Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- معاون درمان وزارت بهداشت با بيان اينکه بيش از 400 پزشک در راهپيمايي اربعين حسيني ارايه خدمت خواهند کرد، گفت: تعداد پزشکان حاضر در راهپيمايي اربعين امسال، 30 درصد افزايش داشته است.
به گزارش خبرگزاري آريا، دکتر قاسم جان بابايي در حاشيه آيين اعزام و بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعين حسيني که صبح امروز با حضور وزير بهداشت در محل برگزاري مانورهاي امداد و نجات برگزار شد، با بيان اينکه بيش از 400 پزشک در راهپيمايي اربعين حسيني خدمت خواهند کرد، افزود: بخش اعظم اين پزشکان داوطلبانه شرکت مي کنند و به احترام اين ايام، قصد دارند، کار خيرخواهانه انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي از تجهيز بيمارستانهاي مناطق مرزي غرب کشور خبر داد و گفت: البته براي مسير آبادان مشکلي وجود ندارد و استانهاي کرمانشاه و همدان، استانهاي معين هستند و از نظر امکانات و آمادگي کادر درماني مشکلي ندارند و تهران نيز استان پشتيبان تعيين شده است.
دکتر جان بابايي از استقرار 5 بالگرد اورژانس در مناطق مرزي خبر داد و با اشاره به توسعه درمانگاهي که سال گذشته در مرز مهران تاسيس شده است، گفت: يک درمانگاه جامع شبانه روزي هم در مرز خسروي داريم و چون مرز خسروي تنها 6 ساعت در روز باز است، زائرين در تردد خود مجبور هستند که شب را اقامت داشته باشند، بنابراين وجود درمانگاه شبانه روزي در مرز خسروي لازم است.
وي با بيان اينکه در داخل خاک عراق نيز 40 اکيپ از کارشناسان بهداشت حضور خواهند داشت، تصريح کرد: براي اولين بار تفاهم نامه اي با وزارت بهداشت عراق منعقد کرديم که براساس آن، طرف عراقي تعهد داده است تا تردد اورژانس ها و نيروهاي تکنيسين از مرزها با سهولت انجام پذيرد و همچنين طي اين تفاهم نامه دپوي داروها و آزاد کردن دارو نيز بدون مشکل انجام مي گيرد.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: ما نيز تعهد داديم که کمبود کادر درماني آنها را در کربلا و نجف جبران کنيم و براي تامين نيروهاي درماني خوب، آماده ايم.
وي در ادامه به زائرين توصيه کرد: زائرين بايد بحث خودمراقبتي را مدنظر داشته باشند و موادغذايي خشکبار مصرف کنند، زيرا خطر آلودگي کمتري دارد.
دکتر جان بابايي در پايان تاکيد کرد: امسال معاونت بهداشتي وزارت بهداشت تهميدات خوبي انديشيده و با تب سنج هاي ليزري افرادي که وارد مرز مي شوند، را از لحاظ بيماري هاي ويروسي چک مي کنند، تا بيماري هاي ويروسي مسري به داخل مرز انتقال پيدا نکنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود