Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در اين مطلب شما را با 10 خودروي مخصوص فيلم برداري آشنا خواهيم کرد که احتمالا حتي از وجود آنها نيز خبر نداشتيد و جالب است بدانيد که در اين ليست حتي نام هايي چون پورشه و هامر نيز حضور دارند.
يکي از جذاب ترين صحنه هاي فيلم ها به خصوص در فيلم هاي هاليوودي، صحنه هاي پرتحرک و پر زد وخورد در حين حرکت هاي سريع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فيلم برداري از اين صحنه ها مستلزم استفاده از بازوهاي بلند قابل حمل با تنظيمات متنوع است که به Crane معروف هستند.
اما سوالي اينجا مطرح مي شود اين است که چگونه استوديو هاي فيلمبرداري صحنه هاي هيجان انگيز تعقيب و گريز خودروها را با استفاده از دوربين هاي فيلم برداري و کرين ها ضبط مي کنند؟
ضبط اين صحنه ها احتياج به خودروهاي فيلم برداري داري که بسيار چشمگير و پيشرفته هستند.
معمولا براي اين کار احتياج به نسخه هايي از خودروهاي درون فيلم که ارتقاء پيدا کرده اند و بر روي سقف آن ها جرثقيل هاي بزرگ نصب شده است.
جرثقيلي که بر روي خودرو هاي فيلم برداري نصب مي شود به رنگ مشکي مات رنگ آميزي مي شود تا از انعکاس نور در هنگام فيلم برداري جلوگيري شود.
خودرو هاي فيلم برداري بسيار متنوع اند و بازه وسيعي از انتخاب در اختيار گروه هاي فيلم برداري قرار دارد که از جمله آن ها مي توان به خودروهاي فيلم برداري پورشه، فراري و حتي بوگاتي اشاره کرد. در ادامه با معرفي يک ليست ده تايي از اين خودروها با ما همراه باشيد:
1- فورد F-150 رپتور
کمپاني Filmotechnic يک شرکت پيشرو در حوزه تکنولوژي هاي فيلم برداري است که در زمينه طراحي، توسعه، توليد و اجاره انواع مختلف دوربين هاي آماتور و حرفه اي فعاليت مي کند. اين شرکت به ارائه لوازم و خدمات مربوط به ساخت فيلم، تصاوير متحرک و تبليغات مشهور است.
Filmotechnic در حال حاضر براي مشتريان که به دنبال فيلم برداري در محيط هاي جاده اي و يا زمين هاي چالش انگيز تر از خيابان ها هستند خودروي فورد F-150 رپتور را در دسترس قرار داده است.
در زير کاپوت اين خودرو يک موتور سوپرشارژ 8 سيلندر قرار دارد که 813 نيوتن متر گشتاور و 600 اسب بخار قدرت توليد مي کند. اين خودرو مجهز به يک رول کنترل ثبات است که به منظور حفظ ثبات و پايداري خودرو در زمينه هاي ناهموار تعبيه شده است.
کمپاني فيلموتکنيک مدعي است که با اين تکنولوژي حتي در صورتي که خودرو در زمين ناهموار و خشن حرکت کند فيلم به صورتي ضبط مي شد که گويا رپتور بر روي يک زمين صاف و آسفالت نرم در حال حرکت است.
2- پورشه کاين توربو
چندين شرکت ارائه دهنده خدمات فيلم برداري متمايل به داشتن اين شاسي بلند پرسرعت آلماني هستند. موتور توربوي 8 سيلندر اين خودرو 500 اسب بخار قدرت و بيش از 700 نيوتن متر گشتاور به هر چهار چرخ آن منتقل مي کند.
لازم به ذکر است که پورشه کاين جزء يکي از سريع ترين شاسي بلند هاي جهان بوده و مي توان تنها در حدود 4 ثانيه سرعت خود را از صفر به صد برساند. فيلموتکنيک مي گويد که فضاي سقفي اين خودرو به همراه سيستم انتقال قدرت AWD آن مي توان به راحتي بازوي هاي فيلم برداري بلند کرين مديريت کرده و هندل کرد.
3- هامر اچ 1
شاسي بلند ديگري که در اين ليست قرار دارد هامر عظيم الجثه اچ 1 است. فيلموتچنيک مدعي است که هامر اچ 1 مي توان از موانعي و سخره هاي نيم متري نيز گذر کرده و به راحتي کنترل شود.
يک سيستم مديريت باد تاير در قسمت داخلي خودرو و روبروي راننده قرار دارد که مي توان از طريق آن بنا به نياز افراد ميزان فشار و سنگيني تاير را تغيير داد.
به عنوان مثال، با استفاده از اين سيستم مي توان در مواقعي که خودرو بر روي سنگ ريزه حرکت مي کند باد لاستيک ها کاهش داده و براي مواقعي که بر روي آسفالت حرکت مي کند مجددا فشار لاستيک به حالت عادي برگرداند.
سطح نسبتا بزرگ کاپوت و سقف هامر اچ 1 انعطاف پذيري اين وسيله نقليه براي حمل انواع مختلف لوازم و تجهيزات فيلم برداري و عکاسي افزايش داده است.
4- مرسدس بنز ام ال 55
ام ال 55 يک خودروي فيلم برداري واقعي است. اين کراس اوور سايز متوسط مي تواند انجام فيلم برداري را در شرايط سخت پشتيباني کرده و ضبط صحنه هاي پر تحرک و خشن را در سرعت هاي بالا با استفاده از تکنولوژي هاي ريلي و صحنه هاي حساس و دشوار در سرعت هاي پايين را با موفقيت آميز به انجام برساند.
لوازم و تجهيزات فيلم برداري که بر روي اين خودرو نصب شده نزديک به 3.5 تن وزن داشته و سيستم تعليق فنر لول که بر روي اين خودرو قرار دارد مي تواند ضربه ها و تکان هاي شديد را به خوبي جذب کند.
هرچند که اين خودروي توليدي مرسدس به اندازه پورشه کاين توربو سريع و پر جنب وجوش نيست اما براي فيلم برداري از خودروي مسابقه اي i20 wrc هيوندا از ام ال 55 استفاده شده است.
5- بوگاتي شيرون
برخلاف شاسي بلند هاي بالا، خودروي فيلم برداري بوگاتي شيرون تنها به منظور کار بر روي مسير مسابقه طراحي شده است. از آنجا که شيرون يکي از سريع ترين وسايل نقليه حال حاضر دنيا است، بوگاتي نياز به يک خودروي فيلم برداري فرز دارد که با سرعت 400 کيلومتر بر ساعت تصاوير ضبط کند.
تنها وسيله نقليه اي که قادر است در 32.6 ثانيه به چنين سرعتي برسد، يک بوگاتي شيرون ديگر است. اين شرکت حتي مجبور شده است براي جلوگيري سقوط دوربين فيلمبرداري خودرو در سرعت هاي بالا، لوازم نگه دارنده دوربين توسعه داده و تقويت کند.
6- ميني کوپر هارد تاپ
احتمالا با ديدن فيلم سريع و خشمگين 3 (توکيو دريفت)، اين سوال براي شما پيش مي آيد که جاستين لين (تهيه کننده فيلم) چگونه در درون پارکينگي که چنين سقف کوتاه و فضاي کوچکي دارد توانسته صحنه هاي جذاب و خشن رانندگي فيلم خود را ضبط مي کنند؟
در جواب اين سوال بايد بگوييم که اين صحنه ها با کمک خودروي فيلم برداري ميني کوپر هاردتاپ اين صحنه هاي جذاب و دوست داشتني خلق شده اند.
کمپاني سيستم پرسوت (Systems Pursuit) که درست شبيه فيلموتچنيک در زمينه فيلم برداري به ارائه سرويس ها و خدمات مشغول است، اين خودرو را براي فيلمبرداري در مناطق خاص مثل گاراژها، پارکينگ هاي سقف کوتاه و يا حتي جاده هاي باريک و خطرناک در دسترس تهيه کنندگان قرار داده است. اين شرکت همچنين تغييرات جزئي را در موتور، ترمز و سيستم تعليق اين خودرو ايجاد کرده است تا عملکرد آن بهبود پيدا کند.
7- فراري 485 اسپايدر
گروه آمريکايي دونات مديا در حوزه ساخت ويدئو درباره خودرو فعاليت مي کند. يکي از معروف ترين ويدئوهاي اين گروه يک تويوتا جي تي 86 نشان مي دهد که به موتور 8 سيلندر فراري 458 مجهز شده و در حال انجام حرکات نمايشي است.
همان طور که ممکن شما حدس زده باشيد تنها وسيله نقليه اي که توانسته حرکات اين خودرو ضبط کند يک فراري 458 ديگر است. تمام تمرکز و توجه تهيه کننده در اين ويدئو بر روي خودرو، موتور آن، رانندگي رايان تئرک و دريفت کردن فوق العاده او با اين خودرو بوده و هيچ صحبتي از خودروي فيلم برداري قرمز رنگ فراري 485 اسپايدر مطرح نمي شود.
اين خودروي اسپرت ايتاليايي که از قدرت 570 اسب بخار برخوردار است عمدتا براي مقاصد فيلمبرداري مورد استفاده قرار نمي گيرد، اما با توجه سرعت، چابکي و خون سرد بودن اين خودرو، ايده استفاده از آن به عنوان يک خودروي فيلم برداري مناسب به نظر مي رسد.
8- کاديلاک CTS-V واگن
يکي از اتومبيل هايي که من نمي توانستم حدس بزنم خودروي فيلم برداري آن موجود است واگن 5 درب کاديلاک CTS-V بود. اما با توجه به دلايلي که شرکت فيلم برداري ارائه دهنده آن عنوان مي کند ضبط تصوير فيلم برداري با اين خودرو معقول به نظر مي رسد.
هرچند که به عنوان يک خودروي فيلم برداري صاف بودن قسمت پشتي اين کاديلاک اسپرت يک عيب محسوب مي شود اما اگر تمرکز خودمان به سمت نقاط قوت اين خودرو هدايت کنيم مي توانيم دليل حمل دوربين هاي فيلم برداي توسط اين واگن کاديلاک درک کنيم.
مهندسان شرکتThe Arm Of The Ultimate معتقدند که اين خودرو براي فيلمبرداري در مسير هاي مسابقه، خيابان هاي شهر يا جاده هاي روستايي مناسب بوده و مي توان تصاوير با کيفيتي در اختيارما قرار بدهد.
موتور سوپر شارژر 8 سيلندر نسخه واگن کاديلاک CTS-V توانايي توليد نيرويي با قدرت 700 اسب بخار دارد. اين خودرو همچنين مجهز به يک رول کيج محافظتي، سيستم تعليق مغناطيسي فوق العاده، ضرب گير فلزي تثبيت کننده و مهار کننده است که سبب کاهش نوسانات حرکت خودرو بر روي سطوح ناهموار مي شود و افزايش استحکام وسيله نقليه در هنگام چپ شدن و جلوگيري از وارد شدن ضربه حاصل از واژگوني به سرنشينان با خود همراه دارد.
تمامي اين ويژگي هاي حفاظتي باعث شده است که Ultimate Arm ادعا کند اين واگن يکي از قدرتمند ترين و سريع ترين خودروهاي فيلم برداري در بازار است.
9- فراري 360 مودنا
خودروي فراري ديگري که دراين ليست قرار دارد مودنا 360 است. فيلموتکنيک اين وسيله نقليه را اجاره مي دهد و معتقد است که اين خودرو دونفره براي فيلم برداري در سرعت بالا از ثبات و سيستم هندلينگ خوبي برخوردار است. فراري 360 مودنا توانايي فيلم برداري با سرعتي نزديک به 260 کيلومتر بر ساعت را دارد.
10- پورشه 911 توربو کابريولت
شرکت هواپيمايي دلتا ايرلاينز (Delta Airlines) به منظور توليد ويدئويي تبليغاتي که براي هواپيماي جت ايرباس A330 در نظر گرفته شده بود از خودروي فيلم برداري پورشه 911 توربو کابريولت استفاده کرده اند.
ايرباس A 330 يک هواپيماي پهن پيکر محصول ايرباس است که توانايي حمل بيش از 250 مسافر در مسافت هاي طولاني با استفاده از يک کابين راحت و بي سروصدا دارد.
گروه فيلم برداري اين ويدئو تبليغاتي دليل انتخاب اين پورشه بدون سقف را چابکي آن عنوان کرده اند. طبيعتا براي تهيه فيلم از يک هواپيما به خودرويي احتياج است که بتواند به همراه لوازم و تجهيزات فيلم برداري باز هم با سرعت بالايي کند.
مدل 2015 اين خودرو مي توان تنها در 2.8 ثانيه از سرعت صفر کيلومتر به سرعت 100 کيلومتر در ساعت برسد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: حدود ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد کشور شده که در روزهای آینده عرضه خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو 2024 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و تاکنون از 30 هزار نفر 15 هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی  افزود: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از 12 تا 13 هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به 5500 خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده