Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرخمیر گفت: در نیمه نخست امسال حدود ۵۰۰ سبد غذایی بنیاد علوی به عنوان هدیه مقام معظم رهبری در میان مادران باردار روستایی این شهرستان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرخمیر واقع در غرب شهرستان بندرعباس، دکتر معصومه شکری‌زاده بعد از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: این سبدهای غذایی شامل مواد غذایی از جمله مواد پروتینی، برنج، مرغ، بلغور، نخود، لوبیا چیتی، عدس، لپه، خرما، سویا، روغن مایع و ماکارونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جامعه هدف در این طرح را زنان باردار و مادرانی که از نظر کم خونی و وزن در بارداری اول و دوم مشکل داشته و از نظر جسمی و وضعیت اقتصادی جزو خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند می باشد، تشکیل می‌دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرخمیر با اشاره به اجرای این طرح از سال 93 در بندرخمیر، اضافه کرد: این اقدام به منظور حمایت از مادران باردار نیازمند روستایی که از نظر سلامت با کمبود ویتامین مواجه هستند و نیازمند تغذیه صحیح و اصولی است، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی اطلاعات خانوارهای روستایی در خانه‌های بهداشت روستایی ثبت می‌شود، مادران باردار توسط بهورزان شاغل در خانه‌های بهداشت روستایی شناسایی و از طریق مرکز بهداشتی و ستادی مرکز بهداشت به بنیاد علوی معرفی می‌شوند و سپس این بنیاد هر دو ماه یک بار سبدهای غذایی را در بین آنها توزیع می‌کند.

شکری‌زاده گفت: مادران باردار در شش ماه اول بارداری نیازمند تغذیه صحیح و اصولی به منظور پیشگیری از آسیب رسیدن به خود و فرزندشان هستند که سبدهای غذایی بنیاد علوی به مادران باردار نیازمند در این بازه زمانی اهدا می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرخمیر خاطرنشان کرد: مادران مشمول این طرح نیز تا شش ماه پس از زایمان که در آن دوران، کودک تنها از شیر مادر تغذیه می‌کند، نیز این هدایا را دریافت می‌کنند.

شهرستان بندرخمیر در 70 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بنیاد علوی آذر ماه سال 66 به عنوان یک شرکت و موسسه غیر تجاری ثبت شد و در سال 84 همزمان با تغییر مدیریت به عنوان بازوی بنیاد مستضعفان، فعالیت خود را در امور خیریه و عام‌المنفعه آغاز کرده است.

این بیناد به صورت پروژه‌های عمرانی به ویژه در حوزه آموزشی و سلامت نیز در جزایر و مناطق دور افتاده هرمزگان حضوری تاثیرگذار داشته است.

انتهای پیام/

R7720/P1377/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت


فرامرز دانش اظهار داشت: هر زمان که بارندگی در شهرستان سرباز اتفاق می افتد، با توجه به این که منطقه کوهستانی است و مسیر سیلاب مشخص است، آب باران راه خود را پیدا می کند و در نهایت سیل خسارت چندانی به جان و مال مردم وارد نمی‌کند. اما زیرساخت های کشاورزی و راه‌های روستایی تخریب می‌شود و از آنجایی که برخی از راه‌های روستایی آسفالت نیستند، بارندگی سبب انسداد راه‌های روستایی و ایجاد سیل و روان آب می‌شود.

  دانش عنوان کرد، باتوجه به اینکه اکثر زمین های کشاورزی در مجاورت و حریم رودخانه قرار دارند با طغیان سیلاب و رودخانه، قسمتی از زمین های کشاورزی دچار سیل بردگی و تخریب می شوند.
وی گفت: در حاضر در بخش های تابعه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرباز در حال بازگشایی مسیرها هستند و مشکل خاصی در سرباز پس از بارندگی نداشته‌ایم و تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله هلال احمر، بنیاد مسکن، اداره برق و .‌‌.. به حالت آماده باش درآمده‌اند و به محض اعلام مردم در خصوص آبگرفتگی و یا تخریب منازل ، بنیاد مسکن  و هلال احمر وارد عمل می‌شوند و کمک‌های اولیه از جمله چادر و سایر امکانات زندگی برای این افراد فراهم می‌شود، هلال احمر و بنیاد مسکن هم برای ایجاد فضای اسکان سیل زدگان کارهای لازم را انجام خواهند داد.

دانش عنوان کرد: خوشبختانه این سیل خسارت جانی و مالی به‌صورت جدی نداشته و اگر هم تخریبی اتفاق افتاده باشد، هلال احمر. بنیاد مسکن پس از بررسی‌های لازم، پیگیری انجام می‌شود و خوشبختانه ما گزارش  جان باختن بر اثر سیل اخیر سرباز نداشته‌ایم.

فرماندار سرباز عنوان کرد: مسیرهای روستایی شهرستان سرباز که بر اثر بارندگی شدید صعب العبور شده‌اند با استفاده از ماشین آلات مورد نیاز در حال بازگشایی هستند.

وی گفت: بر اساس نقشه‌های هوایی، سامانه بارشی در سطوح مختلف زرد، نارنجی و قرمز به مدت 10 روز است که  وارد سرباز شده و همچنان فعال  می‌باشد.

فرماندار سرباز عنوان کرد: از آن جایی که سرباز بیشترین  راه روستایی را به خودش اختصاص داده حمایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را  در خصوص تامین ماشین آلات سنگین از جمله بولدوزر و گریدر نیاز داریم و از آنجایی که 70 درصد راه های این شهرستان خاکی هستند با تامین این دستگاه‌ها، کمک بزرگی به حوزه راه سازی و بازگشایی راه‌های سرباز در زمان بحران می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت