Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@22:06:34 GMT

در دادگاه؛ سرنوشت متفاوت 2 مأمور پليس

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۶۷۵۷

در دادگاه؛ سرنوشت متفاوت 2 مأمور پليس

خبرگزاري آريا - 2 مأمور پليس که در جريان دستگيري 2متهم با شليک‌هاي شتاب‌زده باعث مرگ آنها شده بودند، هر يک سرنوشت متفاوتي پيدا کردند.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، 2 مأمور پليس که در جريان دستگيري 2متهم با شليک‌هاي شتاب‌زده باعث مرگ آنها شده بودند، هر يک سرنوشت متفاوتي پيدا کردند.
نخستين مأمور که هنگام دستگيري يک متهم به سرقت با شليک 2گلوله از فاصله نزديک او را به قتل رسانده بود به قصاص محکوم شد اما اقدام دومين مأمور که جان متهم ديگري را گرفته بود مصداق قتل شبه‌عمد تشخيص داده و به پرداخت ديه محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخستين حادثه به صبح روز 24خرداد‌ماه سال 94بر مي‌گردد. آن روز 4نفر از مأموران پليس براي دستگيري جواني که متهم به سرقت بود به خانه پدري او در بلوار ابوذر رفتند.
پسر 21ساله وقتي فهميد مأموران پشت در هستند تلاش کرد از طريق حياط خانه وارد خانه همسايه شود و فرار کند. او موفق شد از ديوار 4خانه عبور کند اما درست وقتي روي ديوار پنجم بود از ناحيه کتف و شکم هدف گلوله يکي از مأموران قرار گرفت و جان باخت. هرچند مأمور پليس مدعي بود با رعايت قانون اقدام به شليک کرده اما چندي قبل به اتهام قتل عمدي در شعبه دهم دادگاه کيفري يک استان تهران محاکمه شد.
در اين جلسه که به رياست قاضي محمدباقر قربانزاده و با حضور قاضي ملکي و قاضي غفاري برگزار شد ابتدا نماينده دادستان در دفاع از کيفرخواست گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد 2گلوله از فاصله نزديک به مقتول اصابت کرده است. از اين گذشته درصورت فرار مقتول، مأموران مي‌توانستند در فرصت ديگري او را دستگير کنند. به‌نظر مي‌رسد افسر پليس که قهرمان تيراندازي نيز بوده در اين ماجرا دقت‌نظر کافي را نداشته است. در ادامه پدر و مادر مقتول خواستار قصاص متهم شدند.
سپس مأمور پليس در دفاع از خودش گفت: من ناخواسته باعث مرگ مقتول شدم و عمدي در کار نبود. به همين دليل اتهامم را قبول ندارم. وي ادامه داد: من با حکم قضايي دنبال متهم رفته بودم. وقتي او ما را ديد از طريق حياط که جنوبي بود از روي ديوار به خانه همسايه پريد. دنبالش کردم و ايست دادم اما او توجه نکرد و ديوار چند خانه را رد کرد.
من هم بعد از شليک يک تير هوايي، 2گلوله ديگر شليک کردم که به او برخورد کرد. وي ادامه داد: متهم در جست‌وخيز بود. من پايش را هدف گرفته بودم که گلوله به بالا تنه‌اش برخورد کرد. پس از پايان دفاعيات متهم و وکيل مدافعش ختم جلسه اعلام شد. با گذشت مدتي از جلسه محاکمه قضات دادگاه با بررسي محتويات پرونده اين مأمور پليس را در قتل متهم تحت تعقيب مقصر تشخيص دادند و وي را به قصاص محکوم کردند.
پرداخت ديه، مجازات شليک شتاب‌زده
مأمور ديگري که چندي قبل در شعبه دوم دادگاه کيفري يک استان تهران محاکمه شد متهم است روز 12اسفند 93در جريان دستگيري يک متهم به سرقت در حوالي جنت‌آباد وي را با شليک يک گلوله به قتل رسانده است. ماجرا از اين قرار بود که به مأموران گشت يکي از کلانتري‌ها در غرب تهران خبر رسيد که مردي در يکي از خيابان‌هاي خلوت در حال وارسي خودرويي است که کنار خيابان پارک شده.
زماني که مأموران گشت پليس به آنجا رسيدند اين مرد سوار بر يک خودروي پرايد شد و تلاش کرد فرار کند. هرچند مأموران به او ايست دادند اما مرد تحت تعقيب به فرارش ادامه داد تا اينکه پس از دقايقي تعقيب و گريز مأموران راه وي را سد کردند. اما متهم همچنان حاضر نبود خود را تسليم کند.
در اين شرايط شليک يکي از مأموران به وي اصابت کرد و باعث مرگش شد. به‌دنبال اين حادثه پرونده با صدور کيفرخواست به دادگاه فرستاده شد. در جلسه محاکمه اولياي دم براي اين مأمور درخواست قصاص کردند، اما او در دفاع از خودش گفت: وقتي با همکارانم سد راه خودروي متهم شديم من و سربازي که همراهم بود پياده شديم اما او باز هم مي‌خواست فرار کند. او با خودرواش به طرف من حرکت کرد و من هم براي دفاع از خودم گلوله‌اي شليک کردم که به او اصابت کرد.
من عمدي براي به قتل رساندن وي نداشتم. با گذشت چند روز از اين محاکمه قضات دادگاه ديروز وارد شور شدند و شليک مرگبار اين مأمور را مصداق قتل شبه‌عمد تشخيص دادند و وي را به پرداخت ديه محکوم کردند. همچنين وي به اتهام عدم‌رعايت نظامات و مقررات دولتي نيز به تحمل 3سال حبس محکوم شد.
همشهري آنلاين

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان راه موبایل قاپان با شلیک پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد افشار گفت: تیم عملیاتی ۱۳۴ شهرک قدس در حال گشت زنی بودند و راکب و ترک نشین موتور سیکلت که قصد سرقت تلفن همراه شهروندی را داشتند مشاهده که با دیدن مأموران به طور خطرناکی متواری شدند.

وی افزود: پس از مدتی تعقیب و گریز موبایل قاپان اقدام به استفاده از گاز اشک‌آور به سمت عوامل کلانتری کردند که پس از ده دقیقه تعقیب و گریز در نهایت با شلیک پلیس موبایل قاپان زمین گیر و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی گفت: یکی از سارقان در حین فرار از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته که در بازرسی اولیه از متهمان تعداد دو عدد تلفن همراه مسروقه که به تازگی سرقت کرده بودند کشف و متهمان به همراه اموال مسروقه به کلانتری منتقل شدند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت انتقال متهم به مراکز درمانی و تحت درمان قرار گرفتن وی اشاره کرد و ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد که موبایل قاپان ۲۴ ساله و دارای سابقه کیفری می‌باشند و متهمان به ۳۰ فقره موبایل قاپی اعتراف کردند.

سرهنگ افشار خاطر نشان کرد: کشف جزئیات پرونده در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6099302

دیگر خبرها

  • اظهارات عجیب تتلو در دادگاه پایانی ؛ برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کردم !
  • سرنوشت سارق پل‌های عابرپیاده در تهران
  • متهم کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی در گلوگاه دستگیر شد
  • پایان راه موبایل قاپان با شلیک پلیس
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • دستگیری اراذل و اوباش فردیس
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد