Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@10:01:15 GMT

کاظمیان: حساسیت دربی کم شده است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۷۶۰۲

کاظمیان: حساسیت دربی کم شده است

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: در گذشته بازیکنان بسیار مطرحی در پرسپولیس بازی می‌کردند که نام آنها را یک تریلی نمی‌کشید اما با کم شدن ستاره‌ها حساسیت دربی در سال‌های اخیر خیلی کمتر شده است.

به گزارش مشرق، جواد کاظمیان در خصوص دربی هشتاد و پنج که فردا برگزار می‌شود، گفت: بعداز اینکه پرسپولیس نتوانست به فینال قهرمانان لیگ آسیا برسد شرایط روحی این تیم خوب نبود اما با پیروزی مقابل نفت وضعیت بازیکنان خوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال بازی در دربی شرایط خاص خودش را می‌طلبد و نتیجه آن ارتباطی به وضعیت‌شان در جدول رده‌بندی لیگ ندارد. هر تیمی که از نظر روحی و روانی آماده‌تر باشد می‌تواند برنده دربی شود. پرسپولیس البته چند بازیکن اصلی‌اش را ندارد اما برانکو تجربه دربی را دارد و می‌داند در این بازی باید چه‌کار کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دربی هشتاد و پنج برنده خواهد داشت یا نه، افزود: از آنجایی که در چند دربی سال‌های اخیر معمولاً بازی برنده داشته من فکر می‌کنم بازی فردا هم برنده داشته باشد. مطمئناً تماشاگران یک بازی پر از موقعیت های زیاد را شاهد خواهند بود و از طرفی مربیان هر دو تیم خارجی هستند و به دنبال برد در  این بازی خواهند بود. نمی‌شود پیش‌بینی کرد اما احساس می‌کنم شانس پرسپولیس برای برد در دربی مقابل استقلال بیشتر است. هرچند که نتیجه در پایان ۹۰ دقیقه مشخص خواهد شد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره اینکه از نظر شما ستاره‌های احتمالی این بازی کدام بازیکنان خواهند بود، تصریح کرد: به نظر علی علیپور و منشا بیشترین شانس را دارند تا ستاره دربی شوند. آنها این روزها در بهترین شرایط بدنی و روحی هستند و می‌توانند برگ برنده پرسپولیس در دربی هشتاد و پنج باشند. البته کار برای منشا کمی سخت‌تر است چرا که او اولین‌بار است در دربی به میدان می‌رود. اما علیپور تجربه خوبی از این بازی دارد.

کاظمیان درباره غیبت چند بازیکن اصلی پرسپولیس در بازی فردا مقابل استقلال تصریح کرد: فصل گذشته پرسپولیس با حضور طارمی، سروش رفیعی، محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده شرایط بهتری داشت و خط هافبک این تیم به استقلال می‌چربید. اما در بازی فردا این بازیکنان حضور ندارند و قطعاً برانکو بهترین‌ها را جایگزین آنها می‌کند. باید بپذیریم که کار برای پرسپولیس سخت شده و شاید اگر احمد نورالهی بازی می‌کرد شرایط بهتر بود. 

وی درباره اینکه فرق دربی‌های سال‌های اخیر با زمانی که خود او در این بازی حساس به میدان می‌رفت در چیست، افزود: درست است که در سال‌های اخیر دربی‌های پرگلی شاهد هستیم اما به نظرم در گذشته‌ دربی‌ها حساس‌تر بود. زمانی که بچه بودم اگر پرسپولیس در دربی می‌باخت دو هفته دوست نداشتم از خواب بیدار شوم.به هر حال آن زمان پرسپولیس پر از ستاره‌های نام‌دار بود  و بازیکنانی مثل فرشاد پیوس، رضا شاهرودی، احمدرضا عابدزاده، علی دایی، کریم باقری، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی، بهروز رهبری‌فرد، افشین پیروانی و... در این تیم بازی می‌کردند که نام آنها را یک تریلی هم نمی‌کشید. حضور بازیکنان بزرگ در پرسپولیس و تقابل آنها با استقلالی‌ها باعث می‌شد تا برخوردهای جذابی در بازی رقم بخورد. اما در این سال‌ها ستاره‌های فوتبال کم شده‌اند و این موضوع جذابیت دربی را کم کرده است.

این پیشکسوت فوتبال درباره اینکه فضای حاکم بر دربی‌های سال‌های اخیر را بیشتر می‌پسند یا دربی‌های سال‌های قبل را ترجیح می‌دهد، گفت: من دربی‌های گذشته را خیلی بیشتر دوست داشتم اما الان حساسیت‌ها کم شده است. زمانی که خود من در دربی بازی می‌کردم باز هم ستاره‌هایی در پرسپولیس بودند که دربی را جذاب کنند اما هر چه جلوتر رفتیم این ستاره‌ها کمتر شدند و حساسیت بازی‌ها از بین رفت. در گذشته باختن در دربی خیلی دردناک بود اما الان شرایط فرق کرده و شاید هم باید حق بدهیم چرا که مردم هزینه می‌کنند تا به استادیوم بیایند و فوتبال زیبا ببینند.

کاظمیان درباره اینکه پیش‌بینی‌اش از بازی و برنده احتمالی چیست، گفت: پیش‌بینی کردن کلاً کار درستی نیست به خصوص اینکه دربی را نمی‌شود پیش‌بینی کرد اما به عنوان یک پرسپولیسی آرزو می‌کنم این تیم برنده شود. فکر می‌کنم بچه‌ها ان‌شاءالله ۲ بر یک استقلال را شکست دهند.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

به گزارش "ورزش سه"، روی کین و یان رایت بر سر برونو فرناندز و اینکه آیا او تأثیر خوبی در رختکن منچستریونایتد دارد با هم جر و بحث کردند.

فرناندز، 29 ساله، یکی از بهترین های یونایتد در سال های اخیر بوده است و از زمان انتقالش از اسپورتینگ لیسبون در سال 2020، 143 گل در 229 بازی به ثمر رسانده است.

هافبک پرتغالی در بازی اخیر برابر شفیلد قعرنشین با زدن دو گل تیمش را از یک تساوی تلخ نجات داد و به برتری رساند. فرناندز تابستان گذشته به عنوان کاپیتان منصوب شد، اما او مرتباً به خاطر رفتارش نسبت به هم تیمی‌هایش در زمین مورد انتقاد قرار می‌گیرد، که منجر به بحث در مورد اینکه آیا این بازیکن 29 ساله باید بازوبند خود را حفظ کند یا خیر شده است.

یان رایت، اسطوره آرسنال، در دفاع از فرناندز بعد از پیروزی 4-2 منچستر یونایتد مقابل شفیلد یونایتد گفت: «من فکر می کنم برونو یک شخصیت برنده است. او بی تاب پیروزی است و البته که ایرادات خود را دارد، اما او از آن دسته بازیکنانی است که سعی می‌کند شرایط را به سود تیمش تغییر دهد.»

با این حال، روی کین، اسطوره یونایتد، از ادعای رایت خشمگین شد و گفت: «برونو در دوران حرفه ای خود چیزی به دست نیاورده است در حالی که او الان 29 سال سن دارد. برونو در دوران حرفه ای خود چه چیزی برنده شده؟»

رایت پاسخ داد: «بله، او چیزی نبرده. اما صرف نظر از این قضیه، استانداردهای او بالاست. اگر برونو را از منچستریونایتد خارج کنید، بازیکنانی خواهند ماند که پیشرفت نکرده اند. اگر او کاری را که انجام می دهد انجام ندهد، یونایتد به جایی که هست نزدیک هم نیست.»

رایت همچنین اذعان کرد که رفتارهای فرناندز در زمین ایده آل نیست، اما اصرار داشت که آنها بیش از حد قابل توجیه هستند: «احتمالاً برونو هر روز در تمرینات بازیکنانی را می بیند که به استانداردهای او نزدیک نیستند و این ناامید کننده است. اگر منچستریونایتد در یک بازی نجات پیدا کند، احتمالاً او است که این کار را انجام خواهد داد. او کاملاً حق دارد از هم تیمی هایش ناراحت باشد زیرا آنها باید بهتر عمل کنند.»

کین سپس با اعتراف به قدردانی از ویژگی‌های فرناندز، افزود: «من فکر می کنم او پسر با استعدادی است. اما آیا او به هم تیمی هایش کمک می کند و آیا سبک بازی دیگران را بهتر می کند؟ پاسخ 100 درصد منفی است. تو دوست داری امروز در رختکن یونایتد با این بچه ها باشی؟ در این مورد مطمئن نیستم. فکر می کنم برونو بازیکن خوب است، وقتی ما برنده می شویم، اما قرار نیست هر بار برنده شویم. ما در مورد بازیکنان با استعداد صحبت می کنیم، اما چنین بازیکنانی باید در بازی های بزرگ نیز خود را نشان بدهند یا حداقل تیم را وادار به نمایش بهتر کنند. در مورد برونو من تردید دارم.»

دیگر خبرها

  • جشن در پرایدپارک: دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت!
  • تساوی بزرگان در دربی ایتالیا/ زور یووه و میلان به هم نرسید
  • شوق و هیجان 15 هزارنفری برای فرار از افسردگی
  • استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!
  • جدال نوراللهی و اینیستا برنده نداشت
  • حمایت دروسی از مورینیو: رم بدون من هم برنده می‌شود
  • مناظره داغ روی کین و ایان رایت؛ آیا برونو فرناندز کاپیتان مناسبی برای منچستریونایتد است؟
  • درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!
  • مسابقات پیشکسوتان فوتبال تهران؛ پرسپولیس در آستانه صعود، استقلال در یک قدمی حذف
  • دربی مرسی ساید؛ «شکست فاجعه آميز»