Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کامیاران با 2 اسم کاوانه حسین و کاوانه شریف شناخته می شود ولی یک دهیاری به نام کاوانه شریف دارد که پس از اعلام نتایج سر شماری سال 95، بدلیل کم جمعیت بودن روستای کاوانه شریف، دهیاری مذکور منحل شد.

به گزارش ایرنا، علت نامگذاری این روستا به حسین و شریف، رودی است که از میان روستا می گذرد و در قدیم محل مناقشه مردم دو طرف رود برای سرپرستی و اداره روستا بود اما با توافق اهالی دو سمت رود را به 2 نام روستای کاوانه شریف و کاوانه حسین نامگذاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دهیار روستای کاوانه شریف روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه براساس نتایج سرشماری سال 1390 و دارا بودن شرایط جمعیتی دهیاری در این روستا به اسم کاوانه شریف برای هر 2 کاوانه تاسیس شد، افزود: با توجه به اینکه کاوانه شریف براساس سرشماری سال 1395 فقط پنج خانوار جمعیت داشت همین عامل باعث منحل شدن دهیاری روستایی شد که 58 خانوار هم در بخش دیگر یعنی کاوانه حسین زیر پوشش دارد.
مهین شادی ریشه این مشکل را ثبت دهیاری در سال 90 به اسم روستای کاوانه شریف دانست و اضافه کرد: اگر در تقسیمات کشوری این روستا به عنوان 2 روستای جداگانه شناخته می شدند پس باید در همان سال 90 برای کاوانه حسین هم دهیاری تاسیس می شد.
شادی با بیان اینکه کاوانه حسین دارای 58 خانوار است، گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده مسئولان باید برای برداشتن پسوندهای حسین و شریف از نام روستای کاوانه اقدام و این مشکل را برای همیشه به صورت ریشه ایی حل کنند.
وی عدم اختصاص بودجه به این روستا در سال جاری را یکی دیگر از عواقب منحل شدن دهیاری اعلام کرد و افزود: با این شرایط حق روستای کاوانه با 58 خانوار جمعیت نادیده گرفته شده است.
دهیار کاوانه شریف با اشاره به اینکه تلاش های او از مرداد امسال برای حل این مشکل بی نتیجه مانده است، تاکید کرد: در صورت حل نشدن این مشکل روستای کاوانه حسین با 220 نفر جمعیت از بسیاری از حق و حقوق های روستایی محروم خواهد شد.
شادی با اشاره به اینکه حاضر است به شخصه برای حل این مشکل از طریق مراجع ذیصلاح کشوری پیگیری کند، یادآور شد: برای این کار نیاز به مکاتبه استانداری کردستان با وزارت کشور داریم.
معاون فرماندار کامیاران نیز با تایید گفته های دهیار روستای کاوانه در خصوص منحل شدن دهیاری این روستا به خبرنگار ایرنا گفت: فرمانداری از همان ابتدای بوجود آمدن این مشکل، پیگیرهای لازم را از طریق استانداری کردستان انجام داده است.
عطاالله فرهادی با اشاره به اینکه استانداری برای رفع این مشکل، روستای کاوانه حسین را در لیست روستاهای که در استان قرار است دهیاری در آنها تاسیس شود، قرار داد، افزود: با توجه به اینکه این مساله زمان بر خواهد بود سعی می کنیم از طریق دیگر مشکل را بر طرف کنیم.
وی با بیان اینکه پیشنهاد فرمانداری شهرستان حذف پسوندهای حسین و شریف از نام روستای کاوانه است، اظهار کرد: این پیشنهاد بهترین راه برای رفع ریشه ای این مشکل و سریعترین راه برای حل آن است.
فرهادی رضایت اهالی روستا را برای حذف این پسوندها از نام روستا لازم و ضروری دانست و یادآور شد: دهیار، شوراها و مردم این روستا برای حل مساله و ضایع نشدن حق خود باید سریعتر تصمیم گیری کنند.
طبق آمار منتشر شده از این روستا در سایت رسمی بخشداری کامیاران روستای کاوانه در بخش مرکزی این شهرستان جزء دهستان ژاورود است که فاصله آن تا مرکز استان 87 کیلومتر و تا شهر کامیاران 23 کیلومتر است.
اشتغال مردم این روستا (کاوانه حسین و شریف) با 63 خانوار و 220 نفر جمعیت کشاورزی و دامداری است و 163 نفر از اهالی باسواد و 57 نفر هم بی سواد هستند.
بر اساس سرشماری سال 1395 جمعیت شهرستان کامیاران در 65 کیبلومتری جنوب سنندج 102٫856 نفر است.خبرنگار: ژاله گرگانی ** انتشار: مجید سلیمانی
7349/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۱۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لطافت هوای روستای گیامی پس از بارش باران در قالب تصاویر

روستای گیامی از توابع بخش رضویه در استان خراسان رضوی است. این روستا نیز از بازش‌های بهاری بی نصیب نماند و میزبان بارش رحمت الهی شد.

شهروند خبرنگار ما تصاویری از لطافت هوای این روستا را به نمایش درآورد که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • آیین گاوکشان 
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • لطافت هوای روستای گیامی پس از بارش باران در قالب تصاویر
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان