Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
سازمان غذا و دارو اعلام کرد: برای واحدهایی از تولید کنندگان آبلیمو پروانه ساخت تحت عنوان "آبلیمو طبیعی" صادر می‌شود که از ویژگی‌های آن برخوردار باشند.

به گزارش همشهري آنلاين، معاون اداره کل نظارت بر امور غذایی سازمان غذا و دارو گفت: برای اطمینان از رسیدن محصول سالم به دست مصرف کننده، همه واحدهای تولید کننده آبلیمو نیز همانند سایر فراورده‌ها موظف هستند بر اساس ضوابط سازمان غذا ودارو و تحت نظارت مسوول فنی و واحدهای تابعه معاونت‌های غذا و دارو اقدام كنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمیره صباح درباره چگونگی فرآیند تولید مواد غذایی و نظارت بر آن گفت: پس از کسب پروانه ساخت توسط تولیدکنندگان از سازمان غذا و دارو و اعلام تمام فرمالاسیون مواد کارشناسان فنی سازمان و معاونت‌های غذا و دارو رصد می‌‍كنند که نام دقیق تمام مواد افزودنی و به کار رفته در فراورده نهایی، روی برچسب محصولات، بطور دقیق درج شود.

او با تاکید بر جایگاه مهم مسئول فنی اضافه کرد: وظیفه اوست که مشخص کند در خط تولید دقیقا چه مواد افزودنی و در چه حدی استفاده شود.

معاون اداره کل نظارت بر امور غذایی سازمان غذا و دارو درباره علت درج مواد افزودنی روی برچسب محصولات تصریح کرد: ممکن است برخی از مواد برای مصرف کنندگان حساسیت و آلرژی ایجاد کنند ضمن آنکه برای آگاهی از میزان و ضابطه مند بودن مواد افزودنی اصولا الزام وجود دارد که مواد افزودنی روی برچسب محصولات دیده شود.

او  به عنوان درج شده "طبیعی" بر روی آبلیموها هم اشاره کرد و گفت: آبلیموها اشاره کرد و گفت: برای واحدهایی از تولید کنندگان آبلیمو پروانه ساخت تحت عنوان "آبلیمو طبیعی" صادر می‌شود که از ویژگی‌های آن برخوردار باشند در غیراینصورت با آنهایی که تخلف کرده باشند برخورد قانونی بعمل می‌آید.

در همین زمینه: اسامی فرآورده‌های غذایی غیرمجاز اعلام شد چرا پروانه واردات برنج تایلندی معلق شد؟ توصیه سازمان غذا و دارو به مسافران کشورهای عربی درباره عطر ریلکس عوارض ناگوار داروهای لاغری | روش درست کاهش وزن خطرات مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در صنعت مرغداریِ آسیا مردم خیالشان از سلامت برنج و محصولات کشاورزی راحت باشد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، داریوش محمودی عنوان کرد: در واحدهای بخار ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه بندرعباس، سیستم مدیریت مشعل‌های بویلر یا BMS وظیفه کنترل مشعل‌ها، اجرای سکوئنس‌های عملیاتی و همچنین حفاظت بویلر را برعهده دارد و هر واحد بویلر دارای ۱۶ مشعل گاز و ۱۶ مشعل مازوت در چهار طبقه و چهار گوشه است و چهار مشعل گازوئیل نیز در زمان راه‌اندازی بویلر استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: با گذشت چند دهه از کارکرد، سیستم کنترلی BMS قدیمی، قابلیت خود را به میزان زیادی از دست داده و این امر سبب خروج واحدهای بخار شده بود، که هریک از این خروج‌ها، وقت زیادی را جهت راه‌اندازی مجدد واحد به خود اختصاص می‌داد و نیز هزینه‌های عدم تولید را در بر می‌گرفت.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار کرد: با هدف افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه مقرر شد، سیستم کنترل BMS واحد یک بخار با استفاده از سیستم PLC و با در نظر گرفتن استانداردهای نوین سیستم‌های کنترل و حفاظت نیروگاهی طراحی، ساخته و تعویض شود.

وی خاطرنشان کرد: طراحی، ساخت و نصب سیستم BMS نیروگاه بندرعباس به صورت پروژه تولید بار اول، در مدت‌زمان ۶ ماه، با صرفه‌ جویی ۲ میلیون دلاری و بومی سازی این سیستم با همکاری، طراحی و ارتقای تکنولوژی شرکت‌های دانش بنیان انجام شد.

محمودی تصریح کرد: نوسازی سیستم کنترل BMS دیگر واحدهای بخار، اصلاح تجهیزات معیوب در بخش فیلد، نوسازی حلقه‌های کنترل آنالوگ واحد یک بخار و خودکار نمودن سیستم کنترل احتراق این واحد، نوسازی حلقه‌های کنترل آنالوگ دیگر واحدهای بخار، نوسازی دیگر سیستم‌های کنترل قدیمی واحدهای بخار و یکپارچه‌سازی سیستم‌های کنترل هر واحد به‌منظور تحقق سیستم کنترل DCS بومی نیروگاه بندرعباس، از برنامه‌های آینده این شرکت در جهت افزایش راندمان و رفع موانع تولید است.

کد خبر 6097981

دیگر خبرها

  • افزودنی های بتن
  • تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین
  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • اداره کل دارو بدون سرپرست/ جایگزین احتمالی پیکانپور کیست؟
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • هشدار! این دارو معتادتان می‌کند