Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@01:02:20 GMT

اطلاعاتی درباره نحوه ارزیابی پایان‌نامه

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۹۰۶۵

اطلاعاتی درباره نحوه ارزیابی پایان‌نامه

براساس بخشنامه‌های منتشرشده، دو نمره از 20 نمره پایان‌نامه دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد با نظر شورای گروه تخصصی و شورای تحصیلات تکمیلی یا شورای پژوهش و فناوری واحد به مقاله اختصاص می‌یابد و در صورت عدم ارائه پذیرش مقاله تا 6 ماه پس از تاریخ دفاع (در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه)، ارزیابی کیفی پایان‌نامه دانشجو حداکثر عالی و از نظر کمی حداکثر نمره 18 ارزیابی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، در حالی که جمعیت زیادی از «ترم اولی‌ها» از اول مهر در کلاس درس حاضر شده‌اند، برخی دانشجویان «ترم آخری» مقاطع تحصیلات تکمیلی سخت در حال آماده کردن پایان‌نامه و جلسه دفاع هستند. جلسه دفاع از پایان‌نامه یکی از فنی‌ترین و تکنیکی‌ترین مراحل تحصیل یک دانشجو می‌تواند باشد، به‌طوری که اطلاع دقیق از قوانین این جلسه و نحوه ارزیابی پایان‌نامه می‌تواند کمک زیادی به نمره کسب‌شده نهایی داشته باشد. دوره کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مقاطعی است که طی سالیان اخیر با استقبال داوطلبان مواجه شده است و درصد قابل توجهی از جمعیت بیش از یک و نیم میلیون نفری این دانشگاه را دارد. اما شاید این جمعیت دانشجو اطلاع چندانی از نحوه ارزیابی پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد نداشته باشد.

بر اساس بخشنامه‌های منتشرشده، دو نمره از 20 نمره پایان‌نامه دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد با نظر شورای گروه تخصصی و شورای تحصیلات تکمیلی یا شورای پژوهش و فناوری واحد به مقاله اختصاص می‌یابد و در صورت عدم ارائه پذیرش مقاله تا 6 ماه پس از تاریخ دفاع (در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه)، ارزیابی کیفی پایان‌نامه دانشجو حداکثر عالی و از نظر کمی حداکثر نمره 18 ارزیابی خواهد شد.

از سوی دیگر نحوه ارزیابی مقالات به این صورت است که پذیرش یا چاپ مقاله در مجله‌هایISI دو نمره؛ پذیرش یا چاپ مقاله در مجله‌های علمی- پژوهشی وزارتین 1.5 نمره، پذیرش یا چاپ مقاله در مجله‌های انگلیسی زبان داخلی یا خارجی یا ISC (انتشار یافته در ایران) 1.5 نمره، پذیرش یا چاپ مقاله در مجله‌های علمی – ترویجی یک نمره، پذیرش یا چاپ مقاله در مجله‌های فارسی‌زبان نمایه شده در ISC (انتشار یافته در ایران) یک نمره، چاپ مقاله در کنفرانس‌های معتبر ملی و بین‌المللی داخل کشور 0.5 نمره و اختراع، اکتشاف، اثر بدیع هنری و... تا دو نمره خواهد داشت. طبق این گزارش موارد فوق می‌تواند همزمان و متعدد باشد ولی سقف آن دو نمره است و در صورت ارائه ثبت اختراع یا سایر موارد بند «ح» از طرف دانشجو، گروه تخصصی در خصوص نمره وی به جای نمره مقاله تصمیم‌گیری کند.

البته این پایان کار نیست و طبق بخشنامه‌های جدید دو نمره دیگر نیز به ارزیابی مدیریت پژوهش پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد اختصاص دارد که توسط استادراهنما و امور پژوهشی دانشکده تعیین می‌شود. تعداد، زمان ارائه گزارش‌های سه ماهه، ارزیابی استاد از گزارش‌های سه ماهه، گزارش شفاهی و دفاع به‌موقع پایان‌نامه از مهم‌ترین شاخص‌های این بخش است. البته خبر خوش برای دانشجویانی که در ارائه پایان‌نامه تاخیر دارند اینکه طبق حکم اخیر دیوان عدالت اداری، کسر نمره به‌خاطر تاخیر در دفاع از پایان‌نامه غیرقانونی است.

منبع: فرهیختگان

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • لسترسیتی به لیگ برتر انگلیس بازگشت
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان به پایان رسید
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه