Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی با بیان اینکه هدف اصلی باید به گونه‌ای باشد که ارایه تسهیلات اشتغال‌زایی از مسیر اصلی خود منحرف نشود، تصریح کرد: انحراف از مسیر برای ارایه تسهیلات منجر به پولشویی نخواهد شد زیرا منابع از طریق سیستم‌های بانکی تزریق می‌شود.

اصغر عدالتیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمیته‌ای برای ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل کشور و استان تشکیل شده و سایت بهین‎یاب نیز راه‌اندازی شده تا افرادی که نیاز به بازسازی و صنایع خود دارند و واحدهای که در حال پیشرفت هستند و به بهره‌برداری رسیده‌اند و با کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند، بتوانند برای دریافت تسهیلات در این سایت ثبت‌نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این موارد در نهایت توسط کارشناسان مربوطه بررسی می‌شود و تمام بانک‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط نیز در آن حضور دارند. زمانی که یک طرح با مبلغ پیش‌بینی شده نهایی شود، پیشنهاد آن به بانک ارسال شده و پس از بررسی‌های انجام شده تسهیلات ارایه می‌شود.

مشاور اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی با بیان اینکه باید اقداماتی انجام دهیم تا برای ارایه این تسهیلات از مسیر اصلی خود انحراف پیدا کنیم، عنوان کرد: یکی از عوامل مهم بر ارایه تسهیلات نظارت است که باید به درستی آن را اعمال کرد.

عدالتیان افزود: همچنین باید واحدهایی مانند استانداری و وزارت کار و... کمیته‌ای تشکیل دهند تا به واحدهای که تسهیلات ارایه نموده‌اند، نظارت لازم را لحاظ کنند تا به موقع شاهد بهره‌برداری نیز باشند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی باید به گونه‌ای باشد که ارایه این تسهیلات از مسیر اصلی خود منحرف نشود، تصریح کرد: انحراف از مسیر برای ارایه تسهیلات منجر به پولشویی نخواهد شد زیرا منابع از طریق سیستم‌های بانکی تزریق می‌شود.

مشاور اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی افزود: زمانی که سرمایه‌ای از یک راه منطقی وارد کشور شود، منجر به انحرافاتی مانند پولشویی نخواهد شد.

عدالتیان در خصوص هدف ارایه تسهیلات 30 هزار میلیارد تومانی در سال‌های 95 و 96 گفت: هدف ما این بوده که این تسهیلات به واحدهای اقتصادی تزریق شود تا کشور نیز از حالت رکود خارج شود و واحدهای تولیدی تولیدات خود را آغاز کنند تا منجر به اشتغال شوند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که سرمایه و پول در کشور تزریق می‌شود، تورم به همراه خود می‌آورد، بیان کرد: این امر از نظر علمی ثابت شده و طبیعت سرمایه‌گذاری این است که در کوتاه مدت موجب تورم می‌شود.

مشاور اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی با اشاره به اینکه تامین مالی یکی از راهکارهای اصلی برای ایجاد اشتغال است، تاکید کرد: به طور کلی سرمایه‌گذاری در نهایت منجر به اشتغال می‌شود، همچنین سرمایه‌گذاری صرفا از طریق سیستم‌های بانکی نبوده بلکه می‌تواند از طریق بازارهای سرمایه نیز ایجاد شود.

عدالتیان خاطرنشان کرد: بازارهای سرمایه زمانی وارد سرمایه‌گذاری می‌شوند که یکسری زیرساخت‌های لازم در کشور ایجاد شده باشد و این‌ عوامل در نهایت منجر به اشتغال و کاهش تورم در کشور خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل در اظهار کرد: واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان نمین با حمایت بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه این واحد نیز پس از سال‌ها تعطیلی احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در حال حاضر برای ۴ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بیان کرد: طی ۵ سال گذشته از ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی در سطح استان اردبیل حمایت شده است که سهم شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان از این میزان ۴ هزار و ۴۰۰ طرح با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
اصغری ادامه داد: بنیاد برکت طرحی به نام زنجیره سبز دارد که هدف آن حمایت از تولید محصولات کشاورزی است که به امنیت غذایی ختم می‌شود.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل تصریح کرد: سقف تسهیلات بنیاد برکت برای طرح‌های خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان است که این رقم در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و دامداری تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد و بازپرداخت آن به شکل تنفس‌دار هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد