Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش و مستمری بگیر کمیته امداد، سال گذشته شمار خانوارهای نیازمند 10 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «پرویز فتاح» روز سه شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران افزود: یک میلیون و600 هزار خانوار کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و مستمری دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تامین مسکن مورد نیاز اقشار آسیب پذیر را موجب توانمندی این قشر نیازمند دانست و افزود: با امضای این تفاهمنامه گام مثبتی برای برای نیازمندان جامعه روستایی برداشته شده که امید است در3 و 4 سال آینده این عمل خیر با همکاری بنیاد مسکن ادامه پیدا کند.
به گفته فتاح، کمیته امداد سال گذشته 25 هزار خدمت را در شهر و روستا به نیازمندان ارایه داد و با همکاری سپاه و بسیج 4هزار و 150 واحد مسکونی را در 6 استان برای روستاییان ساخته شد.
به گزارش ایرنا، تفاهمنامه همکاری میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور نوسازی و بهسازی 20 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در مناطق روستایی کشور امروز (سه شنبه) در محل بنیاد مسکن به امضای «پرویز فتاح» رییس کمیته امام خمینی(ره) و «علیرضا تابش» رییس بنیاد مسکن رسید.
بر اساس این تفاهمنامه؛ در مدت یکسال، 20 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در مدت یکسال بر اساس جدول استانی ساخته خواهد شد.
در این تفاهمنامه بنیاد مسکن متعهد شده است که در مناطق روستایی که دارای زمین هستند با معرفی کمیته امداد معادل 50 میلیارد ریال تسهیلات و 25 میلیون ریال کمک های بلاعوض برای واجدین شرایط اختصاص یابد.
کمیته امداد نیز متعهد شد، با معرفی نیازمندان از پرداخت هزینه های حق انشعابات آب، برق، گاز، فاضلاب و عوارض صدور پروانه ساختمانی معاف شوند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**1108* *1070* 6075*خبرنگار: ایرج منصوری* انتشار: زهرا هجینی نژاد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود

سعادتی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سامانه خودنویس یکی از مهم ترین برنامه های دولتی در حوزه بازار اجاره مسکن به شمار می‌رود که خود  باعث شده بازار مسکن به ثبات و آرامش برسد گفت: بازار اجاره مسکن یکی از مهم‌ترین بازارهایی است که نیاز به ساماندهی داشت که دولت با راه اندازی این سامانه از سال گذشته این اقدام را انجام داده است.

وی افزود: راه اندازی سامانه خودنویس نقش موثری در کاهش مدت زمان انتظار متقاضیان دارد و از سوی دیگر این اقدام  باعث می شود دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه  شود.

کارشناس سیاست گذاری مسکن اظهار کرد: بازار اجاره مسکن در حال حاضر می‌تواند زمینه را برای بهبود و تقویت قدرت مستاجران فراهم کند و از سوی دیگر این اقدام خود آرامش را به این بازار عرضه می‌کند.

وی افزود: کاهش حق الزحمه‌های نجومی و همچنین  برچیده شدن دست مشاوران املاک متخلف از دیگر مزایای این سامانه به شمار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم