Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: قاعدتا کارکرد و محصول نهایی هر یک از اقشار بسیج باید بتواند استحکام ساز شاخص‌های فرهنگی و تخصصی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طرقبه نیوز؛ سردار سرتیپ سید مسعود جزایری، صبح امروز در اجلاس سراسری هیأت رئیسه مجامع بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور، ضمن اشاره به تفاوت میان سرمایه و قدرت اظهار کرد: اسلام بزرگترین سرمایه است، ولی آیا همیشه بزرگترین قدرت است نه اینطور نیست و اسلام به شرط بروز فعل و انفعلات تبدیل به قدرت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سال 57 از سرمایه به قدرت تبدیل شد و مشابه این اسلام در عربستان و بسیاری از کشورهای دیگر نیست، افزود: قدرت جمهوری اسلامی به واسطه اسلام در شرایط امروز اتفاق افتاده و منجر به ایجاد تحول در جهان شده است.

 

جزایری گفت: باید بتوانیم جلوی نفوذ را گرفته و اراده و اختیار کارها را برعهده بگیریم و در مورد موضوع سرمایه و قدرت باید مراقب این واژگان باشیم و چنانچه نباشیم القائاتی می شود که درست نیست در عین حال این تبدیل سرمایه به قدرت در انقلاب اسلامی باعث تغییر در منطقه و به زانو در آمدن قدرت های بزرگ دنیا در برابر ما می شود.

 

وی ضمن تأکید بر مراقبت دائمی از ماندگاری قدرت در برابر دشمنان، افزود: انقلاب اسلامی در درون خود نهادهایی را به وجود آورده است که مستحکم سازی انقلاب را در دست دارند و باید به این نکته دقت کرد که بسیح در تولید قدرت ملی و در راستای ارتقاء فرهنگ دفاعی چه نقشی دارد و نقش فرهنگ سازی آن کجاست.

 

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ده ها و صدها اندیشمند راجع به فرهنگ کار کرده اند که جامع ترین تعریف در فرهنگ را از زبان مقام معظم رهبری داریم، افزود: قاعدتا کارکرد و محصول نهایی هر یک از اقشار بسیج باید بتواند استحکام ساز شاخص های فرهنگی و تخصصی باشد و باید بتوانیم این کارکرد را در هر یک از امور به کار ببندیم و در فرهنگ جامعه مشاهده کنیم.

 

جزایری گفت: زمانی که کشوری توانایی، اراده و ظرفیت های لازم را داشته باشد در پرتوی آن می تواند اهدف حیاتی خود را حفظ کند و عمق ببخشد، بنابراین باید پرسید چه فعل و انفعالی بر روی این سرمایه و ظرفیت باید صورت گیرد تا تبدیل به گفتمان مسلط شود، همچنین چطور آسیب های آن را باید کاهش داد؟.

 

وی ضمن اشاره به اینکه امنیت یعنی وضعیتی که در آن تهدیدی نباشد و یا اگر تهدیدی باشد قابل مدیریت باشد، افزود: چه مسائلی ارزش ها، هدف ها، منابع و سرمایه ها را مورد تهدید قرار می دهند و چگونه باید با آن ها برخورد کرد و به وسیله آنها فرهنگ و قدرت کشور را افزایش داد؟.

 

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه قدرت ها دشمنان فراوانی دارند که انقلاب اسلامی در بین سایر قدرت های دنیا از ویژگی های خاص خود برخوردار است، اظهار کرد: واقعیت این است که با چالش روبه رو هستیم و باید بررسی شود چگونه با آن برخورد کرد که اگر کنترل نشود امنیت ملی مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

 

وی با تأکید بر اینکه دغدغه امروز جامعه اسلامی اقتصاد است و امیدواریم که خداوند انقلاب را از این چالشی که در آن گرفتار شده است رها سازد، افزود: انقلاب اسلامی رسالت بزرگتری برعهده دارد و آن هم زمینه سازی ظهور فرج است به همین علت باید نقش قابل ملاحظه ای در استحکام داخلی نظام داشته باشد.

 

جزایری با اشاره به اینکه متأسفانه به کارکرد عمومی بسیج در اقشار مختلف بیشتر پرداخته و کارکرد ویژه آن فراموش شده است، خاطرنشان کرد: دو رویکرد در حوزه امنیت ملی وجود دارد که رویکرد اول تهدید محور است و اشکال آن این است که مرتب دچار تهدید هستیم؛ چراکه کنش گر تهدید قابل پیش بینی نیست و رویکرد دوم نیز استحکام درونی نظام است و فعل و انفعالی باید صورت گیرد که اگر تهدیدی صورت گرفت اثری بر نظام نداشته باشد.

 

معاون امور فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در بسیج اصناف باید رویکردی تاکتیکی داشت، یعنی اینکه در مقابل تهدیدات حوزه مأموریت مقابله لازم را بتوان انجام داد، بنابراین در راستای ارتقاء قدرت ملی در دوران 40 سالگی انقلاب اسلامی نیز باید رویکردی راهبردی داشت.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی، سرلشگر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار پیامی سالروز تأسیس بسیج سازندگی را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است.

مقام معظم رهبری

۱۷ اردیبهشت‌ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام بسیج سازندگی از نهاد‌های روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های سرنوشت و دلدادگی و ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مؤمنانه، اقتصاد مقاومتی و ... به شایستگی از توانمندی‌های شگفت‌آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش مؤثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام‌بخشی فراروی علاقه‌مندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت‌رسانی و مردم‌یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمود‌های حکیمانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای از شاخصه‌های برجسته سازمان بسیج سازندگی است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت‌مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن‌سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولان ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار، خرسندی مقام عظمای ولایت و رهبری و رضایت ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ‌تر از گذشته تداوم یابد.

سرلشگر پاسدار حسین سلامی 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند