Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مهدوی،معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور در نشست خبری اختتامیه ششمین همایش سراسری طب و قضا در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار اظهار کرد: به علت اسلامی بودن کشور، قوانین کاملاً با فقه موافقت دارد، اما علما برخی اختلافات نظری دارند که باید به دنبال رفع این مطلب در قانون باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور درباره فعالیت‌های این سازمان، توضیح داد: بخش محدودی از فعالیت همکاران ما با اجساد است و بالاترین میزان مراجعات در پزشکی قانونی معاینات پزشکی ناشی از نزاع‌های خیابانی است.

وی گفت: موضوعاتی همچون آزمایشگاه ژنتیک در تشخیص هویت ازجمله فعالیت همکاران ما در پزشکی قانونی است.

مهدوی با بیان اینکه مراجعان بالینی کمتر از دوساعت به کار آن‌ها پایان داده می‌شود، بیان کرد: برخی صدمات بسیار عمیق است و باید مراحل تحقیقات و معاینه آن طی شود تا بتوانیم به مراجع قضایی پاسخ مطلوب دهیم.

وی تصریح کرد: 80 درصد از اجساد که بر اساس درخواست‌ها علت فوتی از سوی مراجع قانونی به سازمان ارجاع می‌شود، کمتر از یک هفته اعلام وضعیت می‌کنیم.

به گفته وی، اما برخی اجساد باید به آزمایشگاه سم‌شناسی بروند و در آنجا سه مرحله آزمایشگاهی را طی می‌کند.

انتهای پیام/ش

آمار بالای معاینه ی پزشکی قانونی در نزاع خیابانی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری پل قویون ارومیه دستگیر شدند

ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه خبرداد.

سردار جهانبخش در تشریح این خبر گفت: به دنبال بروز یک حرکت غیر قانونی توسط تعدادی از مخلان نظم و امنیت عمومی در فلکه پل قویون ارومیه و بازنشر تصاویر نامطلوب این رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی، بلافاصله پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با تیم ویژه مبارزه با اراذل و اوباش رسیدگی به موضوع را شروع کرد.

وی افزود: تمامی افراد مرتبط با این موضوع شناسایی شده و شب گذشته با هماهنگی مرجع قضایی تعداد ۶ نفر از عناصر اصلی دستگیر شده و با حمایت مرجع قضایی برنامه ریزی شده که برخورد قانونی قاطعی با این اشخاص صورت گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پلیس، فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: مطمئناً پلیس به هیچ وجه، حرکات این چنینی را تحمل نخواهد کرد و در همان لحظات اولیه برخورد قاطع صورت خواهد پذیرفت و اخطار می دهم به کسانی که ادعای اراذل و اوباش و یا قلدرمآبی می کنند اگر در صحنه پلیس با آنها مواجه شود، برخورد کوبنده تری با آنها خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری پل قویون ارومیه دستگیر شدند
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی
  • حماس: تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی اجساد بیایند
  • حماس: تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی اجساد به غزه بیایند
  • درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند