Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@13:57:05 GMT

توصیه‌هایی برای خرید چای ایرانی

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۸۴۴۹

توصیه‌هایی برای خرید چای ایرانی

پول‌نیوز -رئیس سازمان چای از خرید تضمینی بیش از ۱۰۷ هزار تن برگ سبز چای خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم چای ایرانی با کیفیت از حدود ۱۵ تا بیش از ۴۰ هزار تومان است و حتی تا کیلویی ۱۰۰ هزار تومان هم معامله می‌شود که به مردم توصیه می‌کنیم که چای ایرانی کیفی را از برندهای مطرح خریداری کنند.

محمد ولی روزبهان اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت برگ سبز چای تاکنون بیش از ۱۰۷ هزار تن از این محصول از تولید کنندگان خریداری شده که ارزشی بالغ بر ۲۰۲ میلیارد تومان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران معادل حدود ۶۵ درصد را پرداخت کرده‌ایم و مابقی آن نیز به زودی تامین و پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳۸ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و مابقی آن درجه دو بوده است، افزود: میزان چای کیفی نسبت به سال گذشته حدود هشت درصد افزایش یافته است که نشان‌دهنده ارتقای کیفیت چای ایرانی است.

رئیس سازمان چای ادامه داد: گر چه توصیه می شود که مردم برای انتخاب چای ایرانی به برندهای مشهور اعتماد کنند و سعی داشته باشند از این برندها چای ممتاز درجه‌ یک ایرانی را تهیه کنند اما چای دست ساز شمال نیز اگر توسط افرادی که دقیقاً می توانند میزان رطوبت و حرارت آن را به همراه دیگر پارامترها کنترل و تنظیم کنند، نیز از کیفیت بالایی برخوردار است و حتی تا کیلویی ۱۰۰ هزار تومان هم معامله می شود.

روزبهان گفت: البته می‌توان به کارخانه‌های فراوری چای مطرح اعتماد کرد، چرا که آنها روی بسته‌بندی‌های خود عنوان می‌کنند که محصول مورد نظر چای ایرانی، خارجی یا مخلوطی از هر دو است و در صورت بروز تخلف در این زمینه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان استاندارد با آنها برخورد می کنند.

وی اعلام کرد: بازار چای ایرانی طی سال های گذشته رونق مناسبی داشته و در حال حاضر با وجود اینکه این محصول در نیمه اول تولید می‌شود و عمده مصرف آن در نیمه دوم سال صورت می‌گیرد بیش از ۵۰ درصد از چای ایرانی کارخانه‌ها فروخته شده است؛ بنابراین نگرانی برای بازار چای ایرانی وجود ندارد.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرماندار باوی گفت: از آغاز خرید گندم در این شهرستان تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

محسن البرزی افزود: و همچنین در این مدت ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جدید ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • شرط رم برای خرید سردار آزمون
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران