Web Analytics Made Easy - Statcounter

550پاکبان به نجف برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین اعزام می شوند

 به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت:  پاکبانان اعزامی در دو نوبت کاری محدوده 500هزار متری را روزانه ، رفت و روب خواهند کرد.

علیرضا صحراگرد در مراسم توجیهی خادمان زوار اربعین حسینی که با حضور جمع زیادی از پاکبانان خدمات شهری در تالار شهر برگزار شد در خصوص تعداد افراد اعزامی به این سفر گفت: در روز شنبه 6آبان 550نفر از کارگران خدمات شهری در قالب گروه‌های 10 تا 12نفره با اتوبوس‌های شهری مشهد اعزام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین دو هفته و محل اسکان نجف خواهد بود.

مدیر خدمات شهری شهرداری مشهدگفت: شرکت در زیارت اربعین گردهمایی دل است و تا زمانی که این فرهنگ زنده نگه داشته شود؛ کشور ما از شر دشمنان محفوظ خواهد بود.

صحراگرد افزود: این سفر از مشهد مقدس افتخار پاکبانی و خدمت‌رسانی در مضجع امام رضا(ع) را با مسیر زائران امام حسین (ع) پیوند می‌هدو این توفیق خدمت به راحتی به دست نمی‌آید .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در حاشیه برگزاری این نشست در محل پایانه مرز خسروی در گفت وگو با خبرنگاران یکی از عوامل موفقیت در برگزاری کنگره‌ی اربعین سال گذشته را هماهنگی‌های زود هنگام مسئولان ۲ کشور ایران و عراق بیان کرد.

«محمدکاظم آل صادق » افزود: با توجه به مسئولیت جدید سرلشگر «ریاض الخیگانی» معاون وزیر کشور عراق به عنوان مسئول ستاد اربعین این کشور امروز از همه مرزهای تردد زائران اربعین بازدیدی انجام گرفت که در رابطه با امکانات و کاستی‌ها تبادل نظری انجام شد.

وی اظهار کرد: در سفر امروز مسئولان استانداری ایلام نیز حضور داشتندکه مسائل و مشکلات بررسی شد تا با تلاش ۲ طرف برطرف شود.

او در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در رابطه با تردد زائران با خودروهای شخصی به عراق گفت: در سفری که فردا مسئول ستاد مرکزی اربعین کشورمان به بغداد خواهد داشت، قرار است در سطوح مقامات عالی ۲ کشور در رابطه با این مهم بحث و تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: اقداماتی صورت گرفته و امروز در رابطه با نیازمندی‌هایی که در این طرف باید انجام گیرد مانند سایبان ها و پارکینگ‌ها صحبت شد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.
  تلاش ما برگزاری اربعینی باشکوه‌تر از سال گذشته است معاون وزیر کشور عراق و مسئول ستاد اربعین این کشور نیز با بیان اینکه تلاش ما برگزاری اربعینی باشکوه تر و بهتر از اربعین پارسال است، گفت: امروز در سفری که به مرز خسروی داشتیم در رابطه با مسائل و مشکلات پیرامون برگزاری هرچه بهتر اربعین با حضور ۲ طرف بحث و تبادل نظر شد و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که قرار است با تلاش جمهوری اسلامی ایران و عراق برطرف شود.

«ریاض الخیگانی» افزود: اربعین یک کنگره بزرگ برای ذکر اهل بیت (ع) است و ما وظیفه داریم در این مسیر خدمت کنیم تا از ثواب آن برخوردار شویم.

وی، سفر امروز را در راستای هماهنگی های قبلی با سفیر جمهوی اسلامی ایران در بغداد به منظور بازدید میدانی از مرزها و زیرساخت های لازم برای تردد زائران اربعین بیان کرد.
  مرز خسروی باقدمت ۱۲۳ سال باسابقه ترین مرز ایران و عراق است فرماندار قصرشیرین نیز در نشست بررسی مسائل برگزاری اربعین با بیان اینکه خسروی با قدمت ۱۲۳ سال با سابقه ترین و اصلی ترین مرز ایران با عراق است ، گفت: زمانی که مرز خسروی محل تردد زوار بود هیچ مرز دیگری وجود نداشت و قدمت این مرز در تاریخ برای همگان روشن است.

« محمد نجفی » افزود: مرز خسروی با توجه به امکانات و زیرساخت های بسیار مناسب یکی از مرزهایی برتر کشور در اربعین سال گذشته بود وهمه‌ی زائرانی که از این مسیر به عتبات عالیات تردد کردند از زیرساخت های این مرز رضایت داشتند.

وی مهم ترین مشکل سال گذشته را ازدحام زائران در پشت مرز منذریه و هنگام خروج از مرز خسروی به دلیل بازرسی که به شکل سنتی انجام می شد، بی نظمی در سرویس حمل و نقل طرف مقابل (منذریه) و عدم آشنایی درست رانندگان در رابطه با مسیر مرز منذریه نسیت به دیگر مرزها هنگام بازگشت زوار بیان کرد و تدبیر طرف عراقی برای رفع این مشکلات با توجه به گرمای هوا را خواستار شد.

مسئول کمیته اربعین کشور عراق نیز از نصب سامانه بازرسی در مرز منذریه برای جلوگیری از ازدحام و تلاش برای رفع دیگر موارد خبرداد.

معاون استاندار دیاله و فرماندار خانقین و رئیس پلیس استان دیاله نیز در این نشست از تلاش و اتخاذ تدابیر لازم و به کارگری همه‌ی امکانات و ظرفیت ها برای پذیرایی از زائران اربعین و میزبانی زوار خبردادند.

در این نشست قرار شد تا یک کمیته مشترک برای رفع مشکلات مربوط به تردد زائران در ۲ طرف تشکیل شود و همچنین نمایندگان تام الاختیار در ۲ سوی مرز برای رفع مشکلات و مسائل فوری در ایام اربعین مستقر شوند.
خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

انتهای پیام/  
 

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد