Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آمريکايي‌ها به خوبي مي‌دانند که سرنوشت غرب آسيا در مرزهاي مشترک تعيين خواهد شد و براي جبران شکست ماه هاي گذشته، سناريوهاي مختلف را طراحي کرده‌اند تا مانع از برقراري ارتباط زميني تهران - بيروت شوند.
سرويس جهان مشرق - روز يک شنبه ( سي ام مهرماه) نيروهاي موسوم به دموکراتيک کُرد توانستند شمال و مرکز ميادين نفتي «العمر» را در شرق استان ديرالزور به تصرف خود درآورند اما يک پرسش در برخي رسانه ها مطرح شد که نيروهاي کرد چگونه در کمتر از چند ساعت خود را به اين ميادين نفتي رساندند؟
همزمان سيلي از انتقادت بدون توجه به پيچيدگي تحولات ميداني در استان ديرالزور به سوي نيروهاي ارتش سوريه و رزمندگان جبهه مقاومت روانه شد که چرا در بازپس گيري ميادين نفتي «العمر» تاخير به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نبايد فراموش کرد که گروه تروريستي داعش با وجود متحمل شدن ضربات سنگين، بخش وسيعي از توان و تجهيزات خود را به استان ديرالزور منتقل کرده و با تمام قدرت براي نبرد با نيروهاي جبهه مقاومت در ميدان حاضر شده است.
از سويي ديگر نيروهاي آمريکايي هم با تمام امکانات به صورت علني از تروريست هاي داعش و نيروهاي کرد حمايت مي کنند و به هر طريق ممکن درصدد هستند از سقوط آخرين پايگاه داعش و رسيدن نيروهاي جبهه مقاومت به مرز مشترک با عراق جلوگيري کنند.

آمريکايي ها به خوبي مي دانند که سرنوشت غرب آسيا در اين محور (مرزهاي مشترک سوريه و عراق) تعيين خواهد شد و براي جبران شکست هاي ماه هاي گذشته، سناريوهاي مختلف را طراحي کرده اند تا مانع از برقراري ارتباط زميني تهران - بيروت شوند.
اما با وجود سرمايه گذاري هاي گسترده آمريکايي ها، نيروهاي جبهه مقاومت گام به گام عمليات را براساس راهبردي هاي از پيش تعيين شده با موفقيت ادامه داده اند و با تمام سختي هاي ميداني توانستند در موعد مقرر خود را به شهر راهبردي الميادين برسانند.

بايد به اين مسئله توجه داشت پيشروي هاي نيروهاي جبهه مقاومت در بخش غربي رود فرات ( رسيدن به 9 کيلومتري ميادين نفتي العمر) در حالي محقق شده که نيروهاي دموکراتيک کرد با حداقل درگيري ها و هماهنگي هاي صورت گرفته با گروه تروريستي داعش، موفق به تصرف بخش هاي شمالي و مرکزي ميادين نفتي «العمر» شده اند.
نيروهاي آمريکايي در حالي آخرين برگه شانس خود را در شرق سوريه براي جلوگيري از تسلط نيروهاي جبهه مقاومت بر ميادين نفتي العمر و مرزهاي مشترک با عراق رو کرده اند که پيشتر کنترل شمال شرق ديرالزور را به نيروهاي کرد واگذار کردند و صدها تن از تروريست هاي داعش را به حومه شهر الميادين در کرانه غربي ديرالزور براي مقابله با نيروهاي سوري و مقاومت انتقال دادند.

شامگاه بيست و نهم مهرماه (شنبه شب)، براساس آخرين راهبردهاي نيروهاي آمريکايي، در مرحله نخست، صدها تن از عناصر تروريستي داعش به مواضع نيروهاي جبهه مقاومت در حومه جنوبي شهر الميادين حمله کردند تا در مرحله نخست از پيشروي نيروهاي متحدبه سوي ميادين نفتي العمر جلوگيري کنند.
قابل ذکر است، حمله تروريست هاي داعش زماني آغاز شد که شمارش معکوس براي شروع عمليات نيروهاي جبهه مقاومت و ارتش سوريه براي پيشروي به سوي شهرک « ذيبان»، مجتمع هاي مسکوني شرکت نفتي «العمر» و ورودي هاي غربي ميادين نفتي «العمر» به صدا درآمده بود.
با درگيري هاي شديد و سنگين در حومه جنوبي شهر الميادين و بر هم زدن تمرکز نيروهاي جبهه مقاومت براي پيشروي به سوي ميادين نفتي « العمر»، براساس دومين راهبرد نيروهاي آمريکايي، عناصر تروريستي داعش در اقدامي هماهنگ از صبح روز يک شنبه (سي ام مهرماه) از حومه ميادين نفتي العمر به سمت کرانه غربي رود فرات (حومه شهر الميادين) و مرزهاي مشترک با عراق عقب نشيني کردند.

همزمان شماري از نيروهاي دموکراتيک کرد به شمال و مرکز ميادين نفتي العمر انتقال داده شدند و عشاير مسلح مستقر در منطقه براساس توافق با نيروهاي آمريکايي، کنترل اين بخش ها را به نيروهاي کرد واگذار کردند.
حالا بايد منتظر ماند و ديد نيروهاي جبهه مقاومت چه زماني به سمت جنوب ميادين نفتي العمر پيشروي خواهند کرد و آيا موفق خواهند شد عشاير منطقه را با خود همراه کنند و نيروهاي کرد را از مرکز و شمال ميادين نفتي العمر عقب برانند يا خير.
به گزارش مشرق، علاوه بر راهبردي هاي ميداني جبهه مقاومت، بافت جمعيتي منطقه حومه ميادين نفتي و حضور عشاير عرب در اين محور مي تواند يک ظرفيت براي عقب راندن نيروهاي کرد از ميادين نفتي «العمر» به شمار آيد؛ موضوعي که پيشتر در شهر کرکوک هم تجربه شد و در نهايت به سود دولت مرکزي عراق پايان يافت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز به روز بر اقتدار جبهه مقاومت افزوده می شود

دریافت 79 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن منصوری در آئین اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: روز به روز بر اقتدار جبهه مقاومت با محوریت ایران اسلامی افزوده می‌شود و به سمت قله در حرکت هستیم.

کد خبر 6095642

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • روز به روز بر اقتدار جبهه مقاومت افزوده می شود
  • انهدام توپخانه‌های مرکز مهمات میدانی نیروهای مسلح اوکراین
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • رونمایی از جبهه جدید مقاومت + فیلم
  • ویدیو اختصاصی مهر از شهرک امامزاده ابراهیم(ع) بعداز وقوع آتش سوزی
  • تصاویر اختصاصی مهر از امامزاده ابراهیم(ع) بعد از وقوع آتش سوزی