Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@01:28:45 GMT

پادشاه مغرب سه وزیر کابینه را برکنار کرد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۶۳۵۶

پادشاه مغرب سه وزیر کابینه را برکنار کرد

الجزیره-ایرنا- پایگاه خبری «هسپرس » نوشت: محمد ششم پادشاه مغرب روز سه شنبه، سه وزیر کابینه این کشور را به دلیل تاخیر در اجرای طرح های توسعه در شهر «الحسیمه » واقع در شمال غرب مغرب، برکنار کرد.

به گزارش ایرنا، این پایگاه خبری مغربی افزود: پادشاه، «محمد حصاد» وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی ، «محمد نبیل بن عبدالله» وزیر مسکن و آبادانی و «الحسین الوردی» وزیر بهداشت را برکنار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیوان پادشاهی مغرب اعلام کرده است، این برکناری ها بر اساس فصل 47قانون اساسی و پس از مشورت با «سعد الدین عثمانی » نخست وزیر صورت گرفت.
پادشاه مغرب همچنین «علی الفاسی الفهری» مدیرکل دفتر ملی برق و آب را نیز برکنار کرد.
بر اساس بیانیه دیوان پادشاهی مغرب، محمد ششم از کار پنج وزیر و مسئول ارشد دولت های سابق (رشید بلمختار بن عبد الله، وزیر آموزش و پرورش ،لحسن حداد وزیر گردشگری،لحسن السکوری وزیر ورزش و جوانان، محمد أمین الصبیحی، وزیر فرهنگ و حکیمة الحیطی، معاون وزیر انرژی و معادن ) نیز شدیدا ابراز ناخشنودی کرده و اعلام شده است در آینده به آن ها پست های مهم داده نخواهد شد.
رسانه های مغربی نوشته اند، شورای عالی محاسبات مغرب پس از تحقیق در خصوص طرح های اقتصادی و عمرانی و توسعه در الحسیمه به این نتیجه رسید که مشکلاتی در انجام این طرح ها وجود دارد که حل نشده است و چندین وزارتخانه به وظایف خود در این خصوص عمل نکرده اند و پاسخ های آن ها نیز در خصوص تاخیر در اجرای این طرح ها قانع کننده نیست. در نتیجه پس از گزارش این نهاد نظارتی مغربی، پادشاه تصمیم به برکناری این وزیران گرفت.
پایگاه خبری هسپرس مغرب، این اقدام پادشاه را یک زلزله سیاسی دانست.
محمد ششم در هفته جاری 43 افسر ارشد و ژنرال این کشور را بازنشسته کرد.
شهر الحسیمه مغرب طی مدت اخیر شاهد تظاهرات مردمی در پی کشته شدن ماهی فروشی به نام «محسن فکری » در کامیون حمل زباله شد.
محسن فکری ماهی فروش مغربی روز هفتم آبان ماه سال گذشته در شهر الحُسیمه در شمال مغرب حدود 500 کیلوگرم ماهی از ماهیگیران در بندر خرید کرد که ماموران گشت شهرداری به بهانه غیر مجاز بودن ماهیگیری در این فصل و ممنوعیت خرید و فروش آن، ماهی ها را مصادره کردند.
هنگامی که ماموران در مقابل چشمان محسن فکری برای از بین بردن ماهی ها آن را داخل خودرو حمل زباله ریختند، وی برای جلوگیری از این اقدام، خود را به درون محفظه زباله انداخت که زیر فشار دستگاه آن کشته شد.
خاورم **2041*شبس*1613**خبرنگار: سید شاهپور حسینی*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد

به گزارش «تابناک»، علیرضا فخاری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در دور اول انتخابات در استان تهران چه در ایام تبلیغات شاهد رفتار قانونمندانه داوطلبین و همچنین مدیران و مردم بودند و در روز انتخابات نیز شاهد انتخابات پرشور، سالم و با امنیت بالا بودیم.

وی اظهار کرد: با توجه به وسعت و جمعیت در استان تهران گزارش بسیار اندکی به ستاد انتخابات مبنی بر تخلف ارسال شد که به تخلفات رسیدگی شد اما مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به قوانین و مقررات انتخاباتی فعالیت داشتند و هیچ مدیری چه در دستگاه‌های اجرایی و چه در شهرداری و بخشداری و حتی فرمانداران تخلفات انتخاباتی نداشتند.

استاندار تهران ادامه داد: در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و همچنین شهرستان ورامین در روز جمعه برگزار خواهد شد و از حدود یک ماه قبل تمهیدات برگزاری منظم و با نهایت امنیت در استانداری و فرمانداری‌های تابعه این ۲ حوزه برگزار شد.

وی تاکید کرد: هم اکنون آمادگی خوبی از سوی ستاد انتخابات استان تهران وجود دارد و قطعا انتخابات دور دوم حتی از دور اول نیز با نظم و امنیت بهتری برگزار خواهد شد.

به گفته فخاری، در این دور دستگاه‌های تمام الکترونیک در کلیه شعبات اخذ رای وجود دارد و برای رفاه و آسایش و همچنین حفاظت از آرای مردم این دستگاه‌های تمام الکترونیک در خدمت مردم خواهد بود.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و ۱۶ نماینده از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و یک نماینده در حوزه انتخابیه شهرستان ورامین با رای مردم انتخاب خواهند شد.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را افتتاح کرد
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • وزیر صهیونیست: تنها منبع خبری‌ام در جنگ، الجزیره است!
  • هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • سرمربی سایپا بار دیگر برکنار شد
  • سرمربی تیم فوتبال سایپا برکنار شد
  • تصویب حمله به رفح در کابینه نتانیاهو/ مقاومت فلسطین هشدار داد
  • اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی