Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:43:04 GMT

آلودگی هوا مانعی سر راه استفاده از انرژی خورشیدی

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۳۸۶۶

آلودگی هوا مانعی سر راه استفاده از انرژی خورشیدی

دانشمندان دریافتند که آلودگی هوا منجر به کاهش پتانسیل انرژی خورشیدی در چین شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس، استفاده از انرژی خورشیدی به سرعت در حال افزایش است و کشورهایی مانند چین در حال گسترش نیروگاه‌های خورشیدی هستند و محققان امیدوارند که 10 درصد نیاز برق کشور را تا سال 2030 از انرژی خورشیدی تامین کنند، اما مشکل مهم در این زمینه، آلودگی شدید هواست که منجر به اختلال در این موضوع می‌شود که در مناطق شمال و شرق این کشور بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تحقیقات دانشگاه پرینستون، این مسئله در زمستان شدیدتر می‌شود، زیرا ابرها هم مانعی برای کاهش نور خورشید هستند. در این مناطق، حدود 20 درصد نور خورشید برای رسیدن به پنل‌های خورشیدی کاهش می‌یابد.

آلودگی شدید هوا نور خورشید را مسدود می‌کند و تولید انرژی خورشیدی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

نتایج این مطالعه نشان داد که در آلوده‌ترین مناطق مانند شمال و شرق چین، آلودگی هوا منجر به کاهش توان تولیدی برق خورشیدی تا یک و نیم کیلووات ساعت در هر متر مربع در روز و یا 35 درصد می‌شود که معادل استفاده از جاروبرقی برای یک ساعت است.

نتایج تحقیقات قبلی حاکی از آن بود که ذرات معلق در هوای آلوده در پنل‌های خورشیدی منجر به کاهش نیروی خورشیدی می‌شوند و کثیف شدن پنل‌های خورشیدی عاملی برای کاهش انرژی خورشیدی است، اما هیچ تحقیقی درباره کاهش نور خورشید و نقش آن در کاهش تولید انرژی خورشیدی انجام نشده است.

یافته‌های این بررسی کمک می‌کند تا محققان پنل‌های خورشیدی جدید را در مناطق عاری از آلودگی قرار دهند. آلودگی هوا در مناطق صنعتی و شهری متمرکز شده است، در حالی که در مناطق دور افتاده و کم‌جمعیت، هوا بسیار تمیز است.

نتایج این بررسی در National Academy of Sciences منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد