Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از سينا اشتري: تلويزيون هاي 4K اين روز ها از داغ ترين محصولات موجود در بازار محصولات صوتي-تصويري هستند؛ اگر شما هم قصد خريد يک تلويزيون 4K را داريد پيشنهاد مي کنيم اين مطلب را به دقت مطالعه کنيد. چيزي حدود 1 سال از ورود تلويزيون هاي 4K به بازار مي گذرد و قيمت بسيار گران اولين نمونه هاي عرضه شده به بازار و نيز عدم وجود محتواي سازگار با کيفيت 4K از جمله دلايل اصلي عدم فروش موفق اين نوع از تلويزيون ها در ابتداي کار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اکنون و پس از گذشت 1 سال از عمر تلويزيون هاي 4K شرايط به کلي تغيير کرده است، اين تلويزيون ها ديگر قيمت هاي نجومي ندارند و همچنين توليد محتواي صوتي تصويري سازگار با کيفيت تصوير 4K در دستور کار دنياي رسانه قرار گرفته است.

به نظر مي رسد اکنون بهترين زمان براي خريد يک تلويزيون 4K است؛ اما عجله نکنيد چون علي رغم ذهنيت اکثر مردم که خريد يک تلويزيون را امري ساده تلقي مي کنند، خريد يک تلويزيون 4K مناسب مي تواند با پيچيدگي هايي همراه باشد و وجود برند ها و مدل هايي گوناگون و لوگو هاي متعدد نصب شده بر روي هر محصول مي توانند کاربر را دچار سردرگمي کنند، در ادامه ضروري ترين نکات موثر در انتخاب يک تلويزيون 4K مناسب را تشريح خواهيم کرد.
دقت تصوير
دليل انتخاب نام 4K براي آخرين نسل تلويزيون هاي توليد شده وجود دقت صفحه نمايش 3840در2160 پيکسل در آنها است (4K مخفف عدد 4000 است و طول صفحه نمايش اين نوع تلويزيون ها چيزي نزديک به 4000 پيکسل را در خود جاي مي دهد).
وجود اين دقت تصوير بالا در صفحه نمايش تلويزيون هاي 4K باعث شده که اين تلويزيون ها در مقايسه با نسل پيشين و يا تلويزيون هاي Full HD عملکرد دقيق تري داشته باشند. به بياني ديگر صفحه نمايش يک تلويزيون Full HD از تجمع 2 ميليون پيکسل در کنار هم تشکيل شده است و اين در حالي است که تعداد پيکسل هاي موجود در صفحه نمايش تلويزيون هاي 4K به 8.3 ميليون عدد مي رسد.
در واقع نسل جديد تلويزيون ها پيشرفت غير قابل انکاري را در مقايسه با نسل پيشين به نمايش گذاشته اند، تعداد پيکسل هاي تلويزيون هاي Full HD در مقايسه با مدل هاي HD دو برابر شده بود در حالي که اکنون و با عرضه تلويزيون هاي 4K، تعداد پيکسل هاي موجود در صفحه نمايش نسبت به مدل هاي Full HD چهار برابر شده است. همچنين اکثر تلويزيون هاي 4K موجود در بازار از فناوري بزرگنمايي هوشمند پشتيباني مي کنند که باعث مي شود محتوايي که کيفيتي کمتر از 4K دارند نيز به هنگام نمايش بر روي اين تلويزيون ها با کيفيت و بي نقص به نظر برسد.
فناوري HDR چيست؟
HDR يکي از جديد ترين فناوري هاي ارائه شده در بحث تصوير است که به کار گيري آن در تلويزيون هاي 4K باعث ايجاد دقت بيشتر در نشان دادن رنگ هاي مختلف شده و دامنه کنتراست تصويرصفحه نمايش را گسترش مي دهد. بدين ترتيب تلويزيون هاي 4K مي توانند جزئيات بيشتري را در نقاط تاريک تصوير به کاربر نشان دهند و نقاط روشن هم وضوح بيشتري خواهند داشت، علاوه بر اين اين تلويزيون ها به لطف فناوري HDR به کار گرفته شده در آنها مي توانند تعداد رنگ هاي بيشتري را پوشش دهند و تصاوير نمايش داده شده را به واقعيت نزديک کنند.

LED و يا OLED
تلويزيون هاي 4K متعدد موجود در بازار به دو دسته اصلي LED و OLED تقسيم مي شوند. تلويزيون هاي داراي پنل OLED از نور پس زمينه استفاده نمي کنند و هر پيکسل در آن ها به طور مجزا روشن مي شود. حذف نور پس زمينه در اين نوع از تلويزيون ها باعث نازک تر شدن هر چه بيشتر بدنه و نيز گسترش دامنه کنتراست قابل نمايش صفحه نمايش خواهد شد. در مقابل بهره گيري تلويزيون هاي LED از نور پس زمينه باعث ايجاد سطح روشنايي مطلوب تري در تصوير آنها شده است.
در نهايت مهم ترين عامل انتخاب ميان اين دو نوع تلويزيون بودجه اي است که مي خواهيد به خريد تلويزيون 4K خود اختصاص دهيد؛ تلويزيون هاي OLED در مقايسه با مدل هاي LED قيمت به مراتب بالاتري دارند در حالي که در مقابل اين تغيير قيمتي محسوس نمي توانيد تفاوت عملکرد خاصي بين اين دو نوع تلويزيون مشاهده کنيد.

پورت HDMI 2.0 و فناوري HDCP 2.2
تمامي محصولات صوتي-تصويري سازگار با محتواي 4K، براي اتصال به تلويزيون از پورت HDMI 2.0 مجهز به فناوري HDCP 2.2 استفاده مي کنند و از آنجايي که اکثر تلويزيون هاي 4K موجود در بازار تنها يک عدد از پورت مذکور را در خود جاي داده اند کاربر در آينده دچار مشکل کمبود پورت براي اتصال دستگاه هاي صوتي تصويري مختلف به تلويزيون خود خواهد شد.
پيشنهاد مي کنيم تلويزيوني را انتخاب کنيد که حداقل 2 پورت HDMI 2.0 را در خود جاي داده باشد تا اگر در آينده خواستيد علاوه بر دستگاه پخش کننده ديسک هاي بلوري دستگاه هاي ديگري همچون PS4 Pro، Xbox One X و يا Apple TV 4K را به تلويزيون خود متصل کنيد با کمبود پورت مواجه نشويد.
محتواي چند رسانه اي
همانطور که گفتيم تلويزيون هاي 4K از فناوري بزرگنمايي هوشمند استفاده مي کنند که باعث مي شود محتوا هايي با کيفيت کمتر از 4K نيز به هنگام پخش بر روي تلويزيون با کيفيت تر به نظر برسند و درست است که اين ويژگي خيال شما را از بابت کيفيت تصاوير و ويدئو ها آسوده مي کند اما تا زماني که محتوا و ويدئو هايي با کيفيت اصلي 4K را مشاهده نکنيد نمي توانيد درک درستي از قابليت هاي يک تلويزيون 4K داشته باشيد. از زمان ورود اولين نمونه هاي تلويزيون 4K به بازار تلاش ها براي توليد محتواي سازگار نيز شتاب گرفته و امروز شاهد وجود طيف گسترده اي از فيلم ها، سريال هاي تلويزيوني و حتي بازي هايي با کيفيت تصوير 4K هستيم.
سرويس هايي مانند Netflix، Amazon Video و سايت Youtube ويدئو هاي 4K را نيز به ساير محتواي موجود خود اضافه کرده اند که البته دسترسي به اين سرويس هاي اينترنتي براي يک کاربر ايراني امري دشوار است. هم اکنون دستگاه هاي پخش کننده ديسک هاي بلوري از کيفيت تصوير 4K نيز پشتيباني مي کنند و ديسک هاي سازگار زيادي هم در بازار وجود دارد که مي توانيد نسبت به تهيه آنها اقدام کنيد، در واقع استفاده از ديسک هاي بلوري بهترين راه براي دسترسي به محتوا و فيلم هاي 4K است.
اگر به بازي هاي رايانه اي علاقه داريد شرکت سوني آخرين مدل از کنسول هاي نسل چهارم خود را با کيفيت تصوير 4K سازگار کرده و با خريد يک دستگاه PS4 Pro مي توانيد بازي ها را با کيفيت خيره کننده 4K انجام دهيد، شرکت مايکروسافت نيز در اقدامي مشابه کنسول Xbox One X را توليد کرده و قرار است تا آن را در ماه نوامبر به بازار عرضه کند.

تلويزيون هوشمند
چند سالي از ورود تلويزيون هاي هوشمند به بازار مي گذرد؛ تلويزيون هوشمند به تلويزيوني گفته مي شود که قادر است با استفاده از کابل و يا به صورت بي سيم به شبکه اينترنت متصل شده و کاربر با استفاده از نرم افزار هاي نصب شده بر روي آن مي تواند به سرويس هاي اينترنتي پخش محتواي چند رسانه اي متصل شده و به تماشاي فيلم و سريال و ديگر برنامه هاي تلويزيوني بنشيند.
برند هاي مختلف فعال در حوزه توليد تلويزيون هاي هوشمند از پلتفرم هاي گوناگوني براي ساخت محصولات خود استفاده مي کنند و در حالي که تلويزيون هاي Sony و Philips از پلتفرم Android TV استفاده مي کنند، شرکت ال جي و برخي از شرکت هاي ديگر هنوز از سيستم عامل WebOS براي توليد تلويزيون هاي هوشمند خود بهره مي برند.
طراحي
آخرين مرحله از انتخاب يک تلويزيون مناسب بحث جنبه ظاهري آن است؛ و لازم است که تلويزيون شما در حالت خاموش هم از زيبايي قابل قبولي برخوردار باشد. اگر ظرافت ظاهري تلويزيون از اهميت خاصي برايتان برخوردار است پيشنهاد مي کنيم با صرف هزينه بيشتر نسبت به خريد يک تلويزيون از نوع OLED اقدام کنيد و اگر چند ميلي متر اضافه در ضخامت تلويزيون به چشمتان نمي آيد مي توانيد با خريد تلويزيون هاي LED ما به التفاوت صرفه جويي شده را در جاي ديگري هزينه کنيد.

صداي خروجي
به نظر مي رسد تلاش شرکت هاي سازنده تلويزيون هاي هوشمند در ظرافت هر چه بيشتر ظاهر اين دسته از محصولات به تضعيف صداي خروجي تلويزيون انجاميده است که البته نمي توان غير از اين را هم انتظار داشت و گرچه صداي خروجي اين تلويزيون ها براي مصارف روزمره و عادي مناسب است، اما اگر مي خواهيد به حجم و کيفيت بيشتري در صداي خروجي دسترسي داشته باشيد بايد يک سيستم صوتي مجزا تهيه کنيد که بلندگو هاي سينماي خانگي و Soundbar ها از مناسب ترين انواع در دسترس هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • نمایش بی‌حجاب‌ها در تلویزیون؛ داریم از دست‌شان می‌میریم!
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند