Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزارس شبستان این استاد حوزه علمیه کمال دین را در تبری از دشمنان اسلام بیان کرد و گفت: انسان باید نسبت به دشمن و فرهنگ او تبری داشته باشد تا به کمال دین دست یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه اول صفر در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: در زیارت عاشورا شرط معیت اهل بیت(ع) به سه بخش تقسیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نخستین شرط همراهی با اهل بیت(ع) معرفت و شناخت نسبت به آنان است که در جلسه گذشته به آن اشاره شد و دومین شرط مربوط به این امر می‌شود که انسان نه تنها نسبت به اهل بیت(ع) باید معرفت داشته باشد بلکه دوستاران آنان را نیز باید بشناسد بنابراین کسانی که ائمه اطهار(ع) را دوست دارند ولی محبان آنان را دوست ندارند معرفتشان نسبت به امامان معصوم ناقص است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دوستی اهل بیت(ع) نشانه‌هایی دارد، ابراز کرد: یکی از نشانه‌های دوستی اولیای الهی آن است که انسان میل و تمایل آنان را بر میل و تمایلات خود مقدم بدارد و حب و بغض ائمه اطهار(ع)، حب و بغض او نیز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: امامان معصوم(ع) نسبت به محبان و شیعیانشان تعصب ویژه داشتند و بی احترامی و اهانت به آنان را توهین و اهانت به خود تلقی می‌کردند. محبت اهل بیت(ع) به شیعیان صد برابر محبت والدین به فرزند است زیرا عشق والدین به فرزند غریزی اما محبت اهل بیت(ع) به شیعیان محبتی الهی است.

این خطیب مشهور اضافه کرد: طبق صریح روایات؛ اگر کسی حق شیعه‌ای را ضایع کند و به او ظلم روا دارد به همان مقدار ظلمی که به آن شیعه روا داشته رابطه‌اش با اهل بیت(ع) قطع و به هر میزان که رابطه خود را با شیعیان قوی کند به همان مقدار رابطه خود با اهل بیت(ع) را قوی کرده است.

وی درباره حقوق مومنان، گفت: امام صادق(ع) فرمودند: مومنان هفت حق بر گردن یکدیگر دارند بنابراین انسان به هر مقدار که حق انسان مومن را ضایع کند به همان میزان از دایره ولایت خارج می‌شود؛ اگر این روایت در جامعه اجرا شود بسیاری از مشکلات کنونی مرتفع می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی شرط سوم در معیت اهل بیت(ع) را تبری جستن از دشمنان آنان بیان کرد و گفت: انسانی که صلح کل باشد و به دوست و دشمن اهل بیت(ع) لبخند بزند شخصیتش ناقص است چرا که انسان باید نسبت به دشمنان نفرت و کینه داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه در پایان کمال دین را در تبری از دشمنان اسلام دانست و خاطر نشان کرد: انسان باید نسبت به دشمن و فرهنگ او تبری داشته باشد تا به کمال دین دست یابد.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف مردم لرستان در دور انتخابات چیست؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مردم لرستان در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری صدا و سیمای لرستان اذعان داشتند باید کسی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند که بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.

مردم لرستان اعتقاد دارند نباید کاری کنند که دل دشمنان شاد شود و یکی از راه هایی که می تواند از شادی دشمنان جلوگیری کند، شرکت در انتخابات است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • قتل زن میانسال در دعوای مادر و دختری | دختر جوان تا یک‌قدمی چوبه دار رفت
  • اعلام حکم دختری که باعث مرگ مادرش شد
  • تکلیف مردم لرستان در دور انتخابات چیست؟
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز