Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر جوکار سفیر کشورمان در جمهوری چک با "میلوش زمان" رئیس جمهور این کشور دیدار و استوارنامه خود را تقدیم او کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور چک در این دیدار از گسترش همکاریهای فیمابین بویژه ارتقاء سطح روابط دیپلماتیک دو کشور ابراز خرسندی کرد و دیپلماسی اقتصادی را بهترین راه برای حل مشکلات دانست و از افزایش ۳۵ درصدی حجم روابط اقتصادی دو کشور در سالجاری میلادی ابراز رضایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر جوکار سفیر کشورمان نیز در این ملاقات ضمن تبیین پیشرفتهای صورت گرفته در روابط دو کشور، افزایش روابط تجاری ایران و چک را نشانه اراده مسئولان  و مردم دو کشور برای گسترش همکاریهای دوجانبه دانست.

ارتقای روابط دیپلماتیک دو کشور از سطح کاردار به سطح سفیر بعد از 19 سال رخ داده و جوکار اولین سفیر کشورمان در جمهوری چک فعالیت خود را در پراگ آغاز کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

رئیس جمهور با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • رسمی شدن هر گونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان