Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای شهر تهران در رابطه با برنامه‏ های این شورا برای مساجد تهران گفت: ما در برخی مناطق؛ انبوه مسجد و در برخی مناطق؛ کمبود مسجد داریم و اولین کاری که باید انجام دهیم این است که در جاهایی که کمبود مسجد داریم اقداماتی انجام دهیم.

 

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در رابطه با برنامه‏ های شورای شهر برای مساجد تهران به خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: براساس یک آمار ما تعداد دو هزار مسجد در تهران داریم که از این تعداد 1750 مسجد فعال هستند، ما در برخی مناطق؛ انبوه مسجد و در برخی مناطق؛ کمبود مسجد داریم و اولین کاری که باید انجام دهیم این است که در جاهایی که کمبود مسجد داریم اقداماتی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: ما باید با استفاده از املاک و امکانات و همچنین خیرین و کسانی که در این زمینه دغدغه دارند اقدامات جدی را برای مساجد شروع کنیم. سیاست ما باید این باشد که به دنبال ساخت مساجد بزرگ نباشیم بلکه باید مساجدی را بسازیم که در حد توان و سرمایه خیرین باشد و در جاهایی که خلاء مسجد وجود دارد ما با ساخت مساجد کوچک این خلاء را برطرف کنیم.

 

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی مساجد در تهران و شاید در سراسر کشور این است که نمازگزار کمی دارند و هنوز فرهنگ حضور در مساجد آنگونه که باید در بین شیعیان رواج جدی پیدا نکرده است، بعضاً می بینیم درب برخی از مساجد در زمانی که باید نمازگزار در آنها حضور داشته باشد، بسته است البته شاید در مورد تامین هزینه و سرمایه مشکل داشته باشند که باید این مشکلات آنها رفع شود تا ما بتوانیم در تمامی ساعات درهای مساجد را چه برای نمازگزاران و چه برای عموم مردم جهت رتق و فتق امورشان باز بگذاریم.

 

وی بیان کرد: ما باید طوری عمل کنیم که در مساجد باز باشد که هم مردم از اماکن و فضای مسجد برای نماز استفاده کنند و هم برای وضو و نظافت و اگر این اتفاق بیفتد مساجد پرشور تر عمل می کنند.

 

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: متاسفانه برخی از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی از مساجد خارج شده اند و به هیئتها و حسینیه ها و بعضاً فرهنگسراها و مراکز فرهنگی منتقل شده اند و این باعث شده است که مساجد کم رونق شوند ما امیدواریم با برنامه ریزی که مرکز امور رسیدگی به مساجد و در کنار آن کانونهای فرهنگی هنری مساجد انجام دهند تمهیداتی اندیشیده شود که مساجد فعالیتهای مثبت خود را در تمامی زمینه های اجتماعی، فرهنگی، دینی داشته باشند.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: مسجد فقط محل نماز نیست بلکه محل فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی مردم نیز هست، در حال حاضر برخی فعالیتهای فرهنگی که در مساجد شکل می گرفت به فرهنگسراها و مراکز فرهنگی سوق پیدا کرده است که به نظر می رسد باید مساجد در این زمینه فعالتر باشند تا ما شاهد فعالیت بیشتر آنها در این زمینه ها باشیم.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد