Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسن آنفلوانزا پس از دو هفته از تزریق آن باعث ایجاد مصونیت به بیماری می شود لذا به زائران اربعین توصیه می شود تا حتماً دو هفته پیش از سفر از این واکسن استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محمدجعفر صادقی، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار نبض شهر، اظهار کرد: آنفلوانزا نوعی ویروس است که می‌تواند باعث ایجاد عفونت های تنفسی تحتانی شود و این بیماری دارای 15 نوع ویروس است که سرعت شیوع آن را نسبت به دیگر ویروس های دیگر بیشتر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عفونت های تنفسی برای کودکان زیر 5 سال و افراد بالای 65 سال بسیار خطرناک است، گفت: سالیانه 3 میلیون و 800 هزار نفر در سراسر جهان به دلیل عفونت های تنفسی جان خود را از دست می دهند که از این تعداد حدود یک میلیون نفر کودکان زیر 5 سال هستند.

صادقی تصریح کرد: 7 درصد میزان مرگ و میر در سراسر جهان به دلیل عفونت ها تنفسی است از این رو نباید به راحتی از کنار این عفونت ها گذشت زیرا در افراد با نقص سیستم ایمنی بدن، بیماران کلیوی، کودکان زیر 5 سال و افراد مسن می‌تواند منجر به مرگ شوند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه زمان شیوع آنفلوانزا بیشتر در فصل پاییز و زمستان است، افزود: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا در ابتدای فصل سرما است و به زنان باردار، کودکان زیر 5 سال، افراد با نقص سیستم ایمنی و افراد بالای 65 سال توصیه می شود تا حتماً از این واکسن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: واکسن آنفلوانزا پس از دو هفته از تزریق آن باعث ایجاد مصونیت به بیماری می شود لذا به مسافران عتبات عالات توصیه می شود تا حتماً دو هفته پیش از سفر از این واکسن استفاده کنند.

صادقی با بیان اینکه ویروس آنفلوانزا در اجتماعات تا 20 درصد می‌تواند شیوع پیدا کند و حتی در مکان های سرپوشیده مانند خوابگاه ها می‌تواند تا 50 درصد شیوع پیدا کند؛ این درحالی است که دیگر ویروس ها حداکثر تا 5 درصد جمعیت را می توانند آلوده کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تفاوت بین سرماخوردگی و آنفلوانزا، بیان کرد: تب در آنفلوانزا بیشتر از سرماخوردگی است و علائم بالینی آن ناگهانی ظاهر می شود که فرد را زمین‌گیر می کند.

وی خاطرنشان کرد: گلودرد و درد عضلانی همراه با سرفه های شدید در آنفلوانزا بیشتر دیده می‌شود و آبریزش بینی و گلو درد بیشتر در سرماخوردگی دیده می شود.

صادقی با تأکید بر اینکه دگزامتازون داروی درمانی آنفلوانزا نیست، گفت: تجویز داروهای کورتونی مانند دگزامتازون به هیچ عنوان برای درمان بیماری های ویروسی مانند آنفلوانزا توصیه نمی شود و تنها باعث سرکوبی سیستم ایمنی می شود که پس مدتی این بیماری با علائم شدیدتر ظاهر می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در سبزوارشناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

او افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری گفت: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل