Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار آقای حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، وحدت اقوام مختلف و حمایت دولت این کشور از نیروهای مردمی و جوانان مؤمن و شجاع عراقی را رمز پیروزی‌های اخیر در مقابل تروریست‌ها و حامیانشان خواندند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای از اقدامات دولت عراق برای دفاع از حاکمیت یکپارچه و تمامیت ارضی این کشور حمایت کردند، و عراق را کشوری تعیین‌کننده و مهم در جهان عرب خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان با حمایت از تلاشهای دولت عراق برای توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه، تأکید کردند: در عین حال باید مراقب مکر امریکایی‌ها باشید و هرگز به آنها اعتماد نکنید.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: امریکایی‌ها خودشان داعش را به‌وجود آوردند اما اکنون که تروریست‌ها از دولت و مردم عراق شکست خورده‌اند، خود را با این تحول مهم، همراه و هم‌جهت نشان می‌دهند البته بدون تردید هر وقت فرصت بیابند، دوباره به عراق ضربه خواهند زد.

رهبر انقلاب اسلامی با حمایت از گسترش همه‌جانبه روابط تهران- بغداد در زمینه‌های مختلف، خطاب به آقای حیدر العبادی افزودند: توجه ملت‌های منطقه به موفقیت‌های عراق، نتیجه زحمات و شجاعت‌های مردم عراق، شما و دیگر مسئولان عراقی است.

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، نخست‌وزیر عراق با اشاره به تلاش‌های مردم و جوانان عراق برای حفظ وحدت و تمامیت ارضی این کشور، گفت: با دقت کامل، از وحدت و یکپارچگی عراق محافظت می‌کنیم و همان‌گونه که قبلاً نیز به برادرانمان در اقلیم گفته بودیم، اجازه نمی‌دهیم خطر تجزیه کشورمان را تهدید کند.

آقای حیدر العبادی با تشکر صمیمانه از حمایت‌های ایران در مبارزه عراق با تروریست‌ها، گفت: با اشتیاق کامل برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران، تلاش و فعالیت می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۴۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند

معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت بسیاری از کشورها تمایل دارند در بخش‌های مختلف با حکومت کنونی افغانستان روابط داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سریک ژومانگارین» معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌ وزیر حکومت طالبان گفت: اکنون افغانستان یک کشور آرام در منطقه است و به همین منظور کشورهای جهان می‌خواهند در بخش‌های مختلف روابط خود را با کابل برقرار نمایند.

ژومانگارین در این دیدار آمادگی قزاقستان برای همکاری در بخش‌های فرهنگی و اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغان را اعلام کرد.

وی همچنین خواستار آغاز پروازهای مستقیم کابل به آستانه شد.

عبدالکبیر نیز تاکید کرد: امارت اسلامی مرزهای افغانستان را کاملاً کنترل کرده، مواد مخدر و فساد را ریشه کن کرده است و حاکمیت ملی مستقلی را را احیا نموده است.

در کمتر از سه سال گذشته، حکومت طالبان بارها اعلام کرده است با ایجاد امنیت همه جانبه در افغانستان بیش از هر زمان دیگری، شرایط برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در این کشور مساعدتر شده و میزان تبادلات تجاری میان افغانستان و دیگر کشورهای منطقه به خصوص همسایگانش افزایش یافته است.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور