Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار توجه بیشتر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به منکرات کلان همچون رشوه خواری و رانت خوار ی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی اکبر کلانتری در جمع مدیر و اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با تمجید از زحمات این مجموعه ارزشمند گفت: علیرغم دیر شدن برای اجرای این فریضه بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و اینکه در برهه هایی هم با اعمال نابجا در این بخش به مشکل برخوردیم،  با تکیه به آموزه های الهی باید ابعاد مختلف این فریضه مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در  تاریخ ثابت شده اگر کاری و حرکتی سطحی باشد و مبتنی بر مبانی دینی علمی نباشد نتیجه نمی دهد تصریح کرد: کارها باید علمی و بر مبنای حقایق کلامی ، اعتقادی، تجربی، روان شناسی و جامعه شناسی باشد و در  جلسات تصمیم گیری حتما کارشناسان مختلف حضور داشته باشندتا ازانجام برنامه های سطحی جلوگیری شود.

آیت الله کلانتری با بیان اینکه تصمیمات اجرائی ستاد امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها به مقوله حجاب منحصر شود گفت: وضعیت حجاب در جامعه کنونی را می توان به سه دسته تقسیم کرد: بانوان با حجاب و عفاف کامل که درصد بالایی را تشکیل می دهند ولی کمتر جلوه و نمود دارند,بانوان کم توجه به حجاب اما مخالف حجاب نیستند و نیاز به ارشاد دارند و معاندین با حجاب که بسیار اندک اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینکه  برای هر گروه یک نحوه برخورد و مواجهه باید برنامه‌ریزی کرد افزود: باید سعی شود بیشتر به منکرات کلان از جمله تبعیض ، حق کشی ، ربا خواری ،رشوه خواری ، قاچاق کالا ، رانت خواری، دخالت های بیجای برخی مسئولین در امور قضایی و نظامی پرداخته شود و امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به حجاب نشود.

آیت الله کلانتری گفت: باید در زمینه های مختلف ,کارهای پربار فرهنگی ارائه شود و این کار در آموزش و پرورش ، کتب درسی  و همچنین  با استفاده از فعالیت های  هنری امثال ساخت  سریال ، تئاتر و فیلم های سینمایی باید فرهنگ سازی گردد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروز برخی ناهنجاری ها در باغهای عروسی، فروشگاه های عرضه لباس های ناهنجار و کشف حجاب در سطح شهر افزود: در این زمینه ها باید با برگزاری جلسات مشترک با نیروی انتظامی و دستگاه قضا برخورد مناسب صورت گیرد.

وی با تاکید بر احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر زبانی با در نظر گرفتن متانت ، اخلاق و حفظ کرامت افراد احیاء گردد و برگزاری  کلاس های آموزشی با محوریت اخلاقی برای جوانان و کمک از آنها در اماکن عمومی در این زمینه بسیار مفید خواهد بود.

آیت الله کلانتری در پایان با اشاره به حدیث «کل عمل هباء إلا ما أخلص فیه» و دعوت همه به اخلاص در کارها افزود: مهمترین بحث در تاثیر داشتن کارها مبحث اخلاص است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد حجاب از تکالیف شورایعالی انقلاب فرهنگی است | جزئیات جریمه قطعی بدحجابی

 محمدتقی نقدعلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم علی‌القاعده جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

دیگر خبرها

  • قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • ستاد حجاب از تکالیف شورایعالی انقلاب فرهنگی است | جزئیات جریمه قطعی بدحجابی
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد