Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، طرح تحریم‌های جدید علیه برنامه موشک بالستیکی ایران با ۴۲۳ رای موافق در مقابل ۲ رای مخالف، در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.

مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شده است که با این تحریم‌های جدید، بنگاه‌های تامین کننده قطعات و مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت موشک‌های بالستیک ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم‌های علیه برنامه موشکی ایران در کنار یک سری طرح‌های دیگر در مجلس نمایندگان آمریکا بررسی و تصویب شد.  در همین راستا روز گذاشته تحریم‌های جدیدی علیه حزب‌الله تصوب کرد.

بر اساس دو طرحی که مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته تصویب کردند که شخصیت‌ها و دولت‌هایی که از گروه حزب‌الله لبنان حمایت مالی و نظامی انجام می‌دهند، هدف تحریم‌های جدیدی قرار می‌گیرند.

این رای‌گیری به صورت شفاهی انجام شد و همه اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به آن رای مثبت دادند.

بر اساس یکی از مصوبات تحریم‌های جدید، شخصیت‌ها و دولت‌هایی که از حمایت‌های مالی و نظامی از حزب‌الله لبنان صورت می‌دهند وارد فهرست تحریم ها می‌شوند. بر اساس مصوبه دوم نیز ادعا شده است که حزب‌الله لبنان در بعضی از مناطق از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و این مصوبه خواستار اعمال تحریم علیه این گروه شده است.

مصوبه سوم کنگره آمریکا نیز از اتحادیه اروپا می‌خواهد که حزب‌الله لبنان را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام کند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، ایالات متحده، ژاپن و ۴۷ کشور دیگر را متهم کرد که به دنبال اجتناب از مقررات این سازمان در مورد کشورش هستند که مصمم به ارائه قوانین آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، در بیانیه سفیر کره شمالی آمده است: «نیرو‌های متخاصم ممکن است در آینده دومین و سومین پنل کارشناسی را علیه ما راه اندازی کنند، اما همه آنها با گذشت زمان با خود ویرانگری مواجه خواهند شد». 

کیم در پایان گفت: اگر ایالات متحده و پیروانش به‌جای عبرت گرفتن از پرونده اخیر، سیاست خصمانه نابهنگام را در قبال کره شمالی (جمهوری دموکراتیک خلق کره) پیگیرانه دنبال کنند، با شکست استراتژیک بدتری مواجه خواهند شد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفته بود پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت. واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند. او گفت: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • تداوم واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله
  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • حزب‌الله لبنان شهرک اسرائیلی کریات‌شمونا را موشک‌باران کرد
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • همه‌چیز درباره ناو شهید مهدوی؛ ناو مجهز به موشک بالستیکی که وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا