Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون اقتصادي رئيس جمهور، وجه تمايز مرکز بررسي‌هاي استراتژيک رياست جمهوري را رفع نيازهاي پژوهشي شخص رييس‌جمهور و قوه‌مجريه به‌منظور تصميم‌گيري بهتر عنوان کرد.
به گزارش حوزه دولت خبرگزاري فارس به نقل از مرکز بررسي‌هاي استراتژيک رياست جمهوري، محمّد نهاونديان معاون اقتصادي رييس‌جمهور روز گذشته (سه شنبه؛ دوم آبان‌ماه 1396) با حضور در مرکز بررسي‌هاي استراتژيک در نشستي صميمانه با حسام‌الدين آشنا، مديران و کارشناسان مرکز ديدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسام‌الدين آشنا مشاور رييس‌جمهور و رييس مرکز بررسي‌هاي استراتژيک در اين ديدار با اشاره به تهيه و تنظيم شرح وظايف جديد مرکز در آخرين روزهاي دوره حضور نهاونديان به‌عنوان رييس‌ دفتر رييس‌جمهور، اعلام کرد: « يک ساختار نو و پويا بر مبناي شرح وظايف جديد طراحي شده‌است».
آشنا در ادامه دو رويکرد به مراکز پژوهشي را معرفي کرد. رويکرد اول مبتني بر وجود مراکز بزرگ با تعداد زيادي محقق مستقر، و رويکرد دوم مبتني بر شبکه‌سازي پژوهشي است که يک مرکز کوچک و چابک ولي داراي ارتباطات علمي گسترده با محققان در سراسر کشور عمل مي‌کند. هر دو رويکرد کارکردهايي دارند ولي مرکز بررسي‌هاي استراتژيک با رويکرد دوم عمل مي‌کند.مشاور رييس‌جمهور درباره وظايف مرکز با ذکر تاريخچه‌اي از دوران حجت‌الاسلام موسوي خوئيني‌ها، آقاي حسن روحاني و محمدرضا تاجيک، اين سه‌ دوره را به‌لحاظ کاکردي مشابه دانست و گفت: «مرکز در اين سه دوره به دنبال ارائه راهبرد و پژوهش به رئيس‌جمهور بوده است. فاصله ميان مرکز و شخص رئيس‌جمهور در دوران دولت‌هاي نهم و دهم بر اساس نوع کارهايي که در مرکز انجام شده، بيشتر بوده است.»
آشنا درباره وضعيت مرکز در دولت يازدهم و دوازدهم گفت: «ماموريت‌هاي مرکز در دوره جديد مشخص‌تر و شخصي‌تر شد و سه جهت‌گيري در تعيين مخاطب مرکز مبنا قرار گرفت؛ رييس‌جمهور، دولت و جامعه. ارتباط با رئيس‌جمهور و دولت از مسيرهاي متداول اداري و ارتباط با جامعه از طريق شبکه‌هاي واقعي و مجازي مرکز انجام مي‌شود.»نهاونديان نيز در ابتداي صحبت، علت اصلي حضور خود در مرکز را تشکر بابت زحمات مرکز بررسي‌هاي استراتژيک در چهار سال گذشته بيان کرد. معاون اقتصادي رئيس‌جمهور، کارنامه مرکز در چهارسال گذشته را فراتر از تمام دوران‌ پيشين دانست و گفت: «علت اين موفقيت اولا حضور شخص جناب آقاي آشنا در رأس اين مرکز و ثانيا سازماندهي، ربط سازماني خوب و حضور نيروهاي تواناست».وي وجه مميزه مرکز بررسي‌هاي استراتژيک را رفع نيازهاي پژوهشي شخص رييس‌جمهور و قوه‌مجريه به‌منظور تصميم‌گيري بهتر دانست و افزود: «لازمه حفظ اين امتياز آن است که مرکز بي‌طرف باشد، در اظهارنظرهاي کارشناسي بي‌طرفانه عمل کند. بي‌طرفي و علمي کار کردن، اعتماد ايجاد مي‌کند. مرکز بايد گزينه‌هاي سياستي مختلف و خلاصه‌اي از رويکردهاي مختلف در يک حوزه موضوعي به علاوه گزينه مختار خود را جهت تصميم‌گيري بهتر ارائه کند».معاون اقتصادي رئيس‌جمهور زمان‌آگاهي را يک مؤلفه مهم در فعاليت‌هاي مرکز دانست وگفت: «مرکز در برابر سفارش‌هاي پژوهشي رئيس‌جمهور نبايد توجيه کمبود زمان را بيان کند بلکه بايد آماده باشد تا در کوتاه‌ترين زمان، پاسخگوي سوالات و سفارش‌هاي رئيس‌جمهور و قوه مجريه باشد».نهاونديان نکته سوم خود درباره مرکز بررسي‌هاي استراتژيک را به توانايي پيش‌بيني اختصاص داد و گفت: «مديريت پيش‌بيني مي‌تواند به سرعت‌عمل مرکز کمک کند و در واقع مرکز به استقبال حوادث و رويدادها برود».معاون اقتصادي رئيس‌جمهور در نکته پاياني خود به ضرورت ارتباطات و همکاري بين‌المللي مرکز اشاره کرد و افزود: «با رعايت حساسيت‌هاي موجود در روابط بين‌المللي مانند اثرپذيري يا نفوذ که نيازمند تدابيري است، مي‌توان در تماس‌هاي بين‌المللي دست بالا را داشت و اثرگذار بود و نسبت به حضور و روابط بين‌المللي اگر هوشيار باشيم، نبايد نگران بود».
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرز‌ها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیاز‌های هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آن‌ها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلا دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از این‌ها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی