Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از آغاز مرحله دوم آموزش تیم های واکنش سریع هفت استان در مرکز آموزشی تخصص چاف لنگرود خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مهدی ولی پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان امروز (۳ آبان) در حاشیه برگزاری مرحله دوم آموزش تیم های واکنش سریع هفت استان که در مرکز آموزشی تخصص چاف لنگرود در حال برگزاری است، اظهار کرد: ۱۱۰ نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر در قالب تیم های واکنش سریع در سه رشته فضای معلق، جستجو و نجات در حوادث جاده ای و شهری و نجات در آوار  آموزش می بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه تیم های واکنش سریع استان های مازندران، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان، کرمانشاه و تهران در چاف لنگرود در مدت شش روز متوالی در حال آموزش هستند، گفت: این آموزش ها مهارت آموزی در قالب امدادرسانی در جاده، آوار و ارتفاع است.

ولی پور اضافه کرد: ۴۴ نجاتگر در رشته ارتفاع و فضای معلق،۳۳ نجاتگر در رشته حوادث جاده ای و ۳۳ نفر در رشته آوار در حال آموزش هستند.

وی در ادامه وظیفه تیم های واکنش سریع را ارائه آموزش به سایر تیم ها عنوان کرد که باید در آینده مربیان و مدرسان سایر افراد امدادگر باشند.

ولی پور تصریح کرد: آموزش و آمادگی تیم های واکنش سریع در قالب کسب آمادگی فنی نیز انجام می گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آمادگی جسمی و روانی لازمه ماندن در تیم های واکنش سریع است و پیش بینی شده که ضعیف ترین افراد در قالب آموزش ها به شرایط مطلوبی می رسند.

ولی پور افزود: اعضای هر تیم لازم است کلیه آموزش ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و از آمادگی های جسمانی، روانی وفنی لازم برخوردار باشند در بین اعضای تیم، نجاتگری که از دانش، مهارت و توانایی بالاتر در اداره تیم برخوردار باشد و به تایید معاون امداد استان مربوطه رسیده باشد می تواند فرماندهی تیم را به عهده گرفته و طبق اصول فرماندهی سانحه و در راستای ارایه بهترین پاسخ ممکن به حوادث به فعالیت بپردازد.

 

پایان پیام/165

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع خبری از آموزش گروه جدیدی از نیروهای واکنش سریع در عربستان و اعتراض خارطوم به این اقدام خبر دادند.

روزنامه الاحداث سودان نوشت که شماری از نیروهای واکنش سریع که در عربستان تمرین نظامی دیدند، آماده رزم در جنگ در سودان شدند.

خارطوم در همین راستا، اعتراض و مخالفت خود با آموزش دیدن نیروهای واکنش سریع در عربستان را بیان کرد.

المیادین گزارش داد: فیلم هایی منتشر شد که نشان می دهد شماری از نیروهای حمایت سریع، پس از پایان آموزش های خود در عربستان می رقصند.

عربستان روز چهارشنبه شاهد پایان آموزش نیروهای واکنش سریع در تخصص های نظامی مختلف بود. این تخصص ها شامل نیروهای ویژه، توپخانه، تک تیرانداز و اورژانس پزشکی بودند.

روزنامه الاحداث سودان نوشت که هدف از آموزش این نیروها، پیوستن به درگیری ها در سودان است. سخنگوی نیروهای واکنش سریع در این راستا تهدید کرد که این نیروها توان رسیدن به پورتسودان را دارند.

کد خبر 6095829

دیگر خبرها

  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه«غار زینگان» ایلام توسط نجاتگران هلال احمر
  • کوهنورد ۲۶ ساله اردبیلی در ارتفاعات سبلان پیدا شد
  • امدادرسانی نجاتگران هلال احمر استان ایلام به ۱۴۰ نفر متاثر از سیل
  • امدادرسانی نجاتگران هلال احمر ایلام به ۵۴ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی
  • آموزش نیرو‌های واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • امدادرسانی نجاتگران هلال احمر استان ایلام به ۵۴ نفر متاثر از سیل
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین _ زنجان ۱۰ مصدوم به‌جا گذاشت
  • تلاش ۳ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم ارتفاعات حاج ابراهیم پیرانشهر