Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مصوبه شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران که امروز ابلاغ شد، بر لزوم بررسی دوباره «طرح ساماندهی میدان بهارستان و سایت مجلس شورای اسلامی» و همچنین تهیه سند یکپارچه بافت تاریخی شهر تهران توسط وزارت راه‌وشهرسازی، سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری و شهرداری تاکید می کند.

به گزارش چهارشنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دبیر شورایعالی شهرسازی‌و‌معماری ایران در نامه ای به استاندار، شهردار و رییس شورای اسلامیشهر تهران، مصوبه شورا را درباره طرح ساماندهی میدان ‌بهارستان و سایت مجلس ‌شورای ‌اسلامی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نامه آمده است: شورای‌عالی شهرسازی‌ومعماری ایران به استناد بند ب پیوست شماره چهار سند اصلی مصوب طرح جامع شهر تهران (1386)، با عنوان: برنامه‌ها، طرح‌ها و مطالعات موضعی توسعه شهری تهران؛ موضوع «طرح ساماندهی میدان بهارستان و سایت مجلس شورای اسلامی» را در جلسه دوم مردادماه 1396 بررسی و برای تحقق اهداف طرح مبنی بر تقویت و احیا هویت تاریخی، فرهنگی و سیاسی و انسجام کالبدی، کارکردی و حرکتی مجموعه و پیرامون، مقرر کرد:
1- نظر به اهمیت موقعیت‌ شهری و عملکرد ملی در کنار وجه نمادین و کیفیت فضای شهری سایت مجلس و میدان بهارستان لازم است نقش میدان بهارستان و سایت مجلس شورای اسلامی در محدوده فراتر از حوزه بلافصل، جزئیات بارگذاری ساختمانی و جمعیتی، امکان‌سنجی پیشنهادهای مربوط به دسترسی‌ها، ترافیک و تطبیق ضوابط معماری طرح و ساختمان‌های احداث شده با الگوهای معماری بافت تاریخی شهر تهران، پس از طرح در کمیته فنی شماره 3 بررسی و دوباره به شورای‌عالی ارائه شود.
2- در همه اقدام های اجرایی، تعادل پایدار کالبدی، فعالیتی، جمعیتی و اصالت و یکپارچگی با بافت پیرامون، همچنین منظر شهری یکپارچه با ملاحظه حریم های تاریخی، فرهنگی و ضوابط مربوط برای ایجاد بناها و فضاهای شهری ماندگار و ارزشمند متناسب با زمینه، مورد توجه باشد.
3- به جهت توجه به کلیت محدوده بافت تاریخی شهر تهران و انسجام طرح های موضعی و موضوعی پیش‌بینی شده طرح جامع مصوب 1386 باید سند یکپارچه بافت تاریخی شهر تهران (شامل اهداف کلان، راهبردها، سیاست ها، ساختار سازمان فضایی بافت‌تاریخی و اقدام های اجرایی تا ضوابط کنترل، ضوابط هدایت، ضوابط مرمت، الگوی ساخت و جزییات اجرایی مربوط) توسط وزارت راه‌وشهرسازی، سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری و شهرداری تهران تهیه و به شورایعالی شهرسازی و معماری ارائه شود. چگونگی تهیه این سند با تاکید بر نحوه یکپارچه سازی اقدامات در تهیه طرح، اجرا و نظام بهره برداری در محدوده این بافت پس از تایید کمیته فنی 3 ملاک عمل خواهد بود.
4- شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران بر لزوم دسترسی هرچه بیشتر، عموم شهروندان و هموطنان به فضاهای موجود در سایت مجلس شورای اسلامی به مثابه نماد مشارکت و سمبل حضور مردم در ساختار نظام با توسل به شیوه‌های نوین حفاظتی تاکید می‌کند.
در همین زمینه جلسات بررسی طرح در کمیته با حضور همه دستگاه‌ها و مسئولان ذیربط و مشاور پدافند غیر عامل برگزار می شود تا موضوع را با توجه به این اصل بررسی کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**1108*1961* دریافت: ایرج منصوری* انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم

به گزارش جماران؛ رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی یک هفته ادامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد امروز آغاز شد و داوطلبان تا ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت برای تبلیغات فرصت دارند.

عباس جوهری افزود: نامزد‌ها براساس قانون می‌توانند تبلیغات را در مکان‌هایی که در سطح شهر در نظرگرفته شده است، انجام دهند.

پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و همچنین مناظره‌های نامزد‌های انتخابات در استان تهران نیز امروز از شبکه تهران آغاز می‌شود.

۳۴ برنامه تلویزیونی ۲۰ دقیقه‌ای با عنوان «نماینده‌ی مردم» برای نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

این برنامه‌ها، رایگان ضبط و تولید شده و هر روز در ساعت‌های ۹:۳۰، ۱۰:۳۰، ۱۳:۳۰، ۱۵:۳۰ و ۱۷:۳۰ از شبکه تهران سیما پخش می‌شود. نسخه رادیویی آن نیز از رادیو تهران پخش خواهد شد.

تبلیغات دو نامزد حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا نیز ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ساعت ۱۱:۳۰ در جدول پخش برنامه‌های شبکه تهران قرار دارد.

در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، رقابت میان ۳ هزار و ۳۷۲ نفر بود که از این تعداد ۱۴ نفر به مجلس راه یافتند.

از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس که ۳۰ نماینده را به خود اختصاص می‌دهد ۱۶ نفر دیگر ۲۱ اردیبهشت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به مجلس راه خواهند یافت.

در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران ۷ خانم و ۲۵ آقا برای کسب کرسی‌های حوزه انتخابیه تهران در مجلس با هم رقابت می‌کنند.

انتخابات این دوره در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک است. برای حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا هم ۲ نفر به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد