Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از تبریز، مجید خدابخش عصر امروز در جلسه هماهنگی پنجمین نمایشگاه علم و فناوری «رَبع رشیدی» که در عمارت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تجاری سازی فناوری‌های نوین از طریق نمایشگاه RINOTEX 2017 در تبریز اظهار کرد: فناوری‌های نوین فرصت جدیدی از ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری است که باید در عصر حاضر از این فرصت برای توسعه کشور نهایت بهره را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان تجاری سازی طرح‌ها و ایده‌های فناورانه نمایشگاه ربع رشیدی سال گذشته را ۷ درصد عنوان کرد و افزود: این رقم خوب است ولی اصلا کافی نیست و باید ادبیات، نگاه و بینش مدیران و صنعتگران ما تغییر کند چراکه قطعا با فکر، چارچوب ذهنی و تفکر گذشته نمی‌توانیم پدیده‌های موج سوم را مدیریت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه باید در عصر حاضر از نیروهایی که سریعا با شرایط جدید منطبق میشود استفاده کنیم گفت: مدیران اگر بتوانند روش‌ها و ضوابط را با شرایط جدید تطبیق دهند بزرگترین خدمت را ارائه دهند، به عنوان مثال، دانشگاه ایلخچی توانسته خود را سریعا با شرایط روز تطبیق داده، در موضوع ربات کار کند، در ژاپن مقام بیاورد و با سایپا قرارداد ببندد که این بزرگترین دستاورد برای یک دانشگاه است.

وی ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های نوین را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید افراد علاقه‌مند صندوق تضمین ریسک تشکیل داده، به فناوری‌های نوین اعتماد کرده و مشارکت و سرمایه گذاری کنند.

خدابخش با تاکید بر اینکه ایده، طراحی، تولید، فروش و بازاریابی همه نمی‌تواند توسط یک مجموعه انجام شود افزود: باید با مدیریت کار، هر یک از این بخش‌ها را باید به افراد متخصص خود واگذار کرد که اگر اینگونه شد، چرخه ایده تا تجاری سازی موفق خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر پروژه‌ها به صورت کنسرسیومی انجام شود، توانمندی‌ها هم‌افزایی شده و موفقیت حاصل می‌شود ابراز داشت: تجاری سازی باید اصل باشد و سپس ایده‌ها به فناوری تبدیل شود.

استاندار آذربایجان شرقی بر حمایت خود با تمام توان از این نمایشگاه در جهت توسعه استان، اشتغال جوانان تاکید کرد و گفت: شاه بیت اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است تا در برابر تکانه‌ها اقتصاد خود را محافظت کنیم بنابراین باید بیش از پیش در این زمینه برنامه ریزی و اجرا کنیم.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی در مجموعه‎ی پایانه بار یزد

ایسنا/یزد مدیر پایانه بار یزد گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ مورد فرصت شغلی در بخش‌های مختلف پایانه بار از جمله غرفه‌ها، بخش فنی و خدمات رفاهی ایجاد شده است.

«علیرضا مشرف» اظهار کرد: مجموعه پایانه بار یزد در  محور کنارگذر غربی شهر یزد در زمینی به وسعت ۴.۲۶ هکتار از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را آغاز کرده و دارای بخش‌های مختلفی از جمله تیر پارک، پارکینگ اصلی، خرده بار و سایت تجاری است.

وی با بیان این که در بخش تیر پارک و سایت تجاری ۱۷۹ غرفه با کاربری‌های حمل‌ونقل، فنی، خدمات رفاهی و عمومی فعال است، تصریح کرد: هم‌اکنون در غرفه‌های پایانه بار بالغ‌ بر ۲۶۰ نفر و در بخش فنی و خدمات رفاهی بیش از ۱۳۵ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

مشرف عنوان کرد: علاوه بر غرفه‌های مذکور، دو سالن اعلان بار، مسجد، حمام، خوابگاه عمومی و خوابگاه اختصاصی رانندگان، پایگاه بسیج اصناف، دفاتر انجمن صنفی رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل، دفتر انتظامات و ساختمان اداری خدمات طب کار، مرکز مخابرات در این پایانه بار ایجاد شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: فضای سبز، پارکینگ، خیابان‌ها، تأسیسات برق، سرویس بهداشتی، انبارهای خرده بار نیز از جمله دیگر بخش‌های مجموعه پایانه بار یزد است.

مشاور مدیر کل و مدیر پایانه بار یزد با اشاره به این که خدمات پارکینگ خودرویی در تمام روزهای سال انجام می‌شود، اضافه کرد: ظرفیت اسمی پارکینگ‌های پایانه ۴۷۵ دستگاه کامیون با توقف کامل است که این عدد در شرایط تردد کامیون‌ها تا روزانه ۷۰۰ دستگاه قابل‌ پذیرش است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راهداری استان یزد، مشرف در پایان عنوان کرد: نظارت بر حفظ، نگهداری و خدمات‌رسانی در این مجموعه پیش‌ از این بر عهده سازمان راهداری بود که از دهه ۹۰ با توجه به سیاست‌های سازمان متبوع و در راستای برون‌سپاری خدمات، این مسئولیت در قالب قرارداد اجاره بدون اخذ سرقفلی به شرکت‌های مجری طرح خودگردان واگذار شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی در مجموعه پایانه بار یزد
  • ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی در مجموعه‎ی پایانه بار یزد
  • آی پدهای اپل رونمایی شدند/تراشه نوین اپل متمرکز بر هوش مصنوعی
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند