Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین همایش سه ساله‌های حسینی همزمان با دیگر نقاط کشور و با محوریت حضور کودکان ۳ تا ۷ ساله در شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، یکی از شهیدان قیام حسینی که نقش بسیار تأثیر‌گذاری در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیّال تاریخی داشت، حضرت رقیه(س)، دختر سه‌ ساله امام حسین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ای شام، ای پیچیده در حرارت عصیان؛ محکم‏تر بزن این تازیانه‏های پی در پی را که فردا از جای تازیانه‏ها، هزاران بهار جوانه خواهد زد؛ خرابه‏هایت، آرامگاه ملائکی ‏است که بر دیواره‏های ویرانِ شرم سر می‏کوبند؛ می‏روی و کوچکی دنیا را به طالبانش وامی‏گذاری. اندوهت را بر صورت خرابه می‏پاشی و می‏گذری تا به لبخندی ابدی بپیوندی.

در همین راستا در شهرستان‌های استان تهران نیز همزمان با سراسر کشور با حضور کودکان و خانواده‌های آن‌ها همایش سه ساله‌های حسینی با هدف حفظ یاد، نام و رسالت سفیر سه ساله امام حسین(ع) برگزار شد.

برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، همایش بزرگ سه ساله‌های حسینی با حضور کودکان سه تا شش ساله در محل حسینیه اردوگاه شهید غلامی سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران در این شهرستان برگزار شد.

اعظم قالوچه مسئول برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در این همایش که به همّت واحد عترت خواهران هیئت رزمندگان و معاونت بسیج خواهران ناحیه سیدالشهداء(ع) اسلامشهر برگزار شد، جمع کثیری از کودکان سه تا شش ساله با حضور خود، با دختر سه ساله امام حسین(ع) بیعت و ابراز همدردی کردند.

وی عنوان کرد: در راستای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و بزرگداشت یاد و خاطره اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، بیش از 400کودک از مهدهای قرآنی، مهدهای واقع در مساجد، پایگاه‌ها و برخی از مهدهایی که در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند، به همراه مربیان و مادران خود در این اجتماع عظیم حضور یافتند.

مسئول برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی اسلامشهر هدف از برگزاری این همایش را ابراز همدردی کودکان با حضرت رقیه(س) عنوان کرد و افزود : این کودکان دورهم جمع شده‌اند تا به دختر سه ساله امام حسین(ع) بگویند اگر آن روز در کربلا غریب و تنها بوده اکنون دیگر تنها نیست، تمامی کودکان با او همدرد و در غمش شریک هستند.

قالوچه خاطرنشان کرد: یکی از درس‌هایی که می‌توان از حضرت رقیه(س) آموخت، درس انتظار است و اینکه ایشان در انتظار پدرشان تمامی سختی‌ها و مشکلات را تحمل کردند؛ کودکان ما هم باید بیاموزند که چشم به راه امام زمان‌مان باشند و باکارهای خوب آن حضرت را یاری دهیم تا در آینده بتوانیم یار امام زمان(عج) باشیم و زمینه ظهورشان را فراهم سازیم.

اجرای نمایش عروسکی با محتوای اخلاقی حجاب، دکلمه در مدح حضرت رقیه(س) و مصائبی که به ایشان گذشت، پخش کلیپ با مضمون «از کربلا تا شام به حضرت رقیه(س) چه گذشت»، مداحی توسط نوجوان اسلامشهری و اجرای مسابقه از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

بیعت کودکان شهریاری با سه ساله امام حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، همایش سه ساله‌های حسینی با حضور پرشور کودکان و مادرانشان و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مصلی این شهرستان برگزار شد.

مادران شهریاری همراه با فرزندان سه ساله خود به یاد حضرت رقیه(س) گریستند و عزاداری کردند تا بگویند همان‌گونه که رقیه فدای راه اسلام و امام حسین(ع) شد، این فرزندان را نیز برای فدا شدن در این راه تربیت می‌کنند.

رکورد زنی بهارستانی‌ها جهت حضور در همایش سه ساله‌های حسینی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) همایش سه ساله‌های حسینی در حرم مطهر امام راحل(ره) برگزار شد، که در همین راستا بیش از 900 مادر به همراه کودکان خود به صورت داوطلبانه در این همایش شرکت کردند.

روح‌اللّه لطیفیان رئیس بهزیستی بهارستان ضمن تقدیر از شرکت‌کننده‌ها و مسئولان مهدها حضور در چنین مراسمی برای کودکان را زمینه‌ساز پرورش شخصیت اخلاقی و معنوی دانست و اظهار داشت: استفاده از هنرهای نمادینی که در این مراسم‌ها به کار می‌رود نقش مؤثری در تربیت کودکان دارد.

بیشترین آمار شرکت‌کننده در این مراسم در بین شهرستان‌های استان تهران متعلق به بهزیستی بهارستان بود.

همایش سه ساله‌های حسینی در ورامین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، عصر امروز و همزمان با سالروز وفات حضرت رقیه(س) همایش سه ساله‌های حسینی در حسینه ثاراللّه شهدای گمنام ورامین برگزار شد.

دختران خردسال با لباس‌های متحدالشکل، روسری‌های سبز و سربندهای یا رقیه، یا حسین، یا زینب و یا زهرا به همراه مادران خود در مراسم حضور یافتند؛ در این مراسم برخلاف بسیاری از مراسم‌های مختص خردسالان که با سخنرانی و ارائه گزارشات عملکرد مسئولان انجام می‌شد، غزالی از شاگردان برتر آقای قرائتی و راستگو با زبانی کودکانه و قصه‌وار به تشریح واقعه کربلا پرداختند و کودکان حاضر در مراسم نیز با قصه‌گوی مراسم همراهی می‌کردند.

غزالی در ادامه برنامه ضمن درخواست دعا برای مدافعان حرم خطاب به مادران سه ساله‌های حسینی اظهار داشت: این بچه‌ها را حفظ کنید و رشد دهید، تا مبادا از دیگران تأثیرات ناصحیح بگیرند، همچنین مراقب اعمال و کردارمان در مقابل بچه‌ها باشیم.

مراسم با اجرای تواشیح گروه آل یاسین و نوحه‌سرایی مداحان اهل بیت (ع) ادامه پیدا کرد.

حضور پرشور دماوندی‌ها در همایش سه ساله‌های حسینی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، همایش سه ساله‌های عاشورائی با حضور پرشور بانوان و دختران حسینی در حسینیه محله قاضی شهرستان دماوند برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان کارشناس مذهبی در این مراسم با اشاره به اینکه باید تحت عنوان سیره اهل بیت فرزندان خود را تربیت کنیم اظهار داشت: در جامعه امروزی با توجه به برخی شرایط موجود که فرزندان را از خانواده‌ها دور کرده‌اند، باید خانه را محل امنی برای فرزندان خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه فرزندان پدر و مادر خود را الگوی رفتاری و عملی در زندگی قرار می‌دهند تصریح کرد: زمانی در خانواده‌ها احساس امنیت ایجاد می‌شود که روش تربیتی تحت عنوان سیره اهل بیت باشند، و زمانی می‌توانید روش اهل بیت را در زندگی خود داشته باشید که سه شرط را رعایت کنید.

موسویان ادامه داد: باید همیشه در زندگی خود یاد خدا باشید، دائم‌الذکر باشید و یاد معاد و قیامت را در زندگی خود زنده نگه دارید؛ باید روزانه در خانه‌هایتان قرآن تلاوت کنید؛ چرا که قرآن اختلافات را از خانه‌ها می‌برد و به خانه آرامش می‌دهد.

در ادامه مراسم حسین هوشیار ذاکر اهل بیت به مداحی پرداخت و نمایشی توسط دختران عاشورائی اجرا شد.

همایش سه ساله‌های عاشورایی در سایر شهرستان‌های استان تهران از جمله پیشوا، قرچک، پاکدشت، بهارستان، ملارد، پردیس، شهرری و فیروزکوه نیز برگزار شد.

انتهای پیام/

R7840/P1377/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، همایش «دین، سلامت و کمک‌های بشر دوستانه» از سوی بنیاد بین‌المللی پزشکان مسلمان و محب اهل بیت (ع) مرتبط با مجمع جهانی اهل بیت (ع)، با حضور میهمانان برجسته کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود.

این همایش با حضور حجت الاسلام والمسلمین رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت، کنعانی سخنگوی وزارت خارجه، حجت الاسلام ابوالقاسم دولابی مشاور رییس جمهور در امور روحانیت برگزار خواهد شد.

این همایش فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ در سالن همایش‌های دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران واقع در بلوار کشاورز نبش خیابان قدس برپا خواهد شد.

کد خبر 6096955 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • سیل در تسوج ماشین‌ها را جلوی چشم صاحبانشان بلعید | ناله و شیون دردناک صاحبان خودروها را ببینید + فیلم
  • پست احساسی کاپیتان استقلال با ایموجی قلب!
  • مراسم وداع با پیکر مطهر شهید عشیری لیوسی در دزفول
  • پست اینستاگرامی و خاص کاپیتان استقلال با ایموجی قلب!
  • کاپیتان استقلال برای یک پیشکسوت سنگ‌تمام گذاشت