Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ابطال مصوبه هیات وزیران تحصیل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی همچنان به صورت صد در صد رایگان ادامه خواهد داشت و در حد اعتبارات تخصیص یافته نمی‌باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، ماده 3 آئین نامه اجرائی بند (الف) تبصره 15 قانون بودجه سال 1394 کل کشور  هیات وزیران مبنی بر اینکه تحصیل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی رایگان است و قید "در حد اعتبارات تخصیصی" مخالف اطلاق ماده قانونی یاد شده است در جلسه امروز هیات عمومی دیوان عدالت اداری مورد بررسی قرار گرفت و ابطال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکی در دادخواست خود مدعی شده است که قید "در حد اعتبارات تخصیص یافته" موجود در ماده 3 آئین نامه اجرایی بند ( الف) تبصره 15 قانون بودجه سال 1394 کل کشور مخالف بند (ک) ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه بوده، چون مطابق مفاد ماده قانونی مرقوم،تحصیل مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی رایگان بوده و نیز قید مزبور با تبصره 15 قانون بودجه سال 1394 مغایرت دارد و در واقع قید " در حد اعتبارات تخصیص یافته" از این حیث که اطلاق مواد قانونی فوق الاشعار را مقید نموده ،خلاف قانون و قابل ابطال است.

از سوی دیگر علیرغم اینکه نسخه دوم دادخواست به طرف شکایت ابلاغ گردیده است، لایحه دفاعیه ای در خصوص مورد واصل نشده است.

این موضوع در دستور کار هیات عمومی دیوان عدالت اداری قرار گرفت و با تأیید نظر هیات تخصصی پژوهشی و فرهنگی و با این استدلال که صرف نظر از اینکه ماده 3 آئین نامه اجرائی بند الف تبصره 15 قانون بودجه  سال 94 ناظر بر قانون بودجه سال 94 بوده و از طرفی شاکی درخواست اعمال مقررات ماده 13 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری را ننموده است، با توجه به اطلاق بند (ک) ماده 20 قانون پنجم توسعه مبنی بر اینکه تحصیل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ، رایگان است مقید نمودن اطلاق مذکور در ماده 3 آئین نامه اجرایی درخواستی شاکی به قید "در حد اعتبارات تخصیصی "مخالف اطلاق ماده قانونی یاد شده بوده و قابل ابطال می باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مشهد مقدس افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور در مراسم افتتاح  زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد  که در مشهد برگزار شد با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، گفت: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

وی افزود: برای ساخت این مجموعه اقامتی شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و این پروژه با الگوگیری از زائرسرای کرامت یک به اتمام رسید و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

بختیاری با بیان اینکه زائرسرای شماره یک کرامت در سال 1401 میزبان 14 هزار 161 زائر و 105 گروه اردویی بود، اضافه کرد: این عدد در سال 1402 به 18 هزار و 63 مددجو افزایش یافت که با افتتاح مجموعه شماره 2 کرامت باید برای میزبانی از 40 هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم(ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد، خدمت به مددجویان را افتخار همه امدادگران در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: باید همان‌گونه که برای فرزندان خود قدم برمی‌داریم برای این عزیزان هم قدم برداریم و همه عوامل کمیته امداد باید عزت و کرامت مددجویان را مدنظر داشته باشند.

بختیاری با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش 50 درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، افزود: زائرسرای کرامت 2 سالانه 20 هزار مددجو را پذیرا خواهد بود گفت: کمیته امداد یکی از نهادهای پیشران در اشتغال کشور است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد