Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وليعهد عربستان وضعيت حکمراني بر جامعه سعودي را واکنشي به انقلاب اسلامي ايران دانست که رهبران قبلي اين کشور نمي‌دانستند چگونه با آن برخورد کنند.
به گزارش ايسنا، محمد بن سلمان وليعهد عربستان در گفت‌وگو با روزنامه گاردين، با بيان اينکه وضعيت کشورش در سي سال گذشته عادي نبوده است، گفت: اين مساله حاصل دکترين‌هاي سفت و سخت در واکنش به انقلاب اسلامي ايران بوده که بر جامعه (ما) حکومت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چيزي که رهبران قبلي نمي‌دانستند با آن چگونه مواجه شوند.
بن سلمان ادامه داد: آنچه در 30 سال گذشته اتفاق افتاد عربستان سعودي نيست. آنچه در منطقه طي 30 سال گذشته روي داد، خاورميانه نيست. پس از انقلاب ايران در سال 1979 مردم مي‌خواستند که اين مدل را در کشورهاي ديگر اجرا کنند که يکي از آنها عربستان سعودي بود. ما نمي‌دانستيم چطور با آن کنار بياييم و اين مشکل در سراسر جهان گسترش يافت. اکنون زمان آن است که از آن خلاص شويم.
وليعهد عربستان در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود با گاردين اظهار کرد: اينکه حکومتي در طول سه دهه گذشته بيش از حد محافظه کار بوده مساله‌اي عادي نيست و اکنون من مي‌خواهم عربستان را به دوران اسلام ميانه‌رو بازگردانم.
بن سلمان در ادامه حمايت جهاني براي تغيير جامعه تندروي عربستان به يک جامعه باز که به شهروندان قدرت مي‌دهد و سرمايه‌گذاران را جذب مي‌کند، خواستار شد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۶۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، دوره تخصصی «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» که به بررسی ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران در نیم قرن گذشته اختصاص داشت، عصر روز گذشته هشتم اردیبهشت ماه در مشهد به پایان رسید.

سیدمحمدرضا میری هنرمند طراح گرفیک که مدیریت این دوره را برعهده داشت، درباره این دوره به خبرنگار مهر گفت: در سال گذشته و طی چند دوره، به خوانش و شرح کتاب «انفطار صورت» شامل مقالات شهید سید مرتضی آوینی پیرامون گرافیک انقلاب پرداختیم و از این رهگذر، به تاریخچه گرافیک ایران پیش و پس از انقلاب، ادوار مختلف و فراز و فرودهای آن نگاهی مختصر انداختیم.

وی افزود: اما امسال در فرصتی فراخ‌تر و در دوره‌ای با عنوان «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» قصد کردیم تا ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران را طی ۴ جلسه و در چهار دوره «پیش از انقلاب اسلامی»، «مبارزات و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس»، «دو دهه پس از جنگ» و بالاخره دوره «پس از فتنه ۸۸ تا به امروز» با دقت ببینیم.

وی بیان کرد: در این دوره از حیث رویکرد محتوایی، نمادشناسی، خاستگاه و تاثیرات اجتماعی، تکنیک های اجرایی و … آثار را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین، برای شرکت‌کنندگانی که مایل بودند، تمرین‌ها و پروژه‌های عملی پیشنهاد کردیم و در جلسه‌ای جداگانه به ارایه و نقد آنها پرداختیم.

میری در پایان اظهار کرد: این دوره از جلسات برای دانشجویان گرافیک و تصویرسازی، علاقه‌مندان به مباحث گرافیک انقلاب، طراحان جوان گرافیک و پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب و هنر انقلاب کاربردی بود و استقبال خوبی نیز شد.

کد خبر 6090052

دیگر خبرها

  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • لحظات نفس‌گیر نجات ۴ مرد جوان گرفتار در سیلاب عربستان (فیلم)
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد