاه های حرارتی و برقی، فولاد، کمباین سازی و تراکتورسازی در این استان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نواداد افزود: آذریایجان شرقی دارای مزیت های فراوانی برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف از جمله صنعت است و تسهیلات مناسبی از طریق مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان برای سرمایه گذاران خارجی ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه های معتبر کشور است بیان کرد: در زمینه علمی نیز همکاری های خوبی بین دو کشور می تواند صورت گیرد که در دیدار رییس دانشگاه تبریز و هیات ایتالیایی زمینه های لازم برای این همکاری تشریح می شود.
نواداد ادامه داد : همکاری های خوبی در زمینه های نمایشگاهی، کشاورزی به ویژه ماشین آلات و صنایع تبدیلی بین دو کشور می تواند صورت گیرد.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در تولید شیرینی و شکلات یکی از قطب های کشور است و محصولات تولیدی به کشورهای خارجی از جمله کشورهای اروپایی صادر می شود افزود: کارهای مشترکی در این زمینه از جمله فروش این محصول در ایتالیا می تواند صورت گیرد.
نایب رییس استانداری امیلیا رومانیای ایتالیا نیز در این دیدار گسترش روابط و همکاری با آذربایجان شرقی را طی عقد تفاهم نامه ای خواستار شد و افزود: با این تفاهم نامه دو کشور زمینه لازم برای ارتباط بخش خصوصی را فراهم می کند.
پالما کاستی با اشاره به اینکه امیلیا در زمینه های صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، علمی و گردشگری دارای مزیت های زیادی است گفت: ما آماده همکاری و ارتباط در همه این زمینه ها هستیم.
وی افزود : استان امیلیا رومانیای ایتالیا یکی از بزرگترین استان های صنعتی در اروپا است و دارای 420 هزار کارخانه کوچک ، بزرگ و متوسط است.
کاستی گفت: استان امیلیا رومانیای ایتالیا در زمینه ابزارآلات صنعتی و قطعه سازی و به ویژه ماشین آلات کشاورزی بسیارفعال است و با تکنولوژی روز دنیا پیش می رود.
نایب رییس استانداری امیلیا رومانیای ایتالیا خاطرنشان کرد : امیلیا با 4 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت در شمال شرقی ایتالیا واقع شده و درآمد آن بالغ بر 145 میلیارد یورو است که 60 میلیارد یورو آن مربوط به صادرات است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد

هیات تجاری اعزامی از نروژ روز پنجشنبه در پایان سفری یک روزه به استان زنجان و بازدید از کارخانه‌جات و صنایع استان و مذاکره با مسئولان و فعالان تجاری با حضور در دفتر سرمایه گذاری استانداری موضوعات مورد علاقه را مطرح و مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این نشست که مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری و رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در زنجان حضور داشتند زمینه‌های همکاری مشترک دوطرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تامین مواد اولیه، افزایش تولید، احیا و توسعه صادرات محصولات کاغذ و کارتن، گشایش بازار‌های جدید برای محصولات گلخانه‌ای و تولیدات صنعتی زنجان در کشور‌های اسکاندیناوی و شمال اروپا، افزایش همکاری‌های مشترک و تکمیل زنجیره‌های تولیدات شیلاتی زنجان از جمله موضوعاتی بود که مورد بحث، بررسی و توافق هیات نروژی و زنجانی قرار گرفت.

در پایان سفر، نمونه‌هایی از محصولات صادراتی جهت بررسی موسسات استاندارد اروپایی و اخذ مجوز‌های بهداشتی و قانونی برای تسهیل ورود تولیدات زنجانی به بازار‌های اروپایی به طرف نروژی تحویل شد.

همچنین ظرفیت و کیفیت محصولات غذایی، باغی، سبزیجات و صیفی‌جات زنجان از دیگر مباحثی بود که مورد مذاکره قرار گرفت و مقرر شد فهرست کالا‌های مورد نیاز کشور‌های خارجی و نیز زمینه‌های مورد علاقه طرف خارجی برای سرمایه گذاری در استان احصا و اعلام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی