Web Analytics Made Easy - Statcounter

این آخر هفته، یکی از دو آخر هفته‌ی «دربی‌دار» سال است و همین، لذتش را مضاعف کرده.

گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ آخر هفته‌ای که «دربی» داشته باشد، پیشنهاد دیگری نمی‌خواهد! تماشای دربی با الحاقات قبل و بعدش و کل‌کل‌هایی که تا چند روز بعد بازی ادامه دارند، نه فقط آخر هفته که تمام هفته را می‌سازند. این آخر هفته، یکی از دو آخر هفته‌ی «دربی‌دار» سال است و همین، لذتش را مضاعف کرده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




کتاب هفته: روزی روزگاری فوتبال

محمدصالح سلطانیقلم دکتر صدر، نیاز به معرفی و تمجید ندارد. در گزارشی که چند ماه قبل به افتخار دکترصدر و قلمش کار کردیم (اینجا) اشاره کرده بودیم که «روزی روزگاری فوتبال» یک روایت جذاب از پیوندهای فوتبال و عناصر زندگی است. صدر در این کتاب سفری مکتوب به دور دنیا داشته و تاثیرات عمیق فوتبال بر زندگی را جستجو کرده. تلفیق یافته‌های جامعه‌شناختی با قلم روان و پرشور حمیدرضا صدر، این کتاب را تبدیل به مرجعی برای شناخت تاثیرات فرامتنی، و بعضاً مهم‌تر از متنِ فوتبال کرده.

صدر در این کتاب، از ایران شروع کرده و در فصل اول، مروری جذاب و دقیق بر تاریخچه فوتبال در ایران داشته. بعد از آن، او از سوئد و ترکیه تا برزیل و آرژانتین را زیر ذره‌بین گذاشته تا آثاری از روح فوتبال در جسم کشورهای مختلف دنیا پیدا کند. نتیجه، اثری خواندنی و پر از نکات ریز و درشت برای عاشقان فوتبال و جامعه‌شناسی است. آغاز مطالعه این کتاب، در آخر هفته‌ای که فوتبالی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، پیشنهاد خواندنی ما برای این کافه‌تعطیلات است.



فیلم هفته: شیرمحمد آزادی

احتمالاً اگر «Google Earth» ساخته نمی‌شد، «سارو» نمی‌توانست هیچ‌وقت روستای مادرش را در کلکته پیدا کند. سارو سال‌ها قبل برادرش «گودو» را در یک ایستگاه راه‌آهن گم کرده بود و بعد از کلی ماجرا و بالا-پائین، سر از استرالیا درآورد. فیلِ پسرک البته بیست سال بعد یاد هندوستان کرد! و با کمک فناوری‌های روز توانست مادرش و روستای مادری‌اش «گنش‌طلایی» را پیدا کند.

   

«شیر Lion» فیلم تحسین‌شده و خوش‌ساختی است که همین سال گذشته نامزد دریافت 6 جایزه اسکار از جمله جایزه‌ی بهترین فیلم شده بود. احتمالاً یکی از جالبترین نکات فیلم برای ما ایرانی‌ها، کشف اشتراکات لفظی فراوان «فارسی» و زبان محلی هندی‌ها باشد. از سارو یا «شیرو» گرفته تا «گنش‌طلایی»؛ ردپای زبان شیرین فارسی را همه جای فیلم می‌توان پیدا کرد. نگفته نماند آقای کارگردان فیلم را بر مبنای یک ماجرای واقعی پیاده کرده است. منتقد نشریه آتلانتیک فیلم را یک اثر «انقلابی» در تاریخ سینما می‌داند و منتقد نیویورک‌تایمز معتقد است اگر هیچ‌وقت با یک کودک هم سر و کار نداشته اید، باز هم فیلم می‌تواند شما را متأثر کند.

  




کانال هفته: عربی محاوره

محمد توانگراین روز‌ها که باز هوای پیاده‌روی اربعین به سر همه شیعیان افتاده، سراغ کانالی می‌رویم که برای زوّار کربلا، حکم هوا را دارد و تعامل با موکب‌داران و زوار عرب‌زبان را مثل آب خوردن می‌کند. «عربی محاوره» یک کانال تخصصی آموزش زبان عربی است که این زبان را نه به سبک کتاب‌های دوره دبیرستان، که به شیوه متداول در ۱۸ کشور عرب‌زبان آموزش می‌دهد. آموزشی که با استفاده از ابزارهایی مثل صوت و عکس و حتی گیف، جذاب خواهد بود.
هر پست این کانال، حاوی نکاتی ساده و کاربردی برای مکالمه به زبان عربی است، نکاتی که حتما در میانه موکب‌های پیاده روی اربعین، کمک حال شما خواهد بود.. بروبچه‌های عربی محاوره، گاهی وسط آموزش‌های زبان، نوحه‌های ناب و پر حس و حال عربی را هم روی کانال قرار می‌دهند تا ابعاد بیشتری به کانال‌شان داده باشند. اگر راهی کربلا هستید، «عربی محاوره» را از دست ندهید.




اپلیکیشن هفته: نقارهمحمدصالح سلطانی
بانک جامع مداحی. این، توصیف خلاصه‌ی اپلیکیشن این هفته است. یک برنامه به‌روز و کاربردی که در کمترین زمان ممکن، مرثیه‌ها و مولودی‌های مداحان مشهور را روی اپلیکیشن بارگذاری می‌کند. نقاره یک پایگاه جامع و آنلاین نواهای مذهبی است که آن‌ها را به تفکیک مداح، مناسبت و لهجه دسته‌بندی کرده. 

نوحه‌های نقاره را هم می‌توانید آنلاین گوش کنید و هم با دانلود آن‌ها، همیشه در اختیارشان داشته باشید. در این روز‌ها که حال و هوای همه‌مان یواش‌یواش دوباره دارد بارانی می‌شود، گوش سپردن به مداحی و مرثیه‌سرایی‌های مشهور قطعاً خالی از لطف نیست. نقاره از کافه‌بازار قابل دریافت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی فاینورد در حضور کوتاه مدت جهانبخش

تیم فوتبال فاینورد در دیداری که هافبک ایرانی‌اش در اواخر آن به میدان رفت، موفق به کسب سه امتیاز شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ در چارچوب دیدارهای هفته سی‌‌و‌یکم لیگ دسته اول فوتبال هلند، شب گذشته (پنجشنبه) فاینورد میهمان ایگلز بود و موفق شد میزبانش را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد.

جفری دی لانگ 25 (گل به خودی)، ایوانوسک 33 و آیاسه یوئدا 69 برای فاینورد گلزنی کردند و تنها گل ایگلز هم در دقیقه 45 توسط اولیور اوردسن رقم خورد.

علیرضا جهانبخش در دقیقه 85 این بازی به میدان رفت و جانشین زننده دومین گل تیمش شد.

فاینورد با این نتیجه 75 امتیازی شد و کورسوی امیدش برای رسیدن به آیندهوون صدرنشین که 84 امتیازی است - در فاصله نتها 3 هفته به پایان فصل - را زنده نگه داشت. اگرچه کار جهانبخش و یارانش برای قهرمانی بسیار سخت است  اما آنها از بابت کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده اطمینان حاصل کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • نیازمندی های نکونام برای جاودانه شدن در فوتبال ایران؛ برد، برد و برد!
  • وضعیت مصدومان سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس
  • بمب خبری فوتبال؛ آنتونیو کونته مربی ناپولی شد
  • تغییر زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال
  • ده سال پیش در چنین روزی؛ استیون جرارد سُر خورد، رویای لیورپول بر باد رفت!
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • پیروزی فاینورد در حضور کوتاه مدت جهانبخش
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است