Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:18:14 GMT

مکرون از انتقاد از سابقه حقوق بشری السیسی طفره رفت

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۳۷۶۲

مکرون از انتقاد از سابقه حقوق بشری السیسی طفره رفت

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش داد: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه از انتقاد علنی از سابقه حقوق بشری عبدالفتاح السیسی همتای مصری اش طفره رفت.

براساس این گزارش، مکرون در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با السیسی در پاریس گفت: بدون توجه به شرایط حاکم (بر مصر)، درس نمی دهیم.
مکرون در این کنفرانس در عین حال تاکید کرد که مقابله با افراط گرایی باید با رعایت حکومت قانون و حقوق بشر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مشاوران رئیس جمهوری فرانسه، وی در جلسه دو ساعته ملاقات خصوصی با السیسی، مساله بازداشت فعالان سیاسی در مصر را مطرح کرده است.
فرانسه، رئیس جمهوری مصر را متحدی کلیدی در مبارزه با ترویسم و منشا ثبات در خاورمیانه تلقی می کند؛ ضمن اینکه قاهره خریدار مهم سلاح های پاریس است.
در جریان سفر رئیس جمهوری مصر به فرانسه، چند موافقتنامه در زمینه انرژی، حمل و نقل و همکاری فرهنگی بین دو کشور امضا شد؛ اما نه مکرون و نه السیسی نتوانستند از پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد سرکوب در مصر شانه خالی کنند.
السیسی در پاسخ به پرسش یک خبرنگار فرانسوی در مورد اتهام قتل یک محقق ایتالیایی در مصر در سال 2016 به دست پلیس این کشور گفت: ما متوسل به شکنجه نمی شویم.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از پاریس گزارش داد که مکرون و السیسی روز سه شنبه قبل از کنفرانس مطبوعاتی در کاخ الیزه دیدار کردند. این خبرگزاری محور اهداف سفر سه روزه رئیس جمهوری مصر به فرانسه را همکاری اقتصادی و مقابله با افراط گرایی برشمرد.
مصر از سال 2015 چند توافق تسلیحاتی با فرانسه شامل خرید دو ناو بالگردبر فرانسوی از نوع میسترال و 24 فروند موشک و جنگده رافال را منعقد کرده است.
براساس این گزارش، مصر در دوره ریاست جمهوری السیسی، سرکوب گسترده ای را علیه مخالفان حکومتی اعمال کرده است. مقام های مصری چند فعال مدافع حقوق بشر را زندانی و شماری دیگر را ممنوع الخروج کرده اند. اتهام این افراد، ضربه به امنیت ملی مصر عنوان شده است.
همزمان با سفر السیسی به فرانسه، فعالان عضو گروه خبرنگاران بدون مرز در پاریس تجمع کردند و پارچه نوشته هایی با مضمون «روزنامه نگاران مصری را نجات دهید»، به نمایش درآوردند.
اروپام**9109**1908
مترجم: نیره مجیدی راد** ناشر : افشار دارابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اظهارات غیرمسئولانه و تهدیدات نخست وزیر و وزیران درباره اسیران باید متوقف شود.

وی موضع گیری مقامات رژیم صهونیستی درباره توافق مبادله اسیران سوء مدیریت در مذاکرات را نشان می دهد.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد: کابینه اسرائیل اسیران را به حال خود رها کرده است و باید کاری برای برگرداندن آنها به اسرائیل انجام دهد.

از سوی دیگر یارون بلوم، هماهنگ کننده سابق پرونده زندانیان و مفقودین رژیم صهیونیستی گفت: من اظهارات نتانیاهو مبنی بر اینکه حماس جدی نیست را رد می‌کنم، برعکس، آنچه در روزهای اخیر دیده‌ایم جدیت آنها را ثابت می‌کند، خلیل الحیه و یکی دیگر از مقامات حماس برای مذاکرات آتش‌بس با اسرائیل به قاهره رفتند.

بلوم با اشاره به شهرک‌های غیرقانونی ی اطراف که موازی با نوار غزه است، افزود: اگر همه کسانی که در جنوب زندگی می‌کنند نتوانند به خانه‌های خود بازگردند، پایان این جنگ ممکن نخواهد بود.

گفتنی است که در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که حماس در مورد توافق تبادل اسرا جدی نیست، اپوزیسیون این رژیم نیز نتانیاهو را به شکست در توافقنامه تبادل اسرا با حماس متهم می‌کند.

کد خبر 6098251

دیگر خبرها

  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • یک رهبر ارشد حماس: پیروزی نزدیک است
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • بیرون کردن دانشجویان فرانسوی توسط پلیس پاریس
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی