Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از ضرورت های جامعه امروز ما که سلامت روان افراد را بدنبال دارد، داشتن حسن ظن و خوشبینی به خود و دیگران است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز چهارشنبه و در بیست و چهارمین جلسه از سلسه نشست های عمومی کارکنان ایرنا افزود: حسن ظن یک موهبت الهی است و در مقابل آن، سوءظن و بدبینی در شرع اسلام حرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سوءظن یک آسیب اجتماعی است و با اصول اسلام در تعارض است، افزود: خیلی از آسیب های اجتماعی و سیاسی جامعه امروز ما متاسفانه از سوءظن افراد و احزاب به یکدیگر است.
خسروپناه گفت: برای داشتن حسن ظن و افزایش خوشبینی در جامعه باید نخست به خدا و وجود باری تعالی امید داشت و فرد یا افرادی که به وجود خداوند سوءظن داشته و ناامید باشند، افرادی مایوس به شمار می روند.
وی ادامه داد: خوشبین بودن به خود از دیگر ضرورت های یک جامعه ایده ال به شمار می رود و کسانی که از خود بی خود شده و زندگی برای آنها معنا ندارد، ضمن داشتن سوءظن به خود، اعمالی همچون خودکشی به سراغشان خواهد آمد و نه تنها زندگی را به کام خود تلخ خواهند کرد بلکه جامعه را به سمت ناهنجاری خواهند کشاند.
خسرو پناه، خوشبینی به اولیاء الله، پیامبران و ائمه اطهار(ع) را از جمله مراحل ایجاد حسن ظن در جامعه برشمرد.
این استاد اخلاق اظهار کرد: اولیای الهی، پیامبران و ائمه اطهار(ع) و همچنین اولیای حکیم و دانشمند به مانند مربیان آموزشی و معلم نسبت به ارتقا درک و فهم انسانها تلاش کرده و می کنند.
وی افزود: خوشبینی نسبت به دیگران مرحله ای دیگری از ضرورت داشتن یک جامعه سالم است و چنانچه سوء ظن به یکدیگر داشته باشیم ضمن اینکه حرمت افراد شکسته خواهد شد حقیقت و حق بودن فرد یا افراد به زیر سوال خواهد رفت.
خسروپناه گفت: حسن ظن یکی از اوصاف مهم اخلاقی و اجتماعی است و با خوشبینی به خدا، خود، اولیای الهی و دیگران، جامعه از هرگونه آلودگی و بدی پاک و امور آن در تمامی زمینه ها به درستی جاری خواهد شد.
فراهنگ ** 1417 ** خبرنگار: سید مهدی حسینی * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند

محمود فاضل، در مراسم روز ماما، گفت: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی، حوزه پزشکی را بی تردید پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به توسط گفت و گو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه کند که نگاه ویژه ای در تأمین نیازهای حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی ازجمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل، ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تست سلامت از روی خطوط صورت و چروک پیشانی
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • ورزشکاران در فرهنگ جامعه نقش‌آفرین هستند
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • اساتید در شکل‌گیری شخصیت انسان‌هایی که آینده جامعه را می‌سازند، بسیار مؤثر هستند