Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش از توزیع قرص آهن و ویتامین D در مدارس دختران این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه دکتر حسن رحیم زاده از شروع طرح آموزش تغذیه صحیح در سنین مدرسه و طرح توزیع قرص آهن ( هفته‌ای یک عدد به مدت 4 ماه ) و ویتامین D ( ماهی یک کپسول از 15 مهر تا 15 خرداد به مدت 9 ماه ) در مدارس دخترانه دوره اول و دوم متوسطه شهرستان گالیکش با همکاری اداره بهداشت و آموزش‌وپرورش خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانش آموزان آینده‌سازان و مدیران آینده کشور هستند و اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم باید دارای دانش‌آموزانی بانشاط و سالم باشیم.

رحیم زاده با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اصلی دانش آموزان تغذیه سالم است اظهار داشت: کمبود آهن و کم‌خونی ناشی از کمبود آهن و کمبود ویتامین D یکی از مشکلات تغذیه‌ای در جهان است.

وی افزود: کم‌خونی ناشی از کمبود آهن باعث خستگی، تنگی نفس، اضطراب، رنگ‌پریدگی، سیاهی رفتن چشم، سرگیجه، سردرد، بی‌اشتهایی، حالت تهوع، افت تحصیلی، کاهش تمرکز و ... می‌شود.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان گالیکش این طرح جهت کاهش کم‌خونی و کمبود ویتامین D در میان دانش آموزان اجرا می‌شود.

رحیم زاده گفت: یکی از راه‌های پیشگیری و درمان کمبود آهن و ویتامین D را استفاده از منابع غذایی در طول روز است. منابع غذایی آهن؛ گوشت قرمز، مرغ، ماهی، جگر، حبوبات و سبزیجات برگ سبز و... هستند.

وی افزود: مهم‌ترین منبع ویتامین D که تأمین‌کننده مقدار زیادی از نیاز روزانه را تأمین می‌کند نور خورشید است که علاوه بر آن استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین D مانند ماهی، شیر، زرده تخم‌مرغ، کره طبیعی و ... هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در آستانه روز معلم و با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان زنگ سپاس معلم در مدارس استان نواخته شد.

در این مراسم که همزمان با سراسر کشور انجام شد، از تلاش‌های معلمان فداکار در امر تعیلم و تعلم دانش آموزان تقدیر شد.

 مراسم زنگ استانی سپاس معلم  در دبستان حضرت مریم (س) روستای گمبوعه شهرستان حمیدیه نواخته شد.

در این مراسم عبدالله  حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با تبریک روز معلم گفت: معلم انسان را به نور می‌آورد و مسیر هدایت را به دست خود گرفته است. امروز دور هم جمع شده‌ایم تا از این مقام قدردانی کنیم.

وی افزود: معلم در هر جامعه‌ای با هر دین، مذهب و فرهنگ، قابل احترام است همان گونه که تعلیم و تربیت در اسلام زمان و مکان نمی‌شناسد. دانش آنقدر جایگاه دارد که انسان‌ها  باید تمام زندگی خود را وقف آن کنند.

وی ادامه داد:  امروز کار‌های فرهنگی سپاه کمتر از معلمان نیست. روحانیت نیز در حوزه‌های علمیه همه معلم هستند و نقش هدایت جامعه را بر عهده گرفته‌اند.

 

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟