Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:26:41 GMT

ادامه تلاش ها برای مصالحه در شمال شرق پایتخت سوریه

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۱۴۵۰

ادامه تلاش ها برای مصالحه در شمال شرق پایتخت سوریه

دمشق - ایرنا - پرونده مصالحه در منطقه قلمون شرقی با تصمیم کمیته مذاکرات برای حضور در پایتخت سوریه وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش ایرنا، روزنامه الوطن در شماره روز پنجشنبه خود به نقل از منابع معارضان سوری اعلام کرد که کمیته مذاکره کننده مخالفان در قلمون شرقی در ماه جاری میلادی برای شرکت در یک نشست توافقی در دمشق حاضر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منابع به نقل از 'عمریاسین' از نزدیکان به کمیته مذاکرات افزودند: این کمیته بر ادامه مذاکره با نمایندگان دولت و هیات روسی تا رسیدن به نتیجه تاکید دارد.
مذاکرات مخالفان موجود در کوه های قلمون شرقی با دولت سوریه شامل شهرک های الضمیر، الرحیبه، جیرود و چند روستای کوچک در قلمون شرقی می شود.
منابع مخالفان سوری اعلام کردند که به زودی نتایج مصالحه و گسترش دایره آشتی در منطقه ریف غربی و شرقی دمشق اعلام می شود.
دو شهر جیرود و الرحیبه و شهرک الناصریه تا کوه های الافاعی و الزبیدی در قلمون شرقی از خردادماه با پیشروی ارتش در جنوب شرق استان حمص تا کوه های قلمون شرقی در محاصره ارتش سوریه قرار گرفت.
این منطقه در کنترل گروه های تروریستی جیش الاسلام و نیروهای احمد العبدو وابسته به ارتش آزاد است که از دوسال پیش با ارتش سوریه در این منطقه آتش بس امضا کرده اند.
پیشتر گروه های تروریستی در چندین آتش بس یک و چند جانبه با بی اعتنایی به توافقات انجام شده، اقدام به نقض آتش بس کردند.
خاورم**6116 *شبس*1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد

سرهنگ رضا صادقی پور، سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پیرو خبر درگیری در آدرس خیابان سهروردی شمالی ماموران کلانتری ۱۰۴ عباس آباد بلافاصله به محل مراجعه کرده و ۵ نفر آقا با صورت پوشانده، عینک، ماسک و دستکش در محل مشاهده شدند که قصد سرقت از یک کلینیک ترک اعتیاد را داشتند.

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: سارقان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله در مسیر‌های مختلف از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به آغاز عملیات تعقیب و گریز ادامه داد: ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار پس از طی مسافتی موفق به دستگیری دو نفر از سارقان شدند و متهمان دیگر از محل گریختند.

سرهنگ صادقی پور بیان کرد: در بازرسی اولیه از متهمان شوکر و سلاح سرد کشف شد و متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر اقدام به سرقت به شیوه زورگیری اعتراف کردند و طبق اظهارات شاکی متهمان قصد سرقت از کلینیک را داشتند و متهمان به کلانتری انتقال داده شدند.

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت با توجه به متواری شدن سه نفر از متهمان خاطرنشان کرد: دستگیری سایر سارقان نیز در دستور کار پلیس قرار گرفته و متهمان به همراه پرونده جهت بررسی بیشتر و کشف جرایم احتمالی تحویل مقام قضایی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • ویترین تسنیم شماره ۶۶۱/تهران؛ پایتخت امنیت
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • آغاز نقشه اسرائیل برای حمله به رفح؟ کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی کلید خورده + فیلم
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه