Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رييس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت از دور جديد مذاکره سازندگان ايراني با شرکت هاي عراقي در هفته آينده خبر داد و گفت: وزارت نفت ايران در حال مذاکره با وزارت نفت عراق است تا شرکت هايي که در وندور ليست (ليست خريد) ايران قرار دارند، جزو وندور ليست عراق نيز قرار بگيرند که در صورت تحقق آن، صادرات تجهيزات صنعت نفت به عراق جهش قابل توجهي مي يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رضا خياميان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، با بيان اين که توان سازندگان ايراني براي توليد بيش از 70 درصد تجهيزات صنعت نفت در داخل کشور، افزود: با وجود توانمندي ها به دليل عدم دسترسي به استانداردهاي بين المللي نفتي اي.پي.آي (َAPI)، نمي توان به صورت گسترده، صادرات انجام داد.
رييس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت به برنامه ريزي هاي انجام شده براي افزايش صادرات تجهيزات صنعت نفت اشاره کرد و ادامه داد: از جمله بازارهاي هدف براي صادرات تجهيزات نفتي، کشور عراق است.
خياميان گفت: وزارت نفت در حال مذاکره با وزارت نفت عراق است تا شرکت هايي که در وندور ليست (ليست خريد) ايران قرار دارند، جزو وندور ليست عراق نيز قرار بگيرند.
وي تصريح کرد: در صورت اجراي اين طرح، صادرات تجهيزات صنعت نفت به عراق جهش قابل توجهي مي يابد.
رييس انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت همچنين از سفر گروهي از مديران و فعالان صنعت نفت عراق به ايران در هفته آينده، بيان داشت: قرار است اين گروه در جريان برگزاري نمايشگاه تجهيزات صنعت نفت اهواز (برگزاري از 11 تا 14 آبان) به ايران سفر کنند.
خياميان يادآور شد: علاوه بر بازديد اين گروه از نمايشگاه دستاوردهاي سازندگان داخلي، با آنها مذاکراتي نيز براي افزايش صادرات تجهيزات صنعت نفت به عراق انجام خواهد شد.
وي از توليد مشترک با شرکت هاي بين المللي نيز به عنوان راهکار ديگر افزايش صادرات خبر داد و گفت: اين شرکت هاي خارجي، استانداردهاي اي.پي.آي را دارا هستند که مي توان از طريق آنها، توليدات مشترک خود را نيز صادر کنيم.
به گزارش ايرنا، طرح بومي سازي ١٠ گروه خانواده کالاها و تجهيزات مورد نياز صنعت نفت با دستور وزير نفت و با هدف تقويت توانمندي هاي داخلي و اتکاي بيشتر صنعت نفت به محصولات سازندگان ايراني، از اواخر سال ٩٣ در دستور کار قرار گرفت.
اين ١٠ گروه کالا شامل ساخت تجهيزات سرچاهي و رشته تکميلي درون چاهي، پمپ هاي درون چاهي، انواع مته هاي حفاري (صخره اي، الماسي، مغزه گيري)، انواع شيرهاي کنترلي، ايمني و تجهيزات جانبي، انواع لوله ها (لوله هاي جداري بدون درز از 3.8 تا ١٣ اينچ، لوله هاي جداري با درز از ٢٠ تا ٣٠ اينچ، لوله هاي مغزي، لوله هاي حفاري و لوله هاي جرياني بدون درز بالاي ٦ اينچ)، الکتروموتورهاي ضد انفجار و دور متغير، ماشين هاي دوار (توربين، کمپرسور و پمپ ها شامل پمپ هاي گريز از مرکز)، فولادهاي آلياژي، ابزارهاي اندازه گيري حفاري و ساخت پيگ هاي هوشمند است.
حبيب الله بيطرف معاون امور مهندسي و فناوري وزارت نفت چندي پيش به ايرنا اعلام کرد: تاکنون قراردادهايي به ارزش 1.5 ميليارد يورو براي توليد اين تجهيزات با سازندگان ايراني به امضا رسيده است.
گفتني است، وندور (انگليسي: Vendor) در زنجيره تأمين، به شرکت بازرگاني معتبر اطلاق مي‌شود، که تأمين کننده کالا يا خدمات است. خريداران حرفه‌اي، با ارزيابي عرضه‌کنندگان کالا و خدمات مورد نياز خود، فهرستي شامل عرضه‌کنندگان معتبر پذيرفته شده را تهيه مي‌کنند، که در زمان نياز به يک کالا يا خدمات خاص، در کوتاه‌ترين زمان بتوانند به نياز خود دست پيدا کنند. اين فهرست، وندور ليست خوانده مي‌شود.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2022 ** 6075* خبرنگار: ميثم طاهري** انتشار: زهرا هجيني نژاد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت
  • بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (لیست کامل سایت‌های زودبازده داخلی و خارجی)
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی