Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@14:02:32 GMT

ظریف راهی "نیجر" شد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۴۷۱۶

وزیر خارجه ایران در پایان سفر دو روزه اش اوگاندا را به مقصد نیجر ترک کرد. ناطقان: محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که در ادامه سفر به سه کشور آفریقایی سه شنبه وارد کامپالا پایتخت اوگاندا شد، پس از دیدار و گفتگو با مقامات این کشور و افتتاح مجمع تجاری دو کشور دقایقی قبل اوگاندا را به مقصد نیجر ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی قرار است در مدت حضور چند ساعته در نیجر با مقامات این کشور دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات بین المللی به گفتگو بپردازد.  
محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در ادامه برنامه های حضورش در کامپالا و در آخرین بخش این سفر به همراه یووری موسوینی رئیس جمهور اوگاندا مرکز درمانی ایران و اوگاندا را افتتاح کرد.
 محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پس از افتتاح مرکز درمانی ایران و اوگاندا در جمع خبرنگاران به روابط خوب ایران و آفریقا اشاره کرد و گفت: «ما روابط خیلی عالی با آفریقا داریم و آفریقا بخش مهمی از سیاست خارجی و قلب ما را در بر گرفته است.»
وی با ابراز خرسندی از انجام یک تور دیگر آفریقایی خاطرنشان کرد: «در این سفر به آفریقای جنوبی سفر کردیم و  در حال حاضر در اوگاندا حضور داریم و پس از آن  قرار است به نیجر سفر کنیم.»
رئیس دستگاه دیپلماسی، سفر به اوگاندا را در راستای گسترش روابط دوجانبه اعم از اقتصادی و سیاسی برشمرد و افزود: «دیدار و سفر مفیدی بود یک هیأت بزرگ اقتصادی در این سفر حضور داشتند و امیدوارم این آغازگر همکاری بزرگتری بین دو کشور باشد.»
ظریف با اشاره به حضور رئیس جمهور اوگاندا در این مراسم، آن را نشانه دوستی بین مردم ایران و اوگاندا خواند.
ظریف پیش از این سفری دو روزه به آفریقای جنوبی داشت.
 
منبع: فارس برچسب ها: محمدجواد ظریف ، اوگاندا ، کامپالا

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند

وزیران دفاع ایران و قزاقستان در دیداری بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان انجام شد، با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات با دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد ایران کاملا آماده گسترش همکاری‌های دوجانبه دفاعی است.

همچنین ژنرال روسلان ژاک سیلیکوف وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزاری دفاع شانگهای پس از عضویت کامل ایران را تبریک گفت و اظهار کرد امیدوارم حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان شود.

در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان بر تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • «هفت» در فضایی نوستالژیک راهی آنتن می‌شود/ پخش از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا