Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری در جلسه‌ای در آخر ماه نوامبر با حضور دو مشاور مستقل آخرین تصمیم‌گیری‌ها را درباره تغییرات در اوزان و برنامه المپیک خواهد گرفت.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت  Inside the games، برنامه وزنه‌برداری  در  المپیک توکیو 2020 تغییرات اساسی نسبت به برنامه  المپیک 2016 خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان فدراسیون جهانی در حال‌ رایزنی هستند تا تصمیمات اتخاذ شود. تصمیمات نهایی در جلسه آخر ماه نوامبر گرفته خواهد شد.

مهم‌ترین تغییرات احتمالا به شرح زیر خواهد بود: حذف گروه‌های B ،  محدود کردن تعداد ورزشکاران هر دسته به 14 نفر و معرفی کردن اوزان جدید در مردان و زنان.

ممکن است همچنین سیستم جدیدی برای مسابقات انتخابی المپیک وزنه‌برداری معرفی شود که این سیستم بر پایه انتخاب فردی است نه تیمی.

در حال‌ حاضر در مسابقات IWF هشت وزن در زنان و مردان وجود دارد. در مسابقات توکیو هفت وزن وجود خواهد داشت، زیرا IOC تعداد سهمیه‌  های انفرادی وزنه‌برداری را از 260 به 196 کاهش داده است.

آتیلا آدام فی ، دبیر کل IWF در این باره می‌گوید: وظیفه ما این است که مطمئن شویم وزنه‌برداری در  المپیک باقی می ماند. ممکن است که در آینده تمامی دسته‌ها نتوانند در المپیک شرکت کند و این تغییرات در ورزش‌های دیگر هم مشاهده شده است.

کمیته‌ بین‌المللی المپیک منتظر تغییرات در وزنه‌برداری است. IOC از دسته 94 کیلوگرم وزنه‌برداری رضایت ندارد ، زیرا در این وزن بیشتر از دیگر اوزان دوپینگ اتفاق افتاده است. از 49 نمونه دوپینگ وزنه‌برداری در  المپیک 2008 و 2012 ، 10 نمونه مربوط به وزن 94 کیلوگرم بوده است.

آنتونیو اورسو  رییس فدراسیون وزنه برداری اروپا در این باره می گوید: IOC بیش از هر چیز می خواهد که وزن 94 کیلوگرم حذف شود اما ما نمی توانیم این وزن را حذف کنیم زیرا اختلاف دو وزن 85 و 105 زیاد می شود.

حسن آکوش ، دبیر کل فدراسیون وزنه برداری اروپا نیز می گوید: اختلاف دو وزن 48 و 53 در زنان بسیار کم است. معمولا کسانی که در دسته 48 مدال می گیرند در دسته 53 نیز شرکت می کنند و مدال به دست می آورند. ما باید از آمارها استفاده کنیم و برای اوزان جدید تصمیم گیری کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر «راسل کامهی»، پزشک ورزشی مراقبت‌های اولیه در مؤسسه ارتوپدی اسمیت تاون نیویورک، می‌گوید: «وزنه زدن، گروه‌های عضلانی بزرگ شما را فعال می‌کند و اگر به درستی انجام شود، می‌تواند کالری بیشتری نسبت به تمرینات کاردیو حالت ثابت بسوزاند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «با این حال، وزنه زدن به تنهایی کلید کاهش وزن نیست. حداقل ۸۰ درصد کاهش وزن از طریق تغذیه انجام می‌شود.»

کامهی می‌گوید: «فردی که وزنه می‌زند تا توده عضلانی به دست آورد باید از رژیم غذایی پر پروتئین استفاده کند. هدف باید ۱ گرم پروتئین به ازای هر نیم کیلو از وزن بدن باشد.»

وی گفت: «افرادی که از قبل تناسب اندام دارند و سعی می‌کنند عضله به دست آورند، ممکن است وزن کم نکنند، اما افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، وزن کم می‌کنند.»

بررسی اخیر نشان داد که تمرینات مقاومتی درصد چربی بدن، توده چربی بدن و چربی احشایی را در بزرگسالان سالم کاهش می‌دهد.

اما طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، فعالیت بدنی منظم و تغذیه سالم هر دو برای کاهش وزن مهم هستند.

به گفته محققان، عضله سازی برای سوزاندن کالری بیشتر مهم است، زیرا عضله بیش از دو برابر چربی کالری می‌سوزاند. طبق گفته کلینیک مایو، در میان فواید بسیار وزنه زدن، این است که این ورزش باعث افزایش متابولیسم می‌شود.

همچنین به بهبود سطح تستوسترون در مردان کمک می‌کند و برای حفظ تراکم استخوان در زنان بسیار مهم است.

بر اساس مطالعه اخیر، وزنه برداری همچنین با کاهش قابل توجه احتمال مرگ زودهنگام افراد، به ویژه زمانی که با ورزش‌های هوازی همراه باشد، مرتبط است.

محققان توصیه می‌کنند که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی در هفته به علاوه دو جلسه تمرین قدرتی داشته باشید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تغییرات نیم‌فصل مس را نجات داد/ شاکله اصلی تیم برای فصل آینده حفظ می‌شود
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • خداحافظی دسته جمعی از تیم ملی | کار سرمربی ایران سخت شد!
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال