Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@00:12:34 GMT

سفر یک هیئت عالی‌رتبه نظامی از وزارت دفاع به باکو

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۲۸۶۹۴

سفر یک هیئت عالی‌رتبه نظامی از وزارت دفاع به باکو

کمیسیون همکاری‌های مشترک دفاعی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور یک هیئت عالی رتبه از وزارت دفاع ایران برگزار شد.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، اولین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با هدف ایجاد و تحکیم همکاری های مشترک و ارتقاء هر چه بیشتر مناسبات دفاعی و نظامی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئتی عالی رتبه از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی معاون آماد، تحقیقات و امور صنعتی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران که برای حضور در نشست های این کمیسیون به باکو سفر کرده است، علاوه بر حضور در نشست های کمیسیون مشترک، با سپهبد ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان دیدار و برگزاری نخستین کمیسیون مشترک و تهیه نقشه راه همکاری ها در بخش نظامی و دفاعی را سبب تقویت هر چه بیشتر مناسبات دو کشور همسایه و دوست دانستند و تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی و دیپلماسی دفاعی به توسعه روابط با  همسایگان خود اهمیت خاصی قائل است و در این میان، جمهوری آذربایجان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • اولین اقدام مشترک لیورپول و آرنه اسلوت: پیداکردن یک دفاع وسط مطمئن
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟