Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فلاحی،معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) امروز در نشست خبری که در کتابخانه حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره ظرفیت تبلیغ در پیاده‌روی و تجمع عظیم اربعین اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین تجمع شیعیان در طول سال بوده و باید با الگوبرداری از سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به اشاعه فرهنگی شیعی بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اهداف برپایی موکب حضرت معصومه (س) در عمود 1080 برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی افزود: موکب حضرت معصومه علاوه بر خدمت‌رسانی به زائران در مسیر نجف به کربلا با برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی به مدت 10 روز به‌صورت شبانه‌روزی باهدف مشارکت مردمی، زمینه و بستر لازم را برای سهیم شدن در این مراسم برای خیرین فراهم کرده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برپایی این موکب را تنها خواسته‌ای از طرف مردم ندانست و خاطرنشان کرد: این موکب به توصیه بسیاری از علمای قم ازجمله حضرات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و سبحانی و علمای نجف برپاشده و با ابراز خرسندی و رضایتمندی به حمایت خادمان این آستان پرداخته و با توصیه به مردم برای شرکت در عظمت اربعین پرداخته‌اند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فلاحی برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س)را نیز مانند سنوات اعلام کرد و گفت: امسال این مراسم باشکوه و نظم بیشتری در ماه صفر در حرم مطهر(س) برگزارشده و برنامه‌های شهادت حضرت رقیه(س)، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اربعین حسینی، شهادت امام رضا(ع) و وفات پیامبر اکرم(ص) به‌صورت ویژه برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی بعد از نماز مغرب و عشا در تمام ماه صفر خبر داد و خاطرنشان کرد: ختم قرآن و صلوات نیز در این ماه برای هدیه به امامان معصوم و حضرت رسول اکرم(ص) به‌صورت جزء خوانی هرروز در حرم مطهر برپا می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) حرکت دسته عزاداری خادمین حرم را در روز شهادت امام رضا(ع) اعلام کرد و افزود: دسته عزاداری خادمین حرم مطهر نیز در روز شهادت امام رضا(ع) از مسجد امام حسن عسگری(ع) به سمت حرم مطهر حرکت کرده و به سوگواری می‌پردازند و همچنین مراسم استقبال از دسته‌ها عزاداری از شهرستان‌های مختلف نیز در روز اربعین در حرم مطهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فلاحی با اعلام اسکان زائران ایرانی و خارجی در زائرسرای حضرت معصومه(س) گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم نیز برای اسکان و پذیرایی از زائران اربعین شده و در زائرسرای حرم مطهر روزانه 200 نفر می‌توانند اسکان‌یافته و از امکانات آن استفاده کنند.

وی با تأکید بر لزوم برپایی برنامه‌های فرهنگی در این دوران بیان کرد: نمایشگاه واقعه‌نگاری اربعین حسینی با مشارکت موسسه آل‌البیت(ع) و محوریت احیاگران اربعین، پرده‌خوانی و پرداختن به شهدای مدافع حرم، نمایشگاه عکس‌های منتخب در حوزه‌های مختلف مردمی، تاریخی و حرفه‌ای و همچنین برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان از حمله برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده‌شده در ماه صفر است.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)همچنین از پذیرایی از زیارت اولی‌ها در این ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: ارائه خدمات فرهنگی به اردوهای دانش‌آموزی، دانشجویی و زیارت اولی‌ها را از دیگر برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) است که با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

ویژه برنامه های حرم حضرت معصومه(س) در ماه صفر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۲۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، و به نقل از نشریه شماره ۴۴۱ خط حزب‌الله برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط شده و هر روز ساعت ۱۳ از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روز‌های اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند: «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

دیگر خبرها

  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد