Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه علت ممانعت این کشور از تصویب قطعنامه مربوط به فعالیت کمیته مشترک تحقیق در مورد حملات شیمیایی در سوریه را شتاب زدگی آمریکا برای تصمیم گیری در این مورد، بدون ارزیابی دقیق این ماموریت نامید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: واشنگتن می ترسد که تجزیه و تحلیل موشکافانه گزارش کمیته مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در مورد تحقیقات مربوط به موارد استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه و فعالیت آن در سال گذشته به نتیجه ناخوشایندی برای آمریکا منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه با اشاره به اینکه مسکو روز سه شنبه مانع از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد ادامه تحقیقات در زمینه حملات شیمیایی در سوریه شد، افزود: «مواضع ما کاملا واضح و قاطع است: افراد مسئول در استفاده از سلاح شیمیایی باید مشخص و تنبیه شوند. در سال 2016 دوبار از این ساختار دعوت شد تا جغرافیای فعالیتهای خود در خاک سوریه را گسترش داده و به ماموریت خویش جهت گیری ضدتروریستی دهد. و اکنون این حق را برای خویش قائل هستیم که سئوال کنیم: برای اجرای این درخواستها چه اقدام عملی شده است؟ واقعا چه تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفته است؟ ولی بجای این به ما پیشنهاد می شود که ماموریت به اصطلاح حاضر به نگاه انداختن هم نیستیم تمدید شود. ظاهرا می ترسند که تجزیه و تحلیل عمیق فعالیت این کمیته، نتیجه ای ناخوشایند برای واشنگتن داشته باشد.»

به عقیده مقامات دیپلماتیک روس، «آمریکا در رای گیری پیش از هنگام در شورای امنیت در مورد قطعنامه فوق، صرفا به دنبال تحمیل دیدگاههای خاص خود و نه منطق حاکم بر فعالیت شورای امنیت مبتنی بر بررسی دقیق دلایل و شواهد بود، در حالیکه گزارش کمیته مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در مورد فعالیت سال گذشته آن هنوز منتشر نشده است. چنین اقدامی نه از لحاظ حقوق بین الملل و نه از دید عقل سلیم، غیرقابل قبول است.»

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که چنین خط مشی به اصل دیپلماسی چندجانبه آسیب رسانده و ساختارهای بین المللی، از جمله سازمان منع استفاده از سلاحهای شیمیایی را صرفا در جهت تامین منافع آمریکا سوق خواهد داد.

در بیانیه وزارت خارجه تاکید شده است: «دیدگاه روسیه بر این اساس است که بعد از بررسی دقیق گزارش تهیه شده در مورد سوریه، مکانیزم مشخصی برای گامهای بعدی ماموریت کمیته مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی تعیین شود و این موضع گیری، پیش از این نیز بطور علنی و در تماسهای کاری با همتایان خود در شورای امنیت اعلام شده بود و به همین دلیل روسیه در زمان رای گیری با قطعنامه فوق مخالفت کرده است. برای این دلیل که به عقیده مقامات مسکو، نباید شتاب زده و بدون ارزیابی دقیق اجرای وظایف کمیته تحقیق و اصلاحات لازم، چنین تصمیم مهمی، مانند ادامه ماموریت آن را اتخاذ کرد.»

انتهای پیام/

R7969/P36447/S8,89,90,1128/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، دانشمندان می‌گویند، گزارش‌های مربوط به نشانه‌های حیات که در جو سیاره فراخورشیدی «کی‌۲-۱۸بی» شناسایی شده‌اند، ممکن است درست نباشد و در ارائه اطلاعات خطا صورت گرفته باشد.

نتیجه تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا ریورساید شرح می‌دهد، گزارش‌های اخیر از تلسکوپ فضایی جیمز وب که نشانه‌هایی از حیات را در سیاره‌ای دوردست و خارج از منظومه شمسی شناسایی کرده، عجولانه بوده است. 

پژوهشگران می‌گویند، رد کردن یافته‌های اخیر جیمزوب اگرچه همه مشتاقان به تأیید حیات فرازمینی را ناامید می‌کند، اما به این معنی نیست که این تلسکوپ در آینده آثاری از حیات در جو یک سیاره فراخورشیدی پیدا نمی‌کند.

دانشمندان ناسا حدود شش ماه پیش از وجود یک اقیانوس آب احتمالی در سیاره فراخورشیدی «کی‌۲-۱۸بی» (K۲-۱۸ b) خبر دادند و گفتند، سیاره مذکور، سیاره فراخورشیدی «هایسین» است که احتمالا جوی غنی از هیدروژن و سطحی پوشیده از اقیانوس را دارد؛ درواقع هیجان اخیر درباره کشف بالقوه علائم حیات در این سیاره فراخورشیدی از این قسمت کلید خورد.

به گفته آنها، اگرچه بسیاری از سیارات فراخورشیدی ممکن است ویژگی‌های قابل توجهی داشته باشند و نشانه‌هایی از حیات در آنها دیده شود، اما کشف و بررسی سیاره «کی‌۲-۱۸بی» از آنجایی که تقریباً شبیه سیاره زمین است، هیجان‌انگیز شد.

تلسکوپ فضایی جیمزوب یکی از پیشرفته‌ترین تلسکوپ‌های فضایی است که به منظور بررسی اجرام فضایی و شناسایی علائم حیات خارج از زمین استفاده می‌شود. داده‌های این تلسکوپ مورد بررسی و تحلیل دقیق دانشمندان و محققان قرار گرفته و در حالی که تلسکوپ جیمز وب نتایج بسیار دقیق و جالبی از اجرام فضایی و سیارات دیگر به دست آورده است، اما هنوز شواهد قاطع برای وجود حیات فرازمینی ارائه نشده است. محققان و دانشمندان بر این باورند که برای تایید وجود حیات خارج از زمین نیاز به شواهد و اطلاعات بیشتری دارند.

از این رو، می‌توان گفت که تلسکوپ ناسا هنوز نتوانسته است اطلاعات کافی و قطعی در مورد وجود حیات فرازمینی به دست آورد. این تحلیل‌ها و ادعا‌ها نیازمند بررسی دقیق‌تر و داده‌های بیشتر از سوی دانشمندان و متخصصان است تا در تصمیمات قطعی و دقیق‌تر در این زمینه نقش موثر داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت تعدادی از کودکان غزه در حمله موشک هدایت شونده صهیونیست‌ها
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند