Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بیمه خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: هم‌اکنون در مجموع ۴۵۳ مؤسسه طرف قرارداد بیمه سلامت در استان هستند که ماهیانه حدود ۱۸۰ هزار نسخه در این مراکز بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، «مسعود مختاری»، امروز(سوم آبان‌ماه)،  در نشست خبری به مناسبت سالروز تصویب قانون بیمه همگانی، اظهار کرد: در سال ۷۴، سازمان بیمه سلامت در ابتدا به‌دنبال تصویب بیمه خدمات درمانی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عدالت‌محوری، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات و دستیابی به پوشش فراگیر خدمات سلامت از جمله اهداف تشکیل این سازمان است.

معاون بیمه خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در خراسان‌جنوبی، در سال ۸۴ اداره‌کل بیمه خدمات درمانی تشکیل  شد و در همان سال اجرای طرح ملی بیمه روستاییان و عشایر را همزمان با سایر ادارات کل کشور آغاز کرد.

مختاری با بیان این‌که این سازمان هم‌اکنون هشت اداره در هشت شهرستان دارد، تصریح کرد: در راستای بند ب ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه در سال ۹۰ اساسنامه سازمان بیمه سلامت با رویکرد تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر و ادغام آن‌ها در سازمان به تصویب رسید و از مردادماه 91 این سازمان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: هم‌زمان با آغاز فعالیت سازمان بیمه سلامت این اداره‌کل نیز به اداره‌کل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی تغییر نام داد. 

معاون بیمه خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با بیان این‌که دفترچه بیمه سلامت همگانی از سال ۹۲ به‌صورت رایگان در دسترس مردم قرار گرفت، افزود: هم‌اکنون حدود ۳۰ هزار بیمه‌شده بیمه سلامت همگانی در استان داریم. 

مختاری با اشاره به تحت پوشش بودن 453 مؤسسه در استان، اظهار کرد: هم‌اکنون در استان ۱۶ بیمارستان، ۴۵ آزمایشگاه، ۲۹ مرکز فیزیوتراپی، ۴۷ مرکز تصویربرداری، حدود ۲۴۱ مطب پزشک  و ۷۵ داروخانه در استان تحت پوشش این بیمه هستند.

وی در خصوص جمعیت تحت پوشش این سازمان تصریح کرد: این سازمان، صندوق‌های مختلفی دارد که شامل؛صندوق بیمه روستایی، بیمه کارمندی، بیمه سایر اقشار، بیمه درمان ایرانیان و بیمه سلامت همگانی است.

معاون بیمه خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی افزود: هم‌اکنون حدود ۷۰ هزار تحت پوشش صندوق کارمندی، ۱۶ هزار  صندوق سایر اقشار، ۲۵ هزار صندوق بیمه سلامت همگانی و ۳۷۸ هزار صندوق بیمه روستایی هستند.

مختاری ادامه داد: در مجموع جمعیت تحت پوشش اداره‌کل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی،  ۴۷۵ هزار نفر است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون ۲۶ دفتر پیشخوان در ۱۱ شهرستان داریم، افزود: این دفاتر به خصوص در نقاطی که دسترسی مردم به خدمات سخت بود، ایجاد شده است.

 معاون بیمه خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی در خصوص بیماران خاص تحت پوشش این سازمان، تصریح کرد: هم‌اکنون ۵۱۷ بیمار دارای بیماری خاص نظیر MS، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و گیرندگان پیوند کلیه تحت پوشش این سازمان هستند.

مختاری یادآور شد: هم‌چنین هم‌اکنون 1840 نفر اتباع خارجی در استان تحت پوشش این سازمان بوده که از این تعداد ۱۱ نفر دارای بیماری خاص هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد احمدی، ظهر سه شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی یک ماه گذشته بیش ۳۵ مترمربع تابلو اطلاعاتی و همچنین ۱۱۱۰ عدد تابلو و علائم ایمنی در محورهای استان نصب شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: تابلوهای اطلاعاتی برای آگاهی دادن به رانندگان از شرایط راه‌ها و امکانات موجود در جاده مورد استفاده قرار می‌گیرد که این امر در کاهش احتمالی خطرات جاده‌ای تأثیر بسزایی دارد...

احمدی ادامه داد: افزون بر این نیز با توجه به نقش این تابلوها در کمک به گردشگران و توریست‌ها برای یافتن مناطق توریستی و گردشگری، توجه و سرمایه گذاری در استفاده متناسب از این نوع تابلو ها می‌تواند در بلند مدت، افزایش بهره‌وری در صنعت توریست و گردشگری منطقه را در پی داشته باشد که این اداره کل توجه ویژه‌ای بر انجام این مهم دارد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین به منظور ارتقا سطح ایمنی در راستای جلوگیری از برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه در محورها و همچنین ایجاد ممانعت از سقوط وسایل نقلیه در پرتگاه‌ها، طی این مدت بیش از ۳۰۰ متر حفاظ بتنی (نیوجرسی) و گاردریل، در راه‌های مواصلاتی استان نصب شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شدت خسارات سوانح ناشی از خروج وسیله نقلیه از راه و به تبع آن افزایش تعداد جان باختگان ناشی از این گونه حوادث، پرداختن به مسئله ایمنی حاشیه راه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه کرد: از این رو اصلاح شیب شیروانی از جمله اقدامات اجرایی در راستای افزایش ایمنی راه‌ها است که در طی این مدت، در بیش از ۳ کیلومتر از محورهای استان انجام شده است و این اداره کل به دلیل اهمیت بالای این عملیات در کاهش تعداد و شدت سوانح، در انجام آن اهتمام ویژه‌ای داشته و دارد.

کد خبر 6099343

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳