Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بعدازظهر سه‌شنبه در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور که در بجنورد انجام شد، اظهار کرد: درزمینهٔ شناسایی آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی در جهت کاهش و رفع آن باید کانون‌های فعال فرهنگی اقدامات میدانی و عملیاتی انجام دهند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با تأکید بر اینکه با اقدامات مقطعی نمی‌توان مشکلات را ریشه‌یابی و حل کرد، گفت: یکی از آسیب‌ها در حوزه فرهنگ، نبود ریل‌گذاری مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تمرکز، مدیریت و محور اصلی در برنامه‌ها مشخص نیست و گاهی بودجه برای مسائل فرهنگی ازجمله مقابله با جنگ نرم و غیره به فراموشی سپرده می‌شود.

وی بابیان اینکه شناخت درد، نیمی از درمان است، اظهار کرد: آسیب‌شناسی مقدمه آسیب زدایی است و تا زمانی که نسبت به آسیب‌هایی که محیط پیرامونی ما را فراگرفته است، شناخت پیدا نکنیم، قادر به حل آن نخواهیم بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه فرهنگ آسیب‌شناسی در جامعه ما نهادینه نشده است، عنوان کرد: در این حوزه مسئولان به‌جای عملکرد، آمار می‌دهند اما آمارها مشکل را حل نمی‌کند و اقدام عملی باید از یک نقطه‌ای شروع شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از بروز آن، به‌تنهایی تحقق‌ناپذیر است و پشتیبانی و همت تمام مسئولان و نهادهای فرهنگی را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه هر چه زمان به جلوتر می‌رود، آسیب‌های اجتماعی نیز شکل جدیدتری به خود گرفته و به‌روزتر می‌شوند، اظهار کرد: امروز رخنه‌های بیگانگان و رخوت دوستان دو مشکل اساسی پیش روی ماست.

وی بابیان اینکه امروز در برخی نیروهای خودی سستی می‌بینیم، عنوان کرد: روحیه انقلابی باید حفظ شود و از طریق بازخوانی انقلاب و پیام‌های آن باید درزمینهٔ حذف پدیده‌های شوم و رذایل در جامعه یک حرکت مداوم تشکیل داد.

true برچسب ها : آسیبهای اجتماعی ابوالقاسم یعقوبی تهاجم فرهنگی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«فضل‌الله رنجبر» از حوزه انتخابیه خدابنده به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

- شناختی از ترکیب منتخبین فعلی ندارم و نگاهم صرفاً خدمت به مردم است.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

در مجلس دوازدهم وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی به ویژه اشتغال، تورم و مبارزه با فقر و آسیب اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون عمران و یا امنیت ملی و سیاست خارجی

مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

نرخ بالای فلاکت، مشکل بیکاری و تورم و آسیب‌های اجتماعی / ‏‬ بهترین راهکار برای حل این مشکلات هم افزایی بین مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و تاثیرگزاران در استان است که باید برای جذب و تسهیل سرمایه گذاری در استان و بهبود فضای کسب و کار در کنار امنیت سرمایه گزاری و کاهش هزینه‌های تولید و حجم واسطه‌ها انجام شود و همچنین بهبود سیستم توزیع و نظارت از ذیگر لازمه‌های در کرمانشاه است.

استفاده از ظرفیت‌های خوب در استان کرمانشاه در زمینه اقتصاد مرز، گردشگری، و کشاورزی باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

کرمانشاه برای برون رفت از مشکلات نیاز به یک نگاه ویژه ملی از سوی دولتمردان مرکز دارد؛ نمایندگان باید تلاش کنند تا این نگاه ویژه ملی به استانی که به فرمایش مقام معظم رهبری سینه ستبر ایران اسلامی نامیدند، ایجاد شود.

برای آسیب‌های اجتماعی بهرتین راهکار بر اساس تجربه کاری ام تلاش برای ردیف اعتباری ویژه و اختصاصی در قانون بودجه سالیانه کشور است؛ همچنین استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی و جهادی و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و نیروهای متخصص حوزه فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جهت اجرای طرح‌های مناسب در محلات جامعه هدف است.

کد خبر 6081582

دیگر خبرها

  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود