Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@14:18:28 GMT

با چاپ دوم؛ استقبال از «غنچه ياس کبود»

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۴۸۱۸

با چاپ دوم؛ استقبال از «غنچه ياس کبود»

خبرگزاري آريا - «غنچه ياس کبود» شرح زندگاني امام حسن مجتبي(ع) به قلم هادي شريفي به چاپ دوم رسيد.
به گزارش جام نيوز، اين اثر از داستان ازدواج حضرت علي(ع) با حضرت فاطمه(س) شروع مي‌شود و در ادامه با ماجراي ولادت امام حسن(ع) ادامه پيدا مي‌کند، اين اثر در ادامه با روايت ماجراهاي تاريخي مانند غدير خم، رحلت پيامبر اکرم(ص)، حضرت فاطمه (س) و شهادت حضرت علي(ع) ادامه پيدا مي‌کند و در فصول پاياني نيز به شرح صلح امام حسن(ع) با معاويه و شهادت امام حسن(ع) مي‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شريفي در اين کتاب در کنار بهره‌مندي از شيوه بيان من راوي براي بيان داستان خود و در کنار استفاده از نثري موزون، با توانمندي، احاديث و روايات و نقل‌هاي ارائه شده در منابع ديني و تاريخي درباره زندگي ائمه را در خدمت متن داستاني کتاب درآورده است و همين مساله منجر به اين شده که داستان اين کتاب با وجود اينکه روايت تاريخي شنيده شده‌اي دارد، براي مخاطب بسيار خواندني شده و نگاه تازه‌اي به اين بخش از تاريخ اسلام را در ديد مخاطبان ايجاد کند. به گفته شريفي اين اثر با ويرايش «سيد مهدي شجاعي» منتشر شده است.
شريفي براي روايت تاريخي خود در اين کتاب مخاطبش را به بيش از 75 اثر ديني و تاريخي در اين زمينه ارجاع داده است که در آنها منابع روايي اهل سنت نيز به چشم مي‌خورد و از ويژگي هاي اين کتاب مي توان ارجاع احاديث پيرامون فضايل اهل بيت(ع) را به کتب اهل سنت دانست.
در بخشي ازفصل هفتم اين کتاب و در شرح ماجراي رحلت پيامبر اکرم(ص) مي‌خوانيم:
روز روزِ موعود است و لحظهِ لحظه انتقام!
چشم‌هايي گريان دارند و دل‌هايي خندان. دورتان حلقه زده‌‌اند تا در فرصتي مناسب حمله کنند و تکه تکه کنند.
راستي اينها اينجا چه مي‌کنند؟ مگر به دستور پيامبر(ص) به جنگ با روم نرفتند؟مگر خود پيامبر(ص) نبود که با دست مبارکش پرچمي ساخت و به اسامه داد که جواني بود و راو را رهبر سپاه ساخت و عام جنگ عليه رومين کرد؟ مگر اينهايي که اينجايند قرار نبود با اسامه بروند؟ مگر پيامبر(ص) به مسجد نرفت و لعن نکرد هر که از دستورش سرپيچي کند و به جنگ نرود؟ پس اينجا چه مي‌کنند؟آري، از بيماري پيامبر(ص) سوء استفاده کردند. مي‌دانم؛ ترسيدند بروند و پيامبر جان به جان آفرين تسليم کند و از خلافت بي‌نصيب بمانند. مگر پيامبر بي‌وارث بود؟ مگر پيامبر بارها و بارهاي به دستور خدا در غدير و ده‌ها جاي ديگر پدرت علي را خلفه و جانشين خود معرفي نکرد؟ پس اينها چه مي‌خواهند؟
فارس
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است

مازیار شریفی گفت: در فصل بهار بعد از هر بار بارش باران، سیلاب با سرعت وارد سد می‌شود و همراه خود گل و لای زیادی را وارد سد می‌کند که به همین دلیل مشخصات فیزیکی و شیمیایی آب به هم می‌خورد و موجب تغییرات شدید در اکوسیستم آب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان در گونه «کاراس» است، گفت: این ماهیان کف زی هستند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: با ورود گل و لای به سد، آبشش‌های ماهی کارایی لازم را در آب گل آلود از دست می‌دهد و این شرایط موجب می‌شود تنفس ماهی‌ها با مشکل مواجه شود و در نتیجه موجب خفه شدن آنها می‌شود.

شریفی اظهار کرد: ماهیان موجود در سد ۱۵ خرداد دلیجان به صورت وحشی زندگی می‌کنند و در چند مرحله از ماهی‌های سد نمونه‌برداری انجام شده که در نمونه‌ها و کالبدشکافی هیچ‌گونه خونریزی غیرطبیعی مشاهده نشده است.

سد پانزده خرداد در شمال غرب شهرستان دلیجان و در فاصله پنج کیلومتری این منطقه قرار دارد و حجم آب مفید آن ۱۶۵ میلیون مترمکعب است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • میزگرد نگاهی به هشت چالش تاریخی؛ پروژه کوروش درخدمت اسرائیل؟
  • نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود
  • صاعقه در تمرین تیم ملی والیبال! (عکس)
  • استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • مربی نفت آبادان: یک روز هم استراحت نکردیم
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • حقیقتی که در برنامه المیرا شریفی‌مقدم فاش شد
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه