Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور بررسی مشکلات شرکت‌های هپکو و آذراب در استانداری مرکزی در حال برگزاری بود تعدادی از کارگران معترض شرکت هپکو مقابل استانداری تجمع کردند و خواستار توجه جدی استاندار جدید مرکزی به مشکلات پیش روی صنعت استان خصوصا مشکلات شرکت هپکو شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ درحالی که جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور بررسی مشکلات شرکت‌های هپکو و آذراب در استانداری مرکزی در حال برگزاری بود تعدادی از کارگران معترض شرکت هپکو مقابل استانداری تجمع کردند و خواستار توجه جدی استاندار جدید مرکزی به مشکلات پیش روی صنعت استان خصوصا مشکلات شرکت هپکو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران خواستار توجه جدی استاندار جدید مرکزی به مشکلات هپکو شدند

تجمع کارگران هپکو اراک مقابل استانداری مرکزی+تصاویر

تعدادی از کارگران شرکت هپکو اراک امروز یکشنبه به دلیل مشکلات پیش روی شرکت مقابل استانداری مرکزی در اراک تجمع کردند.

 تعدادی از کارگران شرکت هپکو اراک روز یکشنبه به دلیل مشکلات پیش روی شرکت مقابل استانداری مرکزی در اراک تجمع کردند.

شرکت تولید تجهیزات سنگین (هپکو) با موقعیتی منحصر به فرد در ایران و خاورمیانه به منظور ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان، ساخت تولید – توزیع و پشتیبانی ماشین آلات راهسازی، معدنی، کشاورزی را با بهره گیری از منابع مدیریتی و انسانی کار آمد و متبحر ، ماشین آلات و تجهیزات مدرن و تکنولوژی بر عهده دارد و از این طریق نقش مهمی را در اجرای پروژه های زیر بنایی ایفاء می کند.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز شد.

این شرکت از سال ۸۶ تا کنون به دلیل سوء مدیریت با مشکلات فراوانی روبه رو بوده است و طی این مدت روز به روز به مشکلات این شرکت افزوده شده است، مسئولان نیز تا کنون به قول هایی که برای رفع مشکلات این شرکت داده اند عمل نکرده اند.  

کارگران شرکت هپکو در اعتراض به ۳ ماه حقوق و معوقاتشان،بلاتکلیفی وضعیت شرکت و نبود قطعات و مواد مورد نیاز تولید در شرکت امروز یکشنبه ۳۰ مهرماه مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند تا مطالباتشان را به اطلاع استاندار جدید مرکزی برسانند.

  استاندار مرکزی

سهامدار هپکو باید حقوق کارگران را پرداخت و تعهدات شرکت را پیگیری کند/لیست کارگران آذرآب در سامانه تامین اجتماعی ثبت می شود

سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی  امروز یکشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که به منظور بررسی مشکلات شرکت‌های هپکو و آذراب تشکیل شده بود، گفت: هر دو هفته یک بار جلسه تسهیل و رفع موانع تولید را با حضور استاندار به منظور رفع مشکلات واحدهای بزرگ تولیدی استان خصوصا شرکت هپکو و آذراب برگزار خواهیم کرد.

آقازاده اظهار کرد: هر چند تا کنون اقدامات خوبی به منظور رفع مشکلات این شرکت های بزرگ انجام شده اما تا کنون به نتیجه نرسیده اند و مشکلات این دو شرکت همچنان پا برجا هستند.

وی با اشاره به اینکه نحوه واگذاری شرکت هپکو به بخش خصوصی اشتباه بوده است ادامه داد: باید با مطالعه بیشتری این واگذاری صورت می گرفت.

شورای کارگری هپکو نباید برای دولت شرط تعیین کند

استاندار مرکزی با بیان اینکه شورای کارگری هپکو نباید برای دولت شرط تعیین کند افزود: رفع تمامی مشکلات هپکو در کوتاه مدت امکان پذیر نخواهد بود ولی باید کارگران با اهتمام بیشتری به فعالیت بپردازند تا مشکلات برطرف شود.

آقازاده با تاکید بر اینکه دولت با تمام توان برای حل مشکلات هپکو تلاش خواهد کرد گفت: البته باید کارگران دو ماهی را به ما فرصت بدهند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

دولت در حل مشکلات شرکت هپکو با هیچ کس تعارف ندارد

وی ادامه داد: دولت در حل مشکلات شرکت هپکو با هیچ کس تعارف ندارد و هر کس که وظایف خودش را به خوبی انجام ندهد حتما با آن برخورد خواهد شد و سهامدار هم اگر به وظایفش عمل نکند حتما تغییر می کند.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مشکلات کارگران را درک می کنیم افزود: اگر مدیران دولتی به جای کارگران بودند نمی توانستند با این شرایط زندگی کنند.

آقازاده اظهار کرد: اعضای شورای کارگری شرکت به صورت هفتگی موضوعات و مشکلات شرکت را در حضور سهامدار بررسی کند البته نمایندگانی از استانداری و فرمانداری اراک هم در جلسه حضور داشته باشند تا مطالب اساسی مطرح و پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت هپکو صاحب برند است بیان کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا دوباره شرکت هپکو در رشد و توسعه اقتصادی استان و کشور سهیم باشد.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه راه انداختن کارگران در خیابان به جز امتیاز منفی برای استان امتیاز دیگری ندارد افزود:کارگران اجازه بدهند مدیران استانی با آرامش مشکلات را پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: تیمی از استانداری در شرکت مستقر می شود تا مشکلات کارگران را به گوش مسئولین برساند.

سهامدار هپکو موظف است حقوق کارگران را پرداخت و تعهدات شرکت را پیگیری کند

آقازاده با انتقاد از عملکرد سهامدار جدید شرکت هپکو گفت: سهامدار جدید بدون هیچ پرداختی به عنوان سهامدار شرکت انتخاب شده است، سهامدار با درک صحیح نسبت به شرایط شرکت سهامداری را قبول کرده است و امروز موظف است حقوق کارگران را پرداخت و تعهدات شرکت را پیگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت معوقات کارگران بر عهده سهامدار است افزود: سهامدار جدید از زمانی که انتخاب شده است هیچ هزینه ای را از جیب برای شرکت انجام نداده و بخشی از حقوق کارگران هم که پرداخت شده از محل دریافت تسهیلات بوده است؛ سهامدار باید در اولین  گام حقوق کارگران را پرداخت کند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: سهامدار شرکت باید ظرف یک هفته نسبت به پرداخت حقوق شهریور ماه کارگران شرکت اقدام کند.

مشکلات آذرآب باید ریشه ای حل شود

وی در ادامه به مشکلات شرکت آذراب اراک پرداخت و گفت: خوشبختانه مشکلات شرکت آذرآب کمتر از مشکلات شرکت هپکو است ولی باید مشکلات این شرکت هم به صورت ریشه ای حل شود تا در آینده شاهد مشکلات جدی تر نباشیم.

در این جلسه مقرر شد لیست کارگران شرکت آذراب بدون پرداخت وجه در سامانه تامین اجتماعی ثبت شود، همچنین شرایط برای ثبت اعضای جدید هیات مدیره شرکت در روزنامه فراهم شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی استان خراسان جنوبی گفت: باید توجه داشت که بی توجهی مسئولان منجر به کوچک‌تر شدن سفره کارگران می شود و امروزه با توجه به اینکه حدود 50 درصد حوادث در ساختمان‌ها است چند صد هزار نفر در انتظار بیمه هستند.

حسن علیزاده، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه لازمه حل مشکلات کارگران که کارگر و کارفرما دو بال هستند و لذا برای پرواز هرکدام ضعیف عمل کند دیگری را تحت الشعاع قرار می‌دهد

وی افزود: به رسمیت شناختن شرکاء اجتماعی و رعایت اصل سه جانبه گرایی، تقویت سندیکاهای کارگری وکارفرمایی و تخصیص بودجه برای پویایی تشکل‌ها در راستای دفاع از حقوق کارگر، معافیت‌های مالیاتی و تخفیف در هزینه‌های امتیازها و تامین مواد اولیه کارگاه‌های تولیدی کارفرمایان، کمک دولت در ساخت مسکن کارگران از کارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: سفره کارگران روز به روز کوچک و کوچک‌تر می‌شود و لذا در تصویب قوانین کارگری و  همیشه در نرخ دستمزد کارگرها ظلم می‌شود و لذا مهم ترین عامل پیشرفت و توسعه یک مجموعه یا یک کشور نیروی انسانی(کارگر) آن است.

 علیزاده گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال به خوبی بر این موضوع صحه گذاشتند و امیدواریم مسئولین هم سر لوحه کار خود قرار دهند و با استیفای حقوق عامه مردم شاهد پیشرفت بیش از پیش کشور باشیم.

رئیس کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی استان خراسان جنوبی گفت: بی توجهی مسئولان به مشکلات کارگران باعث شده امروزه تعداد زیادی از جوانان کشور در مناطق مختلف به کارهایی از جمله قاچاق سوخت،کوله بری، دست فروشی و... دامن بزنند و از کارهای فنی فاصله بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی استان
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند